Ga naar inhoud

welke planten zijn niet giftig en ook leuk in mijn tuin


Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

Ik heb een nieuwe tuin en vanmiddag wil vriendlief een paar nieuwe planten kopen, nu lees ik wel dat er veel kruiden etc. zijn die ze wel mogen hebben maar ik wil ook een beetje een leuke tuin.

ik zat te denken aan de volgende planten, sommige heb ik al

Druif(heb ik gelezen dat ze dit lekker vinden)

vlinderstruik

Hosta

Heide(voor het NJR)

vrouwenmantel

Lobellia ( hier gaan ze voor op de achterpoten staan vinden ze scijinbaar erg lekker :$

zouden jullie kunnen aangeven of de bovenste planten kunnen?? ik zie ze niet in de lijst staan.

ook hebben we hortensia's staan waar ze al van hebben gesnoept :bad:

en klimop daar is ook al van gesnoept:bad:

mijn vriend denkt dat ze hun eigen instinkt volgen en zelf wel weten wat giftig is...volgens mij gaat dit niet op???

ik hou ze wel constant in de gaten als ze los zijn in de tuin maar helaas zijn ze me soms te snel af. (ook voor de kat van de buren)

graag jullie reactie

nu hebben we een kruidentuintje hier kunnen ze niet bij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lobelia mag niet, hosta en vrouwenmantel staan hier ook gewoon in het konijnendeel en daar wordt regelmatig wat van gesnoept. Hortensia en klimop mogen ook niet. Het is dus wel duidelijk dat je konijnen zelf niet precies weten wat wel en niet goed voor ze is, in tegenstelling tot wat je vriend denkt. Tamme konijnen missen vaak dit instinct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .