Ga naar inhoud

Fay is te dik.


Miess

Aanbevolen berichten

Het probeem is alleen dat ze samen met haar twee dochtertjes zit. Dat voer in het bakje laten liggen tot de dames alles opgegeten hebben werkt niet echt. Ze zijn zo slim om alles uit het bakje te graven. Zo dat het lijkt dat het bakje leeg is, Haha, Ik heb ook al gekeken naar dat Selective, en het is opzich niet zo duur, maar ik moet er wel 4 konijntjes mee voeden. Misschien is het een idee om Fay voor een tijdje alleen te zetten? En dan gewoon dat voer geven? Of heeft het dan geen enkel nut wanneer ik ze dan weer bij elkaar zet, dan komt ze natuurlijk met de zelfde gang weer aan. Toch dat voer maar even proberen denk ik:)

Nou en? Dan is het bakje toch leeg? Vette pech. Hier krijgen ze één keer per dag een klein beetje biks en als ze er voor kiezen dat uit het bakje te graven en dan niet meer op te eten, dan is dat dom van ze.

Hoewel gemengd voer vaak niet gezond is, is het wel zo dat OOK van gemengd voer konijnen niet te dik hoeven te worden, je moet er gewoon niet te veel van geven. 25 gram per kg is in mijn ogen meer dan genoeg. Volgens mij heb je vrij kleine konijnen, dus met 100 gram voor alledrie kom je denk ik al een heel end. (Ga dat nog wel even na alsjeblieft, dat je niet te veel of te weinig geeft want het is maar een schatting op basis van je avatar..) Je moet een volwassen, gezond konijn in principe nooit onbeperkt voeren, ook niet van goede voeding.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou en? Dan is het bakje toch leeg? Vette pech. Hier krijgen ze één keer per dag een klein beetje biks en als ze er voor kiezen dat uit het bakje te graven en dan niet meer op te eten, dan is dat dom van ze.

Hoewel gemengd voer vaak niet gezond is, is het wel zo dat OOK van gemengd voer konijnen niet te dik hoeven te worden, je moet er gewoon niet te veel van geven. 25 gram per kg is in mijn ogen meer dan genoeg. Volgens mij heb je vrij kleine konijnen, dus met 100 gram voor alledrie kom je denk ik al een heel end. (Ga dat nog wel even na alsjeblieft, dat je niet te veel of te weinig geeft want het is maar een schatting op basis van je avatar..) Je moet een volwassen, gezond konijn in principe nooit onbeperkt voeren, ook niet van goede voeding.

Daar heb je wel gelijk in ja. Het zijn vrij kleine konijntjes. Ik moet maar iets strenger voor ze zijn;) Haha, Ik snap alleen niet waarom ze zo dik is. Ik zie haar amper eten. En haar kleintjes graven dan het voer uit het bakje, dan moet ik ze dat maar is af leren. Dus overstappen op goed voer waar ze dus geen ongezonde dingen uit kunnen pikken lijkt me het beste.

aangepast door Miess
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .