Ga naar inhoud

mijn konijn is lusteloos


dierenvriend20

Aanbevolen berichten

Nou ja wat mij betreft is het leed nog niet helemaal geschied. Een konijntje met om de week een soort epileptische aanvallen moet m.i. ook eens grondig onderzocht worden. Dit kan nl ook iets anders zijn, bijvoorbeeld epileptiforme krampaanvallen wat met het voer te maken kan hebben mogelijk? Of mogelijk toch iets anders wat medicatie behoeft?

Ik weet niet hoe het zit met konijnen precies hoor met epileptie maar het lijkt mij niet helemaal goed zoals het beschreven werd. Slepen met een pootje na zo'n aanval bijvoorbeeld, ik krijg daar hele nare beelden bij!! Om nog maar te zwijgen hoe zo'n konijnengroepje gaat reageren op zo'n beestje of verwondingen die het zichzelf of een ander konijntje toe kan brengen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@dierenvriend20,

Misschien zou je ons iets meer kunnen vertellen van het groepje konijntjes wat je nog hebt? Het gaat om 5 stuks zei je.

Hoe leven ze en wat zijn het (geslacht). Hebben ze wel ruimte genoeg?

Zijn ze geholpen (vooral als het meer mannetjes betreft gecombineerd met dames). Zijn ze inge-ent?

Misschien kunnen we je van wat advies voorzien om te voorkomen dat je straks misschien met compleet lege handen zit.

Als ik jou was zou ik ook alvast eens informeren bij je in de buurt bij een dierenarts of er regelingen zijn ten aanzien van betalen.

En die epiletische aanvallen, dat vind ik enorm zorgelijk als nog niemand daar kritisch naar heeft gekeken.

Ik hoop wat van je te horen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

datjullie zeggen dat ik fleur heb mishandeld, dat ben ik echt niet met jullie eens. fleur, kwam elk ochtend bij mij, zelf de vrijdag ochtend nog, maar toen ik 's avonds van mijn werk af kwam zat daar eenzaam en lusteloos in een kooitje, na die tijd ben ik constant voor haar geweest, ik heb met de dierenarts gebeld en het verhaal uit gelegd, ze was die avond toen ik thuis kwam al koud!!, dus was ik al naar de da gegaan, ik was te laat, fleur was koud ik heb kruiken op har gelegd, onder de hooi gestopt, warme lamp er boven, maar zet wet niet warm, dus ik was te laat,na een tijdje had ze steeds tia's, ik heb haar op schoot genomen, en geaaid, en gekust, maar naar 5 Ć” 7 tia's was het over, ze heeft haar laatste adem uit geblazen. ik mis haar natuurlijk ontzettend. ze heeft echt een goed leven gehad!! en over dennis gesproken, het is een heel oud konijn, hij was mijn eerste konijn, het trieste is nog 4 weken gelden ongeveer zei ik tegen mijn moeder, het kan best zo zijn dat fleur eerder overlijd dan dennis, en wat ik sprak gewoon de werkelijke waarheid, en dat komt nu erg hart aan.

dennis is altijd super gezond geweest, alle konijnnen zijn inge-ent , ik had toen nog wat spaargeld, en ja nu op me zelf woon heb ik minder en probeer ik ook geld aan de kant te leggen voor hun!! ook mijn ouders zullen mij wel financieel bij staan, als het nodig is. oficieel moet ik het voer van de konijnen betalen, maar dat willen ze niet, ze nee, wij betalen het. dus gaat dennis vandaag deze week naar de da. de rest van de konijnen, ik heb een konijnen flat, van 4 hokken, Dennis zit er tegen over, in een ander groot hok. maak je jullie ajb niet zo veel zorgen over mijn konijnen. ik zorg echt voor ze, ik heb al een aantal konijnen gered van hun leed, die nu na een fijne jaren zijn overleden, sipke, heb ik bij de dierenproeven weg gehaalt. omdat ik dat niet kon aan zien, hij is aan hersenbloeding overleden. anouska, een lieve franse hangoor, ik red bij ex vrienden. zei verwaarloosde het beest, en wet soms voer in het hok gesmeten, een water bakje neer gezet, en ze had geen eens een fatsoenlijke bodem van zaagsel. zei heeft ook nog fijn 1 half jaar bij mij geleven, maar er was niks aan de hand, ze was kern gezond, mijn vader vond haar s'avonds in het hok, hart stilstand. dus ik ben echt geen slecht dierenverzorgtster, liefs dierenvriend20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dierenvriend20,

Ik blijf bezorgd, ook na je uitleg. Maar goed zaken op papier zetten is lastig, daar zitten over het algemeen geen beeldwerking en emotie bij.

Je zegt dat Dennis erg oud is, maar dan nog zijn zulke toevallen niet normaal. In augustus wordt mijn Plukkie 11 jaartjes (het ziet er naar uit dat ie het gelukkig gaat halen want hij huppelt er nog vrolijk op los). Maar als Plukkie dit soort toevallen zou krijgen dan sta ik heel rap bij een DA. Dus ik ben benieuwd wat de DA van Dennis zegt. Laat het ons weten...

Hoe dan ook wens ik je sterkte met het verlies van je nijntje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof vast dat je goed bent geweest voor Fleur en dat ze een fijn leven heeft gehad bij je. Haar einde was heel naar en voor de lezers van BB is het frustrerend om te lezen dat een konijn ziek ligt en er wordt niets aan gedaan. Dat geeft zo'n machteloos gevoel.

Ik denk dat alle mensen die hier op BB zitten het beste met hun nijnen voor hebben en echt om ze geven, dus ook jij. Wat doe je hier anders, als dat niet zo is? Iedereen heeft wel eens beslissingen genomen, stappen gezet, waarbij je later dacht dat had ik beter anders kunnen doen, maar dan is het al gebeurd. Leer vooral van je fouten en doe er de volgende keer iets mee.

Goed te lezen dat je ouders bijspringen als dat nodig is. Mocht er weer eens iets aan de hand zijn, wat ik voorlopig niet hoop voor je, misschien is het dan verstandig om je ouders sneller in te schakelen. En inderdaad proberen een spaarpotje aan te leggen.

Besef ook dat de reacties hier niet zijn om jou af te kraken, maar vanwege de bezorgdheid om zo'n diertje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .