Ga naar inhoud

Je moet wat voor ze overhebben!


Beestenbende

Aanbevolen berichten

Voor mijn inmiddels overleden Nala had ik bij Casper JR Farm Brandnetelhooi besteld en Lani vond dat ook erg lekker. Lani's nummer 1 hooi was echter Mucki Bergweidehooi van ZooPlus. Tot vorige week, toen besloot ze opeens, dat ze bijna alleen nog JR Farm Brandnetelhooi wilde eten. Lastig, want ik had nog maar 2 zakken en Casper verkoopt het niet meer en kon het ook niet voor mij bestellen. :aww:

Een hele zoektocht gehouden met Google en geen winkel in Nederland kunnen vinden, die het verkoopt. :grrrrrr: Ik vond wel een Duitse dierenwinkel, waar het goedkoper was dan in NL, maar daar stond niks over internationaal verzenden. Ik heb ze in het engels een mail gestuurd en mijn opluchting was groot toen ik te horen kreeg, dat zij bereid waren naar NL te verzenden. Omdat het hooi daar ook nog in de aanbieding was, was ik zelfs met de €20,- verzendkosten iets goedkoper uit dan als ik het wel bij Casper had kunnen bestellen. :mdr:

Het betalen was nog een heel gedoe, maar uiteindelijk lukte het. Als het goed is, zal het geld vandaag op hun rekening staan en dan hoop ik later deze week of volgende week mijn 15 zakken te ontvangen. Voor zulke hoge verzendkosten wil je zoveel mogelijk zakken in 1x bestellen en 15 was het maximale, wat in een goedgekeurde doos paste. Voorlopig kan Lani zich dan dus weer flink te goed doen aan haar favoriete hooi. :bounce:

Nu heb ik ondertussen ook het nieuwe voer van Supreme, Digestive Health Formula, ontdekt en Lani lust het. Vanwege het hoge vezelgehalte wil ik Lani half over gaan zetten op dit voer (de andere helft blijft SS, maar misschien ga ik volgend jaar wel helemaal over op DHF). Probleem is echter, dat de dierenartsassistente gisteren vertelde, dat zij het voer niet kunnen bestellen. Het zou wel kunnen, maar dan moeten zij de verzendkosten aan mij doorberekenen. Ik ben met alle liefde bereid om €7,50 per kilo te betalen, maar die extra kosten zou toch iets teveel worden voor mijn portemonnee. :$

Supreme kon mij helaas niet vertellen, welke dierenartsen bij mij in de buurt het wel verkopen, maar gaven mij 2 adressen van dierenklinieken, die proefzakjes besteld hebben. Mijn probleem is echter, dat ik een fobie heb wat betreft bellen (hartkloppingen, misselijk, stotteren :beurk:) en beide dierenklinieken geen e-mail hebben. Grrrr, dat heb ik weer. :s Gelukkig zit de ene kliniek redelijk dichtbij, dus daar kan ik vandaag of morgen dan wel even langs fietsen. Die andere vind ik wat ver weg om er even langs te gaan, dus ik hoop, dat ze me bij de eerste kunnen helpen.

Je moet wat voor je beestjes overhebben natuurlijk. :bunny1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemachtig, 15 zakken hooi zijn wel heel veel! Nu hopen dat ze tussentijds niet weer wisselt van smaak ;)

En het telefoonprobleem ken ik hoor! Wat een ramp is dat, buik helemaal van slag, minstens 24u van te voren niet lekker enzo.

Gelukkig gaat het wel wat beter, maar voor sommige telefoontjes bezwijk ik nog steeds van de zenuwen.

Die monstertjes van konijnen zorgen er wel voor dat je er wat voor over hebt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Elvje

Hahaha, dat is ook mijn enige angst. Soms kan ze zomaar van het ene op het andere moment uitgekeken raken op een soort hooi. Maar goed, dat risico moet ik nemen. Ze ging steeds minder hooi eten (en ze heeft toch standaard 3 of 4 soorten staan). Nu met het JR Farm Brandnetelhooi eet ze weer flinke hoeveelheden. Dus ik moest kiezen tussen minder hooi eten of het risico nemen. Tja, dan kies ik toch voor het risico.

Goh, ik ben dus niet zo vreemd als ik dacht. Als mensen horen van mijn telefoonangst reageren ze alsof ik gek ben. Toch fijn om te weten, dat ik niet de enige ben. Er is maar 1 persoon met wie normaal kan bellen en dat is mijn vriend. Mijn verjaardag is altijd een ramp, omdat ik weet, dat mijn schoonmoeder en broer me zullen bellen. En telefoontjes zelf plegen is de grootste ramp van alles, want daar kun je over nadenken. En daar zijn mijn hart en buik het inderdaad niet mee eens.

Langs de dierenkliniek wordt waarschijnlijk morgen, want mijn rug is weer eens aan het etteren. En ik moet straks toch ook nog met de hond naar buiten en die heeft toch graag een rond van 45 tot 60 minuten. Dan heft mijn rug niet genoeg puf meer om nog op de fiets te stappen. Moet ik met mijn ongeduld nog maar een dagje langer wachten.

aangepast door Beestenbende
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, mensen reageren alsof je gestoord bent.., maar pff wat is het lastig ;) Ik durfde eerst ook niet in winkels te komen, laat staan iets te vragen, dus was ik meestal in van die grote winkels te vinden waar men geen vragen stelt. Maar dit gaat inmiddels ook beter :)

De fietstocht kan best nog een dagje wachten toch? Ik hou vandaag ook een rustdag..., was gisteren op krukken de stad in gegaan voor m'n monstertjes (niets was aanwezig..). Maar met mijn lichaam is dat ook geen feest. Dus later in de week ga ik wel weer voor de mormels op stap.

Best lastig, want ik ben zelf ook verschrikkelijk ongeduldig haha!

Ofwel: een heel herkenbaar verhaal ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen kunnen het gewoon niet begrijpen, omdat het in principe zoiets simpels is. Ik ben min of meer zelfs mijn enige vriendin hierdoor kwijtgeraakt. Zij wilde bellen en ik niet, maar zij kon dat niet begrijpen. Het is echt lastig inderdaad. Zeker als je dus dingen moet regelen of uitzoeken. Ik ben dan ook blij, dat ik in deze tijd van sms en e-mail leef. In het openbaar ben ik ook altijd al moeilijk geweest in de omgang met mensen (ben zelfs, toen ik hier net woonde, 6 maanden lang niet alleen de deur uitgeweest). Kleine winkels met van die ken-ik-u-ergens-mee-helpen-mentaliteit, daar kom ik ook niet. Ik wil gewoon rustig rondkijken zonder dat er over mijn schouder wordt meegekeken (bovendien zijn de grote winkels vaak goedkoper).

Wachten! Dat is wel een heel erg moeilijk woord hoor. Wachten vergt geduld en als ik iets in mijn hoofd heb, dan moet het nu, nu, nu, nu!!! Maar goed, als je lichaam niet meewerkt, dan wordt je tot geduld gedwongen.

Wat zul jij moe zijn geweest, winkelen met krukken is niet het meest makkelijke. Dan geef ik je groot gelijk, dat je jezelf een rustdag gegeven hebt. Doe je dat niet, dan ben je morgen helemaal geen stuiver meer waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als iemand trouwens nog weet, of er in NL misschien toch winkels zijn, die JR Farm Brandnetelhooi verkopen, dan mogen ze dat altijd even melden natuurlijk. Voorlopig zit ik met 15 zakken van 0,5kg wel goed, maar mocht ik weer eens nieuwe zakken nodig hebben, dan is het makkelijker om ze hier te kopen of te bestellen.

Webwinkels is altijd makkelijk, maar regio Randstad is ook goed, want met een beetje geluk hebben wij binnenkort een auto en zijn we weer mobieler. Ik heb het voor mijn lieverd over om het in Duitsland te bestellen, maar in NL kopen of bestellen is toch makkelijker en sneller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontzettend herkenbaar ;)

Ik kan je helaas niet verder helpen, het is altijd ontzettend vervelend als ze het assortiment gaan aanpassen en je niet zo makkelijk van product kunt switchen. Ik wens je in ieder geval veel succes met je zoektocht ;) Lani: eet smakelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch erg fijn, dat iemand anders zich herkent in je verhaal. Voel je je meteen wat minder vreemd.

Het is echt om pissig van te worden, als dingen uit het assortiment worden gehaald. En zo'n gek beest zal ook niet zoiets hebben van: "Goh, dat hooi van Pet's Own Choice, gekocht bij de dichtstbijzijnde dierenwinkel, is zo lekker, dat ik dat voortaan als mijn nummer 1 hooi beschouw!" Ze kunnen je goed bezig houden met hun maffe trekjes. En dan ga je als vrouwtje maar weer ernstig je best doen om het zo'n beestje naar de zin te maken, want dat heb je gewoon voor ze over (al wordt je er af en toe horendol van).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig zijn die van mij heel tevreden met het welkoop hooi... mits het mensenbaasje een mooi groen pak uitzoekt. Nu gemengd met welkoop kamille hooi, dan zijn mijn konijnen al helemaal in de wolken. Dus ssst, niet zeggen dat er nog lekkerder hooi is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, ik hou mijn mond!

Moet fijn zijn om konijnen te hebben, die niet zo moeilijk en wispelturig zijn. Ik heb 15 soorten hooi in huis (moest van alles uitproberen toen inmiddels overleden Nala steeds minder hooi ging eten en Lani zit nu met de resten) en daarvoor ook nog andere soorten gehad, maar er is steeds maar één nummer 1 hooi en van de rest eet ze kleine beetjes als tussendoortje. Maar die nummer 1 kan dus zomaar veranderen. Eerst gaf ik gewoon goedkoop hooi, maar toen ontdekte ik kruidenhooi en ben ik dat gaan geven. Maar ik wilde alles proberen en wilde ook afwisseling bieden, dus had ik standaard 4 of 5 soorten hooi in huis. Waarschijnlijk heb ik Lani daarmee echt zo vreselijk verwend, dat ze nu steeds van favoriet wisselt. Verwend nest!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee, ik denk heel vaak: ik ben gezegend met deze geweldige eters. Als ze maar kunnen eten, dan is alles prima.

Maar je doet het tenminste voor je konijnen. M'n moeder had ook konijnen, die aten ook praktisch geen hooi, maar ze is ook niet verder gaan kijken naar iets wat ze wel lusten. Bij veel mensen is het gewoon van: dit hooi moeten ze niet, dus eten ze gewoon geen hooi.

Ik vind het echt super dat mensen moeite doen om hun konijn aan het hooi te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Elvje

Tja, ik ben daar heel simpel in. Een konijn hoort hooi te eten, dus zal ik er alles aan doen om iets te vinden, wat het beestje lust. Ik heb kilo's hooi overal in winkels en op internet gekocht voor Nala. Helaas moest ze echt niks meer, maar ik heb het in ieder geval geprobeerd. Lani is dus wel een goede hooi-eter, maar dan wel alleen, als je haar huidige nummer 1 hooi geeft.

@ bino&dido

Internetwinkels zijn echt de uitvinding van de eeuw, wat mij betreft. Zoveel kunnen kopen, zonder de deur uit te moeten, en meer keuze dan bij de winkels in de buurt. En het leveren gaat inderdaad ook steeds sneller. Alleen als je dus in Duitsland bestelt, duurt het best lang voor je bestelling binnen is. En als je dus iets wilt, wat niet in webwinkels verkrijgbaar is, maar alleen bij dierenartsen, en dan niet eens bij je eigen dierenarts, dan wordt het problematisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat verhaaltje ken ik van Indy nog.. Al die soorten hooi en dan niks iwllen.. Inmiddels heb ik alleen konijnen die goed hooi eten, wat een geluk! Met name bij Feline en Peter Rabbit gaat er heel wat door. Maar ook Fred en Pip eten goed hooi, zeker als ik het met andere konijnen vergelijk. (En heb nu wel redelijk wat vergelijkingsmateriaal zitten, drie koppels in pension.)

Met al dat hooi voor Lani kun je in elk geval nog even weer vooruit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dollie

Erg is dat hè?! Doe je al die moeite om je nijn lekker hooi aan te bieden, halen ze er hun neus voor op. :arf:

Wat een geluk, dat je zulke goede hooi-eters hebt. In de toekomst, als Lani er jaren van nu niet meer is, hoop ik konijntjes te vinden, die tevreden zijn met gewoon 2 of 3 soorten hooi en daar tevreden mee blijven. :bunny1:

Hahaha, Lani kan voorlopig inderdaad nog flink vooruit. Ik heb nog zo'n 5,9kg in dichte zakken in de kast liggen, zeker het dubbele aan open zakken en daar komt dan nog de 7,5kg JR Farm Brandnetelhooi bij. Echt veel te veel dus eigenlijk en dan wil ik misschien ook nog hooi van de boer (in dit geval fouragehandel) uit gaan proberen. :yes: Maar dan doe ik waarschijnlijk wel wat dichte pakken hooi weg, want anders kan ik het niet meer kwijt. :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een landhuis? Oh, was het maar waar!

De afscheiding tussen de woonkamer en de konijnenkamer bestaat uit een kastenwand, 2 deuren in de woonkamer en 2 in de konijnenkamer. Achter 1 van die 2 deuren in de konijnenkamer liggen alle dichte zakken opgeslagen en de grote zakken, waar ik steeds een deel uithaal. Het hooi, dat ik dagelijks geef, ligt in 2 kasten in die kamer, eentje in de ren (is meteen lekker voor Lani, omdat ze eronder kan liggen) en eentje buiten de ren. De aankomende 7,5kg zal ik waarschijnlijk in de schuur op moeten gaan bergen.

Wat betreft de Digestive Health Formula blijft het nog even spannend. Vanochtend naar de dierenkliniek in het dorp hiernaast gefietst. Zij wisten inderdaad, wat ik bedoelde. Ze hebben proefzakjes en gewone zakken besteld, maar nog altijd niet binnen gekregen. Ze zou dus voor mij gaan informeren, hoe het zit met de levering. Als ze wat weet, belt ze mij :beurk: Dus ik moet nog even afwachten, of ik het krijgen kan binnen korte tijd of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent in ieder geval een stuk verder al!

Ik heb hier één plank in de meterkast voor voor etc., je snapt natuurlijk dat het te weinig is en dus staat de rest tussen m'n schoenen en opgestapeld enzo. En ik heb een plank ik de garage met een bak met houtkorrels en wat konijnenspul dat afgedankt is door meneer & mevrouw: hooiruifjes, drinkflesjes ;) Ooh en er staat ergens een ferplast meterkooi. Volgens m'n moeder heb ik ook een konijnenkamer nodig als ik op mezelf woon *glimlacht onschuldig*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, een plankje hier en een plankje daar. Wordt zeker tijd voor een konijnenkamer voor jou.

Nou, eerst had ik alleen die 2 losse kastjes, daar stonden de kooien op, en daar zat alles in. Hooi, stro, voerbakjes, reserve waterflesjes, veger en blik. Maar het werd steeds meer en steeds meer, dus heb ik maar 1 zo'n kastdeel uitgeruimd. Mijn vriend vond het allemaal niet zo nodig en vroeg zich af, waarom de konijnen zo'n beetje meer kastruimte hadden dan hij zelf. :lol: Hij begrijpt het nu wel. Door het inslapen van Nala heeft hij pas gezien, hoeveel zij en Lani voor mij betekenen. :love:

Ik moet wel zeggen, dat ik al veel heb weggedaan. Sinds eind december 2010 heb ik al ruim 40kg aan konijnenspullen aan het asiel gegeven. Als ik dat niet had gedaan, had het hier nu echt te vol gestaan. :mdr:

Helaas nog niks gehoord van de dierenkliniek, maar misschien hebben ze het wel erg druk. Ze heeft ook geen belofte gedaan, alleen gezegd, dat ze zou proberen er vandaag achteraan te gaan. Ik hoop toch zo, dat het gaat lukken, want ik denk echt, dat Lani er veel baat van kan hebben. Nog maar even geduld dus hebben. :arf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreselijk! Elk moment kan die telefoon gaan jengelen, maar het kan ook pas morgen worden. Als de telefoon muziek gaat produceren, weet ik, dat het de dierenkliniek is (vriend is thuis met een dikke voet) en schiet mijn hart in mijn keel. Bellen ze vandaag niet, dan sta ik morgen met zenuwen in mijn lijf uit bed.

Thanks voor het duimen. Ik wil dit zo graag voor Lani en dan kost het weer zoveel moeite. Maar ze is het meer dan waard!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .