Ga naar inhoud

Oud konijn eet bijna niet meer


Ko-nijn

Aanbevolen berichten

Onze Ko (op de foto was hij 10) is 13 geworden, en nu is hij erg af aan het vallen, het zal wel aan de leeftijd liggen, Gras eet hij wel maar daar word ie niet dikker van, nu is mijn vraag of ik iets kan voeren waar hij niet op hoeft te knagen, want dat kan ie echt niet meer, Bix laat ie staan, is het meschien een optie de bix te laten weken in water zodat ze zachter worden???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het konijnenvoer van Supreme Science kun je aanlengen met water. Als je konijn dit dan zelf opeet is dat heel fijn.

Mocht dat niet het geval zijn, kun je het ook gebruiken als dwangvoer. Maar uit eigen ervaring weet ik dat het heel vervelend is voor konijnen, dus eerst proberen of hij het zelf opeet.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe ver je nog met Ko wilt gaan medisch gezien, maar heeft een DA weleens naar zijn gebit gekeken? Als hij haakjes heeft is het voor hem ook pijnlijker om biks te eten. Verder bestaat er ook speciaal voer voor oudere konijnen. Brinta schijnt ook goed te werken als toevoeging om hem aan te laten komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de meeste dierenwinkels en bij de dierenarts.

13 is natuurlijk een prachtige leeftijd en ik wil niet zeggen dat je hem nog allerlei ingrepen aan moet doen, maar ik hou er zelf niet van om dingen op de leeftijd af te schuiven.. Dit klinkt als gebitsproblemen en dat zal inderdaad door zijn leeftijd komen, maar er kan nog wel wat aan gedaan worden. Als je dat niet wil, zorg dan in elk geval dat hij medicatie tegen de pijn krijgt want pijn zal het zeker doen.

Ik heb ookwel eens brinta gegeven aan konijnen die aan moesten komen. Met water aanlengen!

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

nou het gebit is in orde, heb het natuurlijk even na laten kijken, op zich is het nog best een vrolijk konijn, hij mag overdag in de kippenren (kippen komen daar niet, omdat ze een hele wei hebben) drinken doet ie ook nog goed, hij is wel minder snel, en slaapt vaker, maar dat mag ook wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kodi heeft bij mij op het laatst Science Selective Mature gekregen die ik in de keukenmachine met wat lauwwarm water pureerde.

Hij had wel een slecht gebitje (nog nauwelijks kiezen), maar at zo nog wel zelf. Zo heeft hij minimaal nog een drie maanden gegeten.

Helaas begon hij na drie maanden gewicht te verliezen, terwijl hij nog steeds at....vermoedelijk hadden zijn niertjes het begeven na zijn laatste narcose (abces verwijderen). Ik heb hem uiteindelijk moeten laten inslapen.

Doordat je de SS mature met lauwwarm water pureert komt de geur van de timothy hei lekker naar boven. Dat vond hij heerlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

lekker badje?

Ik hoop dat ik over 13 jaar ook nog volop van mijn konijnen mag genieten! :D

Suc6 met je nijntje. :)

Ja haha Ko is overwegend wit en had lekker in de modder gehuppeld, dus mag hij in een badje lauw water, vind ie heerlijk, Ko gaat ook onze laatste konijn worden hierna geen nijn meer, we hebben al een hond, kat, cavia,konijn, geiten, kippen en we krijgen eendjes, maar we hebben hier een groot probleem met wilde konijnen, die verschrikkelijke ziektes kunnen overdragen en daar is een konijn niet tegen in te enten, dus we genieten van onze KO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, Kijk wel uit met 'badjes' he, kunnen konijnen ook heel veel stress geven.:s

en mag ik vragen wat voor ziekjes? Wij hebben hier ook veel wilde konijnen rondlopen maar

voor zover ik weet zijn die van mij voor alles ingeënt.

vooral Syfilis is bij ons in de buurt (onder de konijnen welteverstaan) een groot probleem, we hebben dan ook een hog hok zoadat wilde konijnen er niet bij kunnen, hier kun je niet tegen inenten en door syfilis ben ik maar liefs 4 konijnen verloren, nadat ze 2 weken lang behandeld zijn met antibiotica, om de 2 dagen een spuitje en jammer genoeg voor niets,

en wat dat badje betreft hij vind het lekker, tenminste dat neem ik aan, hij springt zelf in een bakje water, jep ik heb een waterkonijn, maar dat is nog niets, de konijn van mijn buuf zwom over de vijver heen haha dat zag er grappig uit.:biggrin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .