Ga naar inhoud

Kasper voer goed?


VeraxPip

Aanbevolen berichten

Ik heb een tijdje geprobeerd mijn nijnen over te zetten op hope farms maar ze raken het echt niet aan.

Nu zitten ze weer op gemengd + Beaphar en dat gaat wel aardig.

Ik vraag me alleen af of dit voer beter is want het is best goedkoop.

kffkonijn.jpg

Ze zitten nu op dit voer:

2iuw777.jpg

aangepast door Emilyrose
link verwijderd, zie regels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beaphar is veel en veel beter dan Kasper. Als je op goedkopere voeding over wil, zou ik voor Hope Farms Super Trio gaan, wat je ook bij de Welpenhoeve kan bestellen.

Het eiwitgehalte in Beaphar is wel redelijk hoog ja, wat bij konijnen met gevoelige darmen problemen op kan leveren. Maar op zich is het een prima voeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn weten is Beaphar zelfs duurder..

Klopt Dollie, als je naar de webwinkel van BB zelf kijkt, zie je dat beide merken zakken van 5 kilo hebben. Dat kan je dus op een eerlijke manier vergelijken qua prijs. Beaphar kost 24,99 euro en SS 22,95. Er zit geen groot verschil in, maar SS is wel degelijk goedkoper. Dit is overigens geen uitzondering, maar normaal. Ook in mijn eigen dierenwinkel is SS goedkoper, net als in de meeste webwinkels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijnen had ik ook op BC+ en wilde ook over stappen op HFST maar dat is mislukt. Heb er behoorlijk wat tijd in gestoken maar nee hoor! :P

Dus aangezien SS hier erg goed word aangeschreven heb ik het geprobeerd om daar op over te stappen. En.........tataraaa....we zijn over zonder moeite nog wel! :D

En wat ik hier dan weer begrepen heb ik dat van SS naar HFST overstappen gemakkelijker gaat. Dus nu even rust met SS en dan straks over naar HFST.

Merk wel dat ze nu ze op SS zitten een soort van "gezondere" eetlust krijgen en er fitter uitzien. Weet niet of dat aan SS te wijten is of niet, maar is wel aan de orden dus sinds ze daar van eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik voer al heel wat jaartjes SS, maar nu ik van 3 naar 5 konijnen ben gegaan(3 Thrianta's, 1 kruising hangoor x dwerg, en 1 kleurdwerg), begint het behoorlijk in de papieren te lopen. Dacht dat ik wel goedkoop uit zou zijn met een SS-zak van 10 kg, idd, met 3 konijnen wel!, maar niet meer met 5! Het voer vliegt de deur uit, ondanks dat ze veel hooi, groente, gras, paardebloemblad en appelboomtwijgen eten. En niet alleen het voer vliegt de deur uit, maar het geld vliegt nog harder mn portomonnee uit! ;-)

Zowel bij jumper, welkoop als de pet's place kost de 10 kg zak al ruim 48 euro! Ik heb niets aan te merken op het voer, het is echt super goed, maar de prijs, ik zie hem nog wel stijgen naar de 50! Ook via internet kopen vind ik geen optie, heb verschillende sites bekeken, maar uiteindelijk blijft het een enorme smak geld. Ik ben niet knieperig wat betreft mij ko's, maar het moet niet te gek gaan worden.

Ik heb besloten om over te stappen naar kasper konijnenkorrel. Heb gisteren een klein zakje(geschept)meegenomen bij de jumper, ze eten het allemaal op(het kruisingkonijn liet zelfs de SS liggen :-D ). Helaas 1 konijn nog niet, die is zoiezo niet zo'n vreterd en duikt niet meteen zn voerbak in zoals de anderen. Ik blijf het proberen, maar als hij echt géén kasper wil eten blijft hij op science, 1 konijn is dan qua kosten nog wel te overzien. En daarbij, de dwerg heeft een gebitsprobleem(al 3x behandeld aan haken), en kan niet zo goed hooi eten, dus ik denk dat ik een klein beetje SS door de kasper ga doen bij haar(zij is absoluut niet selectief, dus ze vreet allebij de brokjes wel op :-D ).

Ik ben benieuwd hoe de kasper zal gaan bevallen. Mijn ko's zijn verder helemaal gezond en geen selectieve eters, dus met veel hooi etc. moeten ze ook aan voedingsbehoefte gaan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook 5 konijnen waaronder 2 flink groten, en voer al sinds het begin Hope Farms super trio, het is gezond en goed voer en niet te duur

Ik betaal 14,95 voor 15 kilo, ik vind het verschil in kwaliteit tussen HFST en Kasper te groot om over te gaan op die laatste:)

En het SS verhaal? sorry maar ik vind die bedragen te gek voor woorden hoor.....Ik heb van alles over voor de beestjes maar 50 euro in de week(of bijna zoveel) voor 5 konijnen alleen voor biks? nahhhh, sorry maar dat gaat me echt te ver.....

aangepast door desi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .