Ga naar inhoud

Meer drinken tijdens verharen of veel hooi eten.


Mexflex

Aanbevolen berichten

Mijn voedster is sinds 2 weken heel erg aan het verharen. Ze krijgt wel een mooie vacht terug, maar zo erg is ze nog nooit verhaard.

Tevens heb ik sinds 1 week een nieuw soort hooi van Zooplus wat ze heel erg lekker vinden.

Nu eet ze dus heel veel hooi.

Echter drinken mijn konijnen nu ook ineens meer.

Kan het komen door meer hooi eten of verharen dat konijnen meer gaan drinken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat ze meer gaan drinken, omdat ze nu meer hooi eten, maar dat durf ik niet zeker te zeggen.

Dat konijnen dit jaar erger lijken te verharen als voorheen heb ik al vaker gelezen hier op BB. Ik merk het ook aan mijn eigen konijnen. Tygo is nog steeds niet helemaal uit de rui.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier ook nog last van een half-half konijn. Voorkant is vrijwel helemaal zomervacht maar de achterkant nog steeds de wintervacht. Erg charmant!

Mijn konijnen drinken ook veel meer als ze hun lievelingshooi hebben. Dat wordt er ook in een razend tempo doorheen gejaagd. En daarna vallen ze aan op hun drinkbakje.

Dat ze meer drinken tijdens het verharen merk ik niet echt, ze verharen nu ook al meer dan 2 maanden dus vandaar dat het me ook niet zo op zal vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .