Ga naar inhoud

Vetcare Plus


Snoef

Aanbevolen berichten

Hallootjes,

Eén van mijn konijnen heeft soms nogal wat blaasproblemen, last van een opkomende blaasontsteking of beginnend gruis. De arts raadde mij daarom aan eens een zak te proberen van een nieuw soort konijnenvoedsel genaamd Vetcare Plus. Dit is dus speciaal voor konijnen met blaasproblemen, op basis van o.a. timothy hooi. Maarrrr nu wil het dus zo zijn, dat mijn konijntje met blaasproblemen (die tevens mijn grootste vreetkop is), deze lange "brokken"/staven helemaal niet eet! Ook zijn vriendin moet er niks van hebben.

Mijn andere koppeltje daarentegen, eet de staafjes wel op (typisch), maar ook niet in alle gulzigheid.

Hebben jullie ook ervaring met dit voedsel? Zo ja, wat vonden jullie konijnen er van?

Ik weet niet of dit is toegestaan, maar dit is de link naar een foto van het voer: http://www.vetuk.co.uk/images/Vetcare_Plus_Weight_Management_Formula.png alleen heb ik toen een oranje uitvoering meegekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef altijd SS, de gewone gemengd met mature. Dus in principe zou dat prima voedsel moeten zijn. De andere konijnen hebben ook nooit nergens last van, alleen dit konijntje lijkt (om de zoveel tijd) gevoelig te zijn voor gruis e.d.

Sorry Dollie, wist niet dat er al een topic over was. Ik kom gewoon eens in de zoveel tijd een keer binnenvallen, en tja, dan mis je alle topics :P

Maar ik ben er nu dus al een poosje mee bezig, en nog steeds meoten ze er niks van hebben. Gisteravond had ik de brokjes nat gemaakt en vanochtend waren ze dus wel op, maar nu heb ik hetzelfde gedaan en ze kijken er nog niet naar om. M.a.w.: de vinden de brokjes duidelijk niet lekker want op alle andere dingen int leven vallen ze wél meteen aan. Valt me gewoon een beetje tegen, want had best op die voedsel willen overstappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .