Ga naar inhoud

konijnen en treinreizen


bupsie

Aanbevolen berichten

Nadat ik een diertje heb opgehaald en met de bus en trein heb terrug vervoerd volledig gestopt met eten, gelukkig is dat allemaal goed gekomen en opgelost. Mijn diertje is natuurlijk een beetje een angstbeesjej, mede door traumatische gebeurtenissen voordat hij bij mij kwam, misschien dat hij het heftiger vond dan andere dieren.

Toch zie ik regelmatig op marktplaats berichten dat fokkers een of meerdere konijnen ook per trein wil komen brengen tegen een vergoeding naar een station bij het nieuwe baasje in de buurt.

Is het nou goed om konijnen per trein en bus te vervoeren als dit met een normale vervoersbox gedaan word of word dit afgeraden door echte liefhebbers en kenners.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel konijnen vinden vervoerd worden sowieso niet leuk en worden hier gestrest van. Maar sommige kunnen er prima tegen.

Ik zorg altijd dat ze iets te eten hebben onderweg (ze moeten toch 2 keer per jaar naar de dierenarts).

Misschien dat het ook scheelt als en konijn gewend is om vaker te reizen, dat het dan minder stress heeft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er toch erg voorzichtig mee geworden na mijn eerste treinreis ervaring met een konijntje erbij.

Misschien was het wel zo dat ik toch een aantal keer moest overstappen? Alsnog heb ik onderweg wel continu de doos geopend zodat hij niet volledig in het donker zat terwijl er geluiden waren en dingen gebeurde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga maandelijks met de fiets, bus en trein. Ik doe dit samen met mijn 5 konijnen en 2 vogeltjes. Het gaat super. Ik denk dat het vooral super gaat omdat ik mijn ram al vanaf 8 weken heb en hem vanaf pup af aan al heb laten wennen aan het reizen met de fiets, bus, trein en auto. Meneer gaat gewoon slapen in de bench. De andere waren in het begin een beetje schuw maar zijn al gauw bij getrokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .