Ga naar inhoud

drinkt niet meer


lunskie

Aanbevolen berichten

mijn ouders zijn op dit moment aan het werken mijn moeder komt om half 8 thuis en moet daarna direct weer weg en mijn papa weet ik niet

Neem telefonisch contact op met een dierenarts

Dan hoor je vanzelf wel wat ze zeggen

Telefonerern mag toch wel

Hoelaat zijn je ouders terug ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ouders zullen toch wel begrijpen als je een huisdier hebt, wat een probleem heeft, in jouw geval niet drinkt,toch door een dierenarts gecontroleerd zal moeten worden om te kijken wat er aan het beestje mankeert?

Dat is de verantwoording als je huisdieren neemt :yes: dus als je ouders moeilijk doen, laat ze dit maar lezen.

Is niet als aanval op jou bedoelt hoor, echt niet, jij maakt je zorgen en weet niet wat te doen. Maar er moet wel wat gebeuren, Laat dit alsjeblieft niet op zijn beloop..............je nijntje moet drinken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou gewoon bellen naar de DA...

Leg je probleem uit!

Als de DA vindt dat je moet komen, bel je je ouders en zeg dat, als ze het niet goed vinden dat je komt, ze zelf maar even de DA moeten bellen om de ernst van de situatie te horen. Hij/Zij is tenslotte de professional. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

thanks kzal is probere belle

ik zou gewoon bellen naar de DA...

Leg je probleem uit!

Als de DA vindt dat je moet komen, bel je je ouders en zeg dat, als ze het niet goed vinden dat je komt, ze zelf maar even de DA moeten bellen om de ernst van de situatie te horen. Hij/Zij is tenslotte de professional. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar je eens mee moet beginnen, is meten hoeveel ze drinkt.

Want meteen naar de da rennen omdat jij denkt dat ze niet drinkt dat zouden mijn ouders ook geen geslaagd plan vinden.

Als er iets mis is, dan moet je regelrecht naar de dierenarts. Je hebt een dier aangeschaft en je hebt de verantwoordelijkheid over zijn welzijn en gezondheid. Daar had jij (of je ouders) aan moeten denken voor je hem in huis nam.

Maar goed. Ik neem aan dat jij niet iedere minuut bij je konijn staat te kijken of hij wel drinkt.

Dus je neemt een bakje, of een flesje waarvan je 100% zeker weet dat het wel werkt maar niet lekt. Zorg dat je konijn het niet om kan stoten. Doe daar een afgemeten hoeveelheid water in, bijvoorbeeld 30 ml.

Dan kijk je na een uur of 2 eens hoeveel water er nog in zit.

Soms helpt het ook om een beetje hooi te laten weken in gekookt water. Deze 'thee' moet je dan laten afkoelen en dat kan je te drinken geven. Dit vinden ze soms lekkerder.

Met gemengd voer zou ik stoppen. Je hebt je konijn echt niet mishandeld hoor, door hem dit voer te geven.

Maar ze kunnen selectief eten, en als je dan ook nog eens altijd een volle bak hebt staan krijgt hij niet alle vitaminen en mineralen binnen die hij nodig heeft. Dus ook geen volle bak meer, maar een klein beetje. Vaak is het lege kuipje van een theelichtje precies genoeg.

En geef je konijn lekker groenten als hij dat gewend is. Dat is ook vocht.

Kan jij ondertussen kijken of je konijn inderdaad niet meer drinkt en aan je ouders laten weten dat het jullie verantwoordelijkheid is om bij gezondheidsproblemen naar de dierenarts te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat ik moest kijken of ze wel dronk door er een bepaald hoeveelheid in te doen heb ik al lang gedaan toch bedankt voor de tip maar ze heeft weer niks gedronken =(

Waar je eens mee moet beginnen, is meten hoeveel ze drinkt.

Want meteen naar de da rennen omdat jij denkt dat ze niet drinkt dat zouden mijn ouders ook geen geslaagd plan vinden.

Als er iets mis is, dan moet je regelrecht naar de dierenarts. Je hebt een dier aangeschaft en je hebt de verantwoordelijkheid over zijn welzijn en gezondheid. Daar had jij (of je ouders) aan moeten denken voor je hem in huis nam.

Maar goed. Ik neem aan dat jij niet iedere minuut bij je konijn staat te kijken of hij wel drinkt.

Dus je neemt een bakje, of een flesje waarvan je 100% zeker weet dat het wel werkt maar niet lekt. Zorg dat je konijn het niet om kan stoten. Doe daar een afgemeten hoeveelheid water in, bijvoorbeeld 30 ml.

Dan kijk je na een uur of 2 eens hoeveel water er nog in zit.

Soms helpt het ook om een beetje hooi te laten weken in gekookt water. Deze 'thee' moet je dan laten afkoelen en dat kan je te drinken geven. Dit vinden ze soms lekkerder.

Met gemengd voer zou ik stoppen. Je hebt je konijn echt niet mishandeld hoor, door hem dit voer te geven.

Maar ze kunnen selectief eten, en als je dan ook nog eens altijd een volle bak hebt staan krijgt hij niet alle vitaminen en mineralen binnen die hij nodig heeft. Dus ook geen volle bak meer, maar een klein beetje. Vaak is het lege kuipje van een theelichtje precies genoeg.

En geef je konijn lekker groenten als hij dat gewend is. Dat is ook vocht.

Kan jij ondertussen kijken of je konijn inderdaad niet meer drinkt en aan je ouders laten weten dat het jullie verantwoordelijkheid is om bij gezondheidsproblemen naar de dierenarts te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

weten wat kan helpen de fles aan een andere kant van het hok ophangen, dit heeft mijn konijn ook gehad hierbij dronk hij niet uit de fles omdat hij hem aan de verkeerde kant vond hangen.

trouwens even verder over het gemengd voer, zolang je goede hoeveelheid blijft voeren en bijv pas iets lekkers/groente geeft als het bakje leeg is is het geen probleem alleen heeft gemend voer veel "dikmakers" erin zitten want de gekleurde deeltjes zijn niks meer dan broodkruimels met kleurstoffen. ik gaf/geef zelf mijn konijn nog gemend voer maar ben aan het overstappen op biks gewoon vanwege de dikmakers. gemend voer kan dus geen probleem zijn zolang je maar niks extra's geeft zolang het bakje niet leeg is.

(dit heb ik allemaal geleerd tijdens stages en me opleiding)

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry dat ik niet meer van me liet horen

maar ik heb goed nieuws ze heeft gister avond gedronken!!!!!

iedereen bedankt voor al de tips ik ben super blij,

iedereen:

Dank U!!!!!!!!

ik ben niet naar de da geweest maar alles is nu oké

iedereen bedankt je kunt niet weten hoe blij ik ben dat ze eindelijk gendronken heeft!!!!

ook nog is bedankt voor de tips over het voer

en volgens mij heb ik te veel dank u gezegd maar allee bon

nog 1 keer om het af te leren

iedereen super BEDANKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ben benieuwd...hoe gaat het nu met je konijntje??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het inderdaad zo is dat het 5 dagen niet heeft gedronken, kan ik me niet voorstellen dat jullie gerust zijn.

Ik zou dat in ieder geval niet zijn en mijn konijn laten checken door een kundige dierenarts. Waarom drinkt het dier zo lang niet?

En je zal met je ouders moeten gaan bespreken wat jullie in de toekomst doen. Als er geen dierenarts aan te pas mag komen, vind ik dat jou ouders moeten bedenken of ze dan wel de verantwoording over een dier willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .