Ga naar inhoud

Macho heeft behoorlijk hard gebeten... en nu?


Bijouxxx

Aanbevolen berichten

Ik was vanmorgen de nijnen aan het voeren, kwam ik bij de 4-tal (bijoux chino macho en mellon) om te voeren, kwam macho aan mijn handen snuffelen, ik bedacht net dat daar de geur van ander konijn aanzat (bigben had ik daarvoor geaaid). Macho begint tot mijn verbazing te likken, maar ineens hap en liet niet meer los, het was wel een beetje eng en best pijnlijk, heb ik haar een flinke duw gegeven, heeft ze gelukkig losgelaten... maar nu is mijn middelvinger blauw en beetje dik en zit behoorlijke hap in. Mijn ma heeft het schoongemaakt met desinfecterende middel en vond het niet nodig om iets aan te doen. De konijnen zijn ingeent... moet ik toch iets doen voor de zekerheid? kan er iets gebeuren na een flinke beet? Nou zit macho lekker relax te liggen, en als ik kom laat ze zich wel aaien... maar toch voor volgende keer handen wassen voordat ik van ene naar andere konijnengroep ga.

bijouxxx-albums-mijn-dieren-picture44543-doe-mijn-behoefte-zelfs-staand.jpg

daar is de dader... lief en onschuldig...

aangepast door Bijouxxx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een open wond is dat gebloed heeft is het wel verstandig om even een tetanus injectie te halen. Ik had ook een keer een flinke hap en moest hem ook en ach daarna ben je voor 10 jaar beschermd dus kan er heel wat gehapt worden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook zo`n lief konijntje wat mijn vingers en handen heerlijk vind en als ik de foto bekijk lijkt ze er ook nog op met die plukjes bij het koppie hahaha.

Ik ben zelf al zo vaak gebeten ( ze zit laatste tijd vaak binnen omdat ze vaak ziek is, en dan dwangvoeren, medicijnen ja dan weet je het wel) en ik moet eerlijk zeggen ik doe meestal beetje ontsmetten, pleister erop en klaar. Dus wat ontsteken betreft zal het wel meevallen.

En dieuwertje, mijn kleine pitbull, ziet er net zo lief en onschuldig uit als jouw konijntje , en hoe vaak ze ook bijt , het blijft een popje.

Qua wond zou ik me dus niet zo`n zorgen maken alleen als het echt rood en opgezwollen wordt dan zit er een ontsteking in en kun je er beter naar laten kijken, maar dit is mijn persoonlijke mening :-) als je je beter voelt om huisarts even te laten kijken moet je dat gewoon even doen, ben je ook weer gerust toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig zit de dader al achter tralies.:mdr:

Als je vinger inderdaad rood en dik is, naar de huisarts ermee. Dan weet je wat er is en hoef je je daar geen zorgen meer over te maken. Kun je die tijd gebruiken om een stevig dialoog aan te gaan met de dader en juliie te verzoenen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook een aantal keer flink gebeten door mn konijn, hier heb ik verder niks aan gedaan. Het is uiteindelijk gewoon vanzelf genezen, op een paar littekens na.

Maar als je je echt zorgen maakt kan je natuurlijk altijd de huisarts even bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wabbit, hihi ja idd, ze zit nu aan ketenen vastgeklonken, op water en brood... ;)

heb de huisarts inderdaad gebeld, zei dat het niet nodig was. Gelukkig maar. mn wond is nu dicht dat wel, en geen last meer van gehad gelukkig! bedankt voor reacties en meeleving *ghehe*

@Rabbitmams_miriam, Macho en excuses? gaat niet samen hihi. net nog hok schoongemaakt, ze leefde zich helemaal uit op de borstel... miss ideetje om oude borstel daar neer te leggen, kan ze zich uitleven ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd da's waar. letterlijk een harde les ;)

vanmorgen kwam ze enthausiast aangehuppeld, eerst grondige inspectie van mijn handen, geen geur? mooi, toen kon ik haar pas aaien.

kleine ondeugd hihi.

welk konijn mij ook bijt, en hoe hard, kan toch niet boos worden. ze kijken je echt heel onschuldig aan, dan ben ik het alweer vergeten ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .