Ga naar inhoud

Eén keer per dag groente?


Mieke68

Aanbevolen berichten

Hello BB'ers,

Hier krijgen onze nijnen 's morgens hun Hope Farmbrokjes en een bakje groenvoer (wat blaadjes andijvie, stukje wortel, wat gras ofzo) en dan 's avonds krijgen we weer een bakje groente. Maar nu lees ik hier en daar dat één keer per dag groente ook genoeg is? Er gaat best wel veel groente doorheen zo, met twee van die nijnsels....:clown:

Kan dit dan ook:

's morgens brokjes

's avonds groenvoer

hele dag hooi en water uiteraard!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft zelfs helemaal niet perse groen te geven als je biks geeft. En of één keer groen per dag genoeg is.. Ja dat ligt er aan hoeveel je geeft natuurlijk.. :P een keer per dag een kg groen of drie keer per dag een klein schaaltje bijv. is niet met elkaar te vergelijken.

Maar in principe kun je alles gewoon in één keer geven, en groente is dus niet echt een vereiste als je biks geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dollie,

Als groente niet echt vereist is naast biks, zal één keer per dag groenvoer wel genoeg zijn, toch? ;)

Het is gewoon zo leuk om ze groente te zien eten :) Bedankt voor je raad!

(ps door jouw oordeel over 'gewone' biks met te veel calcium, ben ik overgestapt op Hope farm trio brokjes, of hoe heten die dingen, haha! Ze vinden ze heerlijk!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dollie,

Als groente niet echt vereist is naast biks, zal één keer per dag groenvoer wel genoeg zijn, toch? ;)

Het is gewoon zo leuk om ze groente te zien eten :) Bedankt voor je raad!

(ps door jouw oordeel over 'gewone' biks met te veel calcium, ben ik overgestapt op Hope farm trio brokjes, of hoe heten die dingen, haha! Ze vinden ze heerlijk!)

Oh haha da's goed om te lezen :D fijn dat ze het lekker vinden! En één keer groenvoer is zeker genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef twee keer. 's Ochtends direct na de biks (ik ben er niet altijd de hele dag) en 's avonds voor het slapen gaan ga ik na wat er nog is aan groenten (vaak niks meer) en geef ik naast zijn avondsnoepje (rozijntje of stukje gedroogde banaan) een beetje bij (paar blaadjes witlof, steeltje peterselie bijvoorbeeld).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef 's morgens groenvoer en 's avonds biks. 's morgens geef ik geen biks omdat anders de kraaien met de helft van het voer weg zijn, en 's avonds gaan die slapen, terwijl konijnen juist 's nachts actiever zijn. Hooi en water hebben ze altijd. Ochtend: groenvoer om de dag lekker te beginnen. Daar doen de vogels toch niks mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ook 2x per dag, omdat ik ook vind dat ik dan een beter overzicht heb over wat/hoeveel ze eten. Ze krijgen trouwens een zo gevarieerd mogelijke groentenschotel :) zo'n 5 verschillende soorten groenten en 's avonds is altijd (op 1 of 2 groentensoorten na) verschillend van wat ze 's ochtends gekregen hebben.

Ze zijn trouwens gek op hun groenten! Vooral Bas, die staat altijd te springen als het groententijd is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .