Ga naar inhoud

Konijn gevallen!!


LucS

Aanbevolen berichten

Hey iedereen,,

Ik ben hier nieuw, en ik kwam hier omdat een uurtje geleden mijn konijntje is gevallen..

Jip was aan het spelen in de tuin, en mijn vader wilde hem weer naar binnen halen, om hem in z'n hokje te zetten. Dat gebeurt heel vaak, maar deze keer pakte mijn vader hem op, Jip maakte opeens een springende beweging in zijn armen, waarna mijn vader niet meer in staat was om hem vast te houden. Jip viel dus, vanaf ongeveer buikhoogte (ong. 1 meter). Na de val rende Jip hard weg, met slepend achterlijf. Nadat mn vader Jip weer had gevangen, zette hij hem in zn hokje en riep hij mij.

Toen ik Jip zag, zag ik dat hij met zn achterlijfje een beetje rondhupte en dat er bloed rond zijn neusje zat. Jip trilt ook, en hij knarsetand af en toe. Zijn oortjes staan de hele tijd omhoog.

We hebben toen de dierenarts gebeld, en die gaat Jip straks, om ongeveer 5 uur, een spuitje geven tegen de pijn en tegen vochtophoping (zo zei mijn vader). Als het dan niet beter gaat binnen een paar dagen, moeten we hem misschien laten inslapen...

Wat denken jullie dat mijn konijntje heeft, en denken jullie dat we hier goed handelen..

Alvast bedankt, Luc (en Jip)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als ie nu verlamd is zal ie een steroieden injectie krijgen.Zodat ie met 24 uur weer zou kunnen gaan lopen.Ik heb het laats voor de 2 keer gehad maar 2 keer werd mijn konijn fataal.Maar er zijn opties en kansen sterkte met je lieve nijn.Ze zal waarschijnlijk ook in schok zijn.Vraag aan da of ze onder koeld is.Na bezoek da dan lekker binnen zetten met lamp er boven op een handoek met een kruik er onder.Konijnen die verlamt zijn koelen snel af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey...

Ik kom net terug van de dierenarts, en hij zegt dat het waarschijnlijk met een sisser zal aflopen.

Hij liet Jip eerst even rondlopen.. Jip probeerde wat te hippen met zn achterpootjes, dus daaruit kon hij zien dat het ruggenmerg van Jip niet kapot was... Hij voelde ook of de ribben enzo nog goed waren, en alles bleek goed.. Jip was ook niet onderkoeld ofzo..

Jip had een bloedneus door de val, omdat er toen een klein adertje ofzo zou zijn gesprongen, waar wat bloed uit kwam, maar daar was voor de rest niets mis mee...

De Dierenarts gaf Jip toen 2 spuitjes, die tegen vochtophoping en kneuzingen waren ofzo, en binnen 24 uur zal Jip zich weer hopelijk normaal gaan gedragen.. Hij moet ook weer gaan eten en drinken en poepen en plassen..

Maar hij moet dus eerst rust hebben, en helemaal gaan genezen..

Hij zal nu ook de komende tijd binnen blijven, eerst in zn hok, en daarna alleen in de bijkeuken rondlopen. Pas als hij weer echt helemaal de oude is, vind ik dat ie weer naar buiten kan..

Bedankt voor jullie reacties en medeleven! Ik zal over een tijdje weer posten hoe het met Jip gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje, wat een verhaal! ik duim heel hard dat de injecties helpen en dat jip morgen weer helemaal ok is!

ik schrok wel van wat je schrijft "met een sisser aflopen", want ik dacht dat je bedoelde dat het niet goed ging komen... maar je bedoelt dus dat het niet zo erg is als het eerst leek...

veel succes en hou ons inderdaad maar op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoera! Jip eet weer, en hij drinkt ook af en toe wat water!

Ik denk dat het allemaal weer helemaal goed gaat komen met Jip.. Hij is altijd wel een taaie geweest, maar ik had niet verwacht dat dit waarschijnlijk goed zou komen..

Ik zal ook wel even een fototje maken van Jip.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto's van Jip 22:05 Uur, 26 Mei 2007

dsc03863rr6.jpg

Op deze foto is zn neusje nog wat vies.. We dachten dat het beter was als ie het zelf een beetje schoonmaakt..

dsc03862yp1.jpg

Foto beetje overbelicht..

dsc03865bh3.jpg

dsc03864wd4.jpg

Zo ligt ie er nu bij.. Net wat korrels gegeten.. :) Sorry dat de eerste niet zo duidelijk is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi nijn zeg! ik val op nijntjes met bruine oortjes tegenwoordig :angel:

heeft hij al weer wat rondgelopen of nog niet veel?

Mwah, hij heeft 2 stapjes gezet in zn hok.. Vanaf toen ik hem erin zette is die naar zn "wc-bak" gehipt om daar te gaan liggen, en hij ligt daar nu nog steeds.. Maar ik denk dat het ook wel beter is dat ie nog niet veel loopt.. Eerst moet ie maar ff uitrusten en helemaal goed herstellen van de val..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle complimentjes! :)

Met Jip gaat het steeds beter.. Hij eet en drinkt steeds meer, en hij is gisteravond even door zn hok gaan hippen, want iedere keer als mn vader keek zat ie op een andere plek..

Hij heeft ook een beetje gepoept in zn wc-bakje, dus dat gaat ook steeds beter!..

Ik hoop dat ie snel weer helemaal rechtop zit en weer helemaal normaal loopt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .