Ga naar inhoud

Wassen


molly

Aanbevolen berichten

Met lauw water kom je ook al een heel eind denk ik. Als hij (of zij?) maar goed drooggemaakt wordt, straks wordt ie verkouden! ;-) Maar in ieder geval succes!

Ik snap alleen niet helemaal waarom het konijn zo vies is... had de vorige eigenaar niet even de moeite kunnen nemen om een schone leefomgeving te creƫren? Arm beest... (Stond er niet ergens anders op BB dat je dit konijn op MP had opgesnord? Respect dat je de Vlaam opgehaald hebt!!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hem niet onderdompelen, maar met een washandje met lauw water afvegen. Kijk eens of dat helpt. Dan kan hij de rest misschien zelf? Als dat niet gaat dan kan je inderdaad een speciale konijnenshampoo proberen, maar zorg dan dat je hem heel geod afdroogt en droogfƶhnt (op lauwe stand dan kan je hem nooit per ongeluk te heet fƶhnen) en pas weer naar buiten doet als de ondervacht echt helemaal droog is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, ik heb hem idd van mp. Op de foto valt het nog mee, in het echt is het nog erger. Hij heeft ook wat kleine bijtwondjes van de andere ram waar hij mee zat.

Ze verhuisde nogal eens van ruimte daar en het zal me niets verbazen als ze ook weleens in de koeienstal hebben gezeten. Ik probeer wel wat, de rest laat ik dan maar aan de dierenarts over volgende week.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas wel op dat de (binnenkant) oren niet nat worden.

Ik heb ook wel eens mijn konijn moeten wassen, bij gebrek aan konijnenshampoo heb ik het met puppyshampoo gedaan.

Het scheelt dat ik een ieniemienie badkamer heb (1x2m) waarin ik me heb opgesloten met het konijn. Eerst heb ik een teiltje gepakt en met de douchekop lauw water over het konijn heen. Ik was begonnen met het kontje en zo steeds een stukje verder, ook lag er al een klein laagje in zodat hij zich niet wezeloos zou schrikken.

Hij bleef natuurlijk niet in de teil zitten, toen heb ik hem op schoot genomen dicht tegen me aan, en zo insoppen! Dat werkte het beste.. Een hand vasthouden (en tegen je borst houden) en met de ander soppen.. Maarja, met zo'n joekel is dat makkelijker gezegt dat gedaan!

Succes. :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een badje is niet zo goed voor de natuurlijke vetlaag van de huid, maar als hij echt heel erg stinkt dan zit die stank ook in de vetlaag en helpt waarschijnlijk alleen een badje (met konijnenshampoo). Een hele klein badkamer is dan een voordeel. Of een diep bad.

Hier staat hoe het moet: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/wassen-van-een-konijn.html

Veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn witte FH wel eens moeten wassen voor een show. Is wel een lieverd dus goed te doen. Wel een enorme klus met het drogen.

Zelf deed ik vette watten in zijn oren.

Molly kun je niet met een nat washandje aan de gang? Idgv handig dat hij onder zeil is woensdag, moet je wel snel poetsen.

Je kan ook een draadkooi nemen, daar een flinke handdoek in leggen met een klein laagje water en shampo. Zo worden zijn voeten, buik en zijn plasser schoon. Een minuut of 20 en afleiden evt met groenten. Gaat ie wel stampen dus lekkere boel wordt het. Ipv van shampo gebruik ik voor de witte showdieren biotex, is gelijk goed voor de wondjes bij jouw man.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .