Ga naar inhoud

Konijn eet alleen hooi


daanieo

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

gisteren was mijn konijntje een beetje ziek en at niks. Ik heb hem hooithee gegeven en nu eet hij weer, zij het alleen hooi. Hij zit nog steeds een beetje zielig maar reageert wel op me, dat deed hij gisteren niet. Het enige wat er als ontlasting uitkomt zijn nattige keutels en kleine beetjes plas.

Kunnen jullie me helpen? Heb ik het goed gedaan of ,pet ik aan de middeltjes zoals laxeermiddel?

Groetjes,

Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je konijn nu alleen hooi eet is niet heel erg, zeker gezien de slechte ontlasting. Maar persoonlijk zou ik hier even mee langs de dierenarts gaan want erg goed klinkt het verder nog niet. En persoonlijk vind ik hooithee geven dan niet echt een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hij alleen hooi eet is heel normaal nadat hij zich niet lekker heeft gevoeld. Biks laten ze dan meestal een dagje liggen. Het is zelfs uitstekend dat hij nu hooi eet, zijn darmpjes zullen daar goed van op gang komen en zijn keuteltjes zullen daardoor ook droger worden.

Nooit zomaar middeltjes gebruiken, dat heb je heel goed gedaan! Laat hem maar lekker hooi eten en leg biks voor hem neer. Als hij er klaar voor is eet hij dat vanzelf wel weer.

Hou hem wel goed in de gaten hoor, zo gauw hij weer niet gaat eten, toch maar even langs de dierenarts!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hooithee is in zoverre een oplossing, dat hij nu hooi eet, wat de darmen op gang houdt.

Is je konijn uitgedroogd? Zie je afwijkend gedrag? Dan is het verstandiger om even langs een da te gaan. Ik persoonlijk was gister al heen gegaan vanwege het niet eten, afwijkende ontlasting en niet reageren op zijn omgeving (= afwijkend gedrag)..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .