Ga naar inhoud

Semmeke semmeke semmeke toch


Sherrifke

Aanbevolen berichten

Ik mag geen bodembedekking gebruiken. Mede ook omdat haar anus nog aan het herstellen is van de operatie. Deze is vorige maand doormidden gebeten. Een handdoek is makkelijk uit te wassen op 95 graden, en ook makkelijk te vervangen. Als ik iedere dag de bodembedekking moet vervangen dan kost me dat idd een fortuin..

Maar wel bedankt voor het meedenken ;)

Alle tips en suggesties zijn welkom!!

Is een vetbed misschien een optie? In principe zou de (zachte) bovenkant droog moeten blijven.. Pets Place had ze in de aanbieding maar hoorde van iemand dat de kwaliteit niet denderend is, The Hay Experts heeft ze ook en daar kun je ze op maat laten maken.. Voor Fred (die incontinent is/urinebrand heeft daardoor) is het waarschijnlijk ook de enige optie naast bodembedekking.

Als je er dan twee neemt kun je ze om en om wassen.. Goedkoop is anders (eentje van 40x105 voor boven in mijn hok kost 16 pond bij THE) maar wellicht is het een optie.. En het is alsh et goed is voor kortere tijd dus wellicht volstaat die van de Pets Place ook.

edit; Maar tegen de tijd datje die van THE binnen hebt is het hopelijk toch al niet meer nodig, dus da's natuurlijk niet echt een optie bedenk ik me.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ga morgen ook weer detol halen. Voor de vakantie deed ik haar kooi iedere dag met kokend water schoonmaken. Maar een scheutje detol er weer doorheen is alleen maar beter.

Las net je PB... inderdaad onze dames... ze houden ons flink bezig..

Dettol gebruik ik hier ook dagelijks om Elly's ziekenbench mee schoon te maken.

Het is verder niet schadelijk voor de konijnen & ik vind het ook best lekker ruiken ;)

Morgen heb ik de hele dag vrij gepland voor Ed & Elly.

Manlief is toch werken, dus ik heb alle tijd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet ook niet echt wat je moet doen, maar ik weet wel dat bij een doorligwond de huid dunner is geworden. Bij mensen is het dan

juist geen goed idee om zalf te gebruiken omdat de huid daar week van wordt en weer makkelijker kan scheuren. Je zou haar

misschien kunnen wassen in een badje met een beetje biotex erdoor, dat ontsmet goed. Ik weet niet of de vacht ook aan het

vervilten is, maar volgens mij kun je dat er beter afscheren. Dan krijgt de huid beter lucht. Is het sowieso niet een goed idee

om het hele gebied kaal te scheren, zodat je het ook beter in de gaten kunt houden? Maar je zegt al dat ze je flink heeft gebeten...

Je hebt wel van die bindweefselcreme, ik weet niet welk merk dat is, dat schijnt de huid dikker te maken. Maar ik weet niet of

konijnen daar tegen kunnen. Ik heb zelf een keer een spulletje gebruikt bij een groot open abces en dat werkte heel goed, dat

heet acederm, te koop bij welkoop. Daar zit heel veel vitamine E in waardoor de huid heel snel herstelt. Nou ik hoop dat je er

wat mee kunt, succes. p.s. 4 weken lang 7 dagen per week, da's wel heel veel hooi op je vork hoor, is daar niet iets aan te

veranderen, een mens heeft toch ook rust nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze?

1.2139.image.jpg

Dus als Sem hierop zou plassen zou de bovenkant droog blijven? Dat zou ideaal zijn. Al is het maar om uit te proberen. De kosten vallen reuze mee bij op deze site..

Als het goed is zou de bovenkant inderdaad droog moeten blijven - niet eeuwig natuurlijk, zeker niet met een FH die vast ook FH plas'jes' doet - maar vast toch zeker lang genoeg om jou met een gerust hart naar je werk te kunnen laten gaan. Als je er dan twee neemt, kun je de Ć©Ć©n in de wasmachine doen en de ander weer in de kooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet ook niet echt wat je moet doen, maar ik weet wel dat bij een doorligwond de huid dunner is geworden. Bij mensen is het dan

juist geen goed idee om zalf te gebruiken omdat de huid daar week van wordt en weer makkelijker kan scheuren. Je zou haar

misschien kunnen wassen in een badje met een beetje biotex erdoor, dat ontsmet goed. Ik weet niet of de vacht ook aan het

vervilten is, maar volgens mij kun je dat er beter afscheren. Dan krijgt de huid beter lucht. Is het sowieso niet een goed idee

om het hele gebied kaal te scheren, zodat je het ook beter in de gaten kunt houden? Maar je zegt al dat ze je flink heeft gebeten...

Je hebt wel van die bindweefselcreme, ik weet niet welk merk dat is, dat schijnt de huid dikker te maken. Maar ik weet niet of

konijnen daar tegen kunnen. Ik heb zelf een keer een spulletje gebruikt bij een groot open abces en dat werkte heel goed, dat

heet acederm, te koop bij welkoop. Daar zit heel veel vitamine E in waardoor de huid heel snel herstelt. Nou ik hoop dat je er

wat mee kunt, succes. p.s. 4 weken lang 7 dagen per week, da's wel heel veel hooi op je vork hoor, is daar niet iets aan te

veranderen, een mens heeft toch ook rust nodig.

Het plekje op haar poot is vrij. De rest ziet er prima uit. Alleen Ć©Ć©n klein wondje eigenlijk. Ik heb nu de logeerkamer klaar gemaakt en haar daarin gezet... Maar besef me nu maar al te goed dat ik dit niet iedere ochtend kan doen.

Het 4 weken achter elkaar werken is een uitzondering. Ik heb de kans gekregen om een opdracht van stage te herkansen om alsnog met het derde jaar te mogen starten. Maar mijn baas op het tankstation heeft mij als weekend/vakantie kracht. Hij wil mij nu, nu iedereen met vakantie is, zoveel mogelijk inplannen.

Maar ik vrees dat ik ontslag ga nemen en mij voor de volle 100% op mijn stage ga richten. En vanaf september dan maar weer een ander bijbaantje zoeken.. Boterham moet ook betaald worden :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is zou de bovenkant inderdaad droog moeten blijven - niet eeuwig natuurlijk, zeker niet met een FH die vast ook FH plas'jes' doet - maar vast toch zeker lang genoeg om jou met een gerust hart naar je werk te kunnen laten gaan. Als je er dan twee neemt, kun je de Ć©Ć©n in de wasmachine doen en de ander weer in de kooi.

Dank je Iris, ik ga ze meteen bestellen... ( mits de levering niet te lang duurt.. anders ga ik zo langs pets place.. )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik vrees dat ik ontslag ga nemen en mij voor de volle 100% op mijn stage ga richten. En vanaf september dan maar weer een ander bijbaantje zoeken.. Boterham moet ook betaald worden :(

Dat is een heftige keuze, maar op bepaalde momenten moet je ook aan jezelf denken...

Die stage is een "investering" in je toekomst. Groot gelijk dat dit nu jouw prioriteit heeft tegenover jouw bijbaantje bij het tankstation :yes:

Vetbed is idd een superoplossing, maar ik denk wel dat deze zo "vol" is met een FH-plasje....als ik zie wat Elly hier iedere keer weer produceert...een complete maas ;)

Zelf heb ik voor de absorptie houtkorrels op de bodem gelegd van de ziekenbench.

Deze absorberen ook heel veel, naast de handdoek.

Mss kun je dit, naast het vetbed, er ook bij leggen?

Opzich zijn deze korrels wat groter & droog, waardoor ze niet aan de wond blijven plakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is inderdaad een bezig bijtje...

Ik heb besloten om sem, voor haar eigen belang maar ook voor mijzelf, naar de opvang te brengen.

Gister en vanmorgen overleg gehad met Nadine. En na een fiasco vanmorgen waarbij mijn bank, sherrif en shief, mijn slaapkamer en mijn logeerkamer toegetakeld zijn geworden, was de wanhoop nabij.

Vanmorgen semmeke in de vervoersbak gezet.. hierbij was ze behoorlijk aan het knorren. Wat ik haar ook nog nooit heb horen doen. Ik vermoed dat ze toch last heeft van de wonden.. Arm meiske..

Nu is ze in goede handen en krijgt ze de nazorg die ze nodig heeft. Ik heb de rust om mij op mijn stage te concentreren en na stage kan ik haar opzoeken. Wanneer haar wond het toestaat komt ze weer terug naar huis en 20 augustus mag ze een herkoppeling wagen met Fritz.. Werkt dit niet, dan een castratie.. hoewel ik daar nu weer sceptisch over ben.. ze is al door zoveel ellende heen geweest de afgelopen weken.. We zien het wel tegen de tijd dat het zover is..

Voor nu is ze in zeer goede handen.

Ik wil bij deze Nadine dan ook nog eens keer heel erg bedanken!! Ondanks de drukte dat ze een plekje en tijd heeft voor mijn Semmeke..

Haas&Ko verdient een grote pluim!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sem is nu zekers ook in goede handen!

Dat knorren herken ik, deed Elly ook, maar hier uit pure frustratie.

Ze is me zelfs 2 x aangevlogen...

Maar jij hebt nu even rust & kan je voor de volle 100% inzetten op je stage.

Dit is nu even ook heel belangrijk & je kan Sem altijd opzoeken bij Nadine :)

Je hebt daarnaast nu alle tijd om na te denken of je haar wilt laten castreren of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad.. de stage in Roermond, is goed te combineren met een bezoekje aan Sem in Baarlo. Zeker als ik met de auto ga.

Het brengt een gerust gevoel mee dat ze nu bij Nadine is, al zal ik haar vreselijk missen.. ondanks dat ik haar af en toe achter het behang kan plakken... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu is er iemand die goed voor haar kan zorgen

ik heb het ook wel eens gehad met kanina die een paar keer per dag een kuur moest hebben en de wond moest zalven en ik had zo,n lieve baas dat ik haar mee mocht nemen en in het magazijn in een bench mocht zetten zodat ik toch 40 uur per week kon werken en haar toch ook kon verzorgen en s,avonds ging ze met mij mee naar huis

ik hoop dat ze snel weer opgeknapt is

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan je geen incontinentie matje in haar kooi leggen? dat neemt vocht goed op en de bovenkant blijft droog. ik gebruik dat altijd als mijn katten moeten bevallen.

ellen

Sem is tijdelijk naar een opvang gebracht. ;)

Ik heb je topic wel gevolgd, maar nog niet gereageerd. Wat erg zeg dat Sem en jou dit weer moet overkomen. Maar wat fijn dat ze nu bij Nadine terecht kan, en dat jij je voor de volle 100% kunt concentreren op jouw stage. Het is idd een lastige beslissing om haar "uit handen" te geven, maar wel de beste beslissing voor dit moment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad niet makkelijk. Ik mis haar ontzettend. Maar het is het beste.

Ze gedraagt zich erg netjes heb ik gister gehoord van Nadine. Ze doet het erg goed en er korst al een mooie korst op de wond.

Vanmorgen heb ik sherrif en shief weer eens lekker geknuffeld en vertroeteld. Dat helpt ook wel een beetje. Morgen avond is Fritz zijn verwen en troetel uurtje :)

Komende week ga ik naar de opvang om semmeke te knoevelen.

Sem is in goede handen. En het brengt heel wat rust mee. Ik kan morgen met een gerust gevoel beginnen aan stage.

Het werk op het tankstation.. Dat bekijk ik van weekend tot weekend.. Vandaag nog maar 4,5 uurtjes te gaan en dan klaar maken voor de grote dag..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn om te lezen dat Sem het zo goed doet bij Nadine, is voor jou ook weer een geruststelling :)

Gelukkig heb je thuis nog 3 nijnsels die je heerlijk kunt knoevelen :love:

Wat je met het bijbaantje op het tankstation doet --> dat komt vanzelf wel.

Laat het nu allemaal even lekker op z'n beloop gaan, komt goed :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat ze het goed doet. :) En wat zal ze blij zijn als je haar deze week gaat opzoeken. Ze is zeker in goede handen, en dat brengt voor jou ook veel rust, rust die jij op dit moment nodig hebt. Voor jezelf, voor Shief en Sherrif en Fritz, maar ook voor jouw stage.

En verwen S&S en Fritz maar lekker, dat hebben ze ook verdiend. :)

Waar ga je stage lopen als ik vragen mag? En hoe lang moet je daar stage lopen?

Iig heel erg veel succes morgen, en geniet van je vrije avond. :) :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje, net vandaag pas je eerste probleem met Sem gelezen en nu lees ik dat hij weer het volgende probleem heeft door het eerste probleem . Het zit jou en Sem ook niet mee he, maar wel mooi dat nu jij het zo drukt krijgt Sem alle aandacht krijgt in de opvang, die hij nu even nodig heeft en jij hem graag had gegeven maar wat geen optie is, pfff wat een zin he :$.

Zo kan hij hopelijk snel opknappen en dan weer naar jou terug komen.

Ze houden je zo wel bezig he die konijntjes :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje, net vandaag pas je eerste probleem met Sem gelezen en nu lees ik dat hij weer het volgende probleem heeft door het eerste probleem . Het zit jou en Sem ook niet mee he, maar wel mooi dat nu jij het zo drukt krijgt Sem alle aandacht krijgt in de opvang, die hij nu even nodig heeft en jij hem graag had gegeven maar wat geen optie is, pfff wat een zin he :$.

Zo kan hij hopelijk snel opknappen en dan weer naar jou terug komen.

Ze houden je zo wel bezig he die konijntjes :mdr:

Sem is een zij. ;):)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat ze het goed doet. :) En wat zal ze blij zijn als je haar deze week gaat opzoeken. Ze is zeker in goede handen, en dat brengt voor jou ook veel rust, rust die jij op dit moment nodig hebt. Voor jezelf, voor Shief en Sherrif en Fritz, maar ook voor jouw stage.

En verwen S&S en Fritz maar lekker, dat hebben ze ook verdiend. :)

Waar ga je stage lopen als ik vragen mag? En hoe lang moet je daar stage lopen?

Iig heel erg veel succes morgen, en geniet van je vrije avond. :) :yes:

Ik ga 4 weken stage lopen bij city Roermond. 19 augustus weet ik of ik door mag gaan met de opleiding. Dus ik moet nu even alles op alles zetten.

Vanavond helaas geen vrije avond.. Ben op het werk. Moet tot half 11 vanavond nog even ploeteren.. Daarna lekker mijn bedje in.

De opdracht is wel heel erg leuk en sluit precies goed aan op wat ik wil en de k dat ik goed in ben... Het kennismakings gesprek is erg goed verlopen iig... Maar morgen wordt een spannende eerste dag..

Heb er wel veel zin in :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga 4 weken stage lopen bij city Roermond. 19 augustus weet ik of ik door mag gaan met de opleiding. Dus ik moet nu even alles op alles zetten.

Vanavond helaas geen vrije avond.. Ben op het werk. Moet tot half 11 vanavond nog even ploeteren.. Daarna lekker mijn bedje in.

De opdracht is wel heel erg leuk en sluit precies goed aan op wat ik wil en de k dat ik goed in ben... Het kennismakings gesprek is erg goed verlopen iig... Maar morgen wordt een spannende eerste dag..

Heb er wel veel zin in :)

Nou, dan heb je 4 spannende weken voor de boeg. Hopen dat je door mag gaan met jouw opleiding. In het hoeveelste jaar zit je?

FIjn dat je er veel zin in hebt. Heel veel succes, en laat je even weten hoe het is gegaan? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .