Ga naar inhoud

Hope Farms superTrio 15 kg is te veel....


Joan

Aanbevolen berichten

Hallo,

ben ik weer met een vraagje.:whistle2:

Ik ben sinds enige tijd overgestapt van goedkoop merkloos voer op hope farms supertrio voor mijn twee dwerghangoortjes.:bunny3::bunny3:

Laatst was ik in de dierenwinkel en die konden voor mij wel een zak van 15 kg bestellen. Is in verhouding veeeeeel goedkoper dan een zak van 3 kg of minder...

Alleen werd mij daar verteld, dat als de zak eenmaal open is, de vitaminen e.d. langzaamaan verdwijnen.

Is dit werkelijk zo? Ook als je het deel wat je niet gebruikt luchtdicht afsluit?

Ik heb trouwens wel uitgerekend dat ik met 15 kg zo ongeveer een jaar kan doen...dus bovenstaande zou best eens kunnen kloppen...:he:.

Iemand die hier misschien een antwoord op weet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een jaar is inderdaad te lang... Ik bestel altijd bij de welpenhoeve (goedkope site), maar dan bestel ik ook altijd hondenvoer mee wat daar veeeel goedkoper is, waardoor ik de verzendkosten al weer terug heb.. Van de normale winkels hier in de buurt was Tuincentrum Overvecht het goedkoopste..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer ook HF, maar ik doe er ongeveer een half jaar mee. Het voer zit in een voerton en dat is wel te doen. Een jaar is natuurlijk wel erg lang, want je moet natuurlijk ook rekening houden met de houdbaarheidsdatum ... misschien dat iemand een zak met je kan delen? Dan zit je niet zo lang met 1 zak voer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe er ongeveer 4 maanden mee. Zakken van 3 kilo vind ik te duur, daar betaal je - in vergelijking - 2 euro voor 1 kilo. Met 15 kg. zakken betaal ik 13 euro, dus da's minder dan een euro voor een kilo.

Hoeveel konijnen heb jij dan?

of misschien is mijn berekening niet helemaal goed....

Ik zou niet weten met wie ik een zak van 15 kg kan delen.

Ik heb nu dus een zak van 3 kilo. Maar mijn lieve schatjes vinden het lekker en ze hebben nauwelijks nog problemen met hun keutels , dus ik heb het voor ze over!:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 konijnen van 2,2 kilo per konijn en geef normaal 35 gram per konijn dag, anders eten ze te weinig hooi..

Geef ik dan nu nog teveel brokken??:$

Ik ben al geminderd.

Mijn ene nijntje is 1,6 kg en de andere iets lichter. Ze krijgen samen ca. 60 gram per dag. En ze eten voldoende hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet uit gaan van hun volwassen gewicht.. De een houdt aan wat op de verpakking staat en de ander zegt 1 eetlepel per kilo lichaamsgewicht per dag.. En weer een ander geeft nog minder.. Is dus een kwestie van kijken naar je konijnen ;)

Sommige mensen beweren zelfs dat een konijn zonder biks kan als hij genoeg hooi, kruiden en groenten krijgt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet uit gaan van hun volwassen gewicht.. De een houdt aan wat op de verpakking staat en de ander zegt 1 eetlepel per kilo lichaamsgewicht per dag.. En weer een ander geeft nog minder.. Is dus een kwestie van kijken naar je konijnen ;)

Sommige mensen beweren zelfs dat een konijn zonder biks kan als hij genoeg hooi, kruiden en groenten krijgt..

Mijn nijntjes zijn volwassen en ik vind zelf dat ze niet te dik zijn, mijn grijze mannetje vind ik zelf iets aan de dunne kant....:$

Maar goed, ze doen het er goed op, zijn levendig, eten nog voldoende hooi, eten hun bd keutels op en hebben zelfs nog zin in groente.:mdr:

Ze krijgen dus ca. 30 gram per konijn per dag (mocht dit niet helemaal duidelijk zijn...:he:)

aangepast door Joan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ook veel minder als op de verpakking staat anders krijgen mijn konijnen echt te veel ... maar in een goede afgesloten voerton blijf het voer echt heel vers .. het voer blijft heel goed ruiken en mijn konijnen eten het goed. Als dat niet zo was dan zou ik het niet geven natuurlijk en zou ik ook voor de 3 kilo pakken gaan ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe met vier konijnen volgens mij ongeveer 5 maanden met één zak HF van 15 kg. Ze krijgen bij mij samen 120 gram op een dag, 60 gram 's morgens en de andere helft 's avonds. Ik heb een deel in zo'n wit met rode draaideksel voerton zitten, en de rest gewoon in de zak. Ik moet eigenlijk een grotere voerton zodat ik alles in één keer luchtdicht kan bewaren, maar die krengen zijn zo duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je toevallig een vriendin ofzo in de buurt hebt wonen die ook konijnen heeft is het nog niet zo'n gek idee ...

Ik voer dan wel geen HF maar brok is brok, en mits Wupsie BBT blijft geven is dit ook onze bedoeling.. Van BBT kun je 22kg zakken krijgen, dit scheelt net als bij de HF enorm veel met de kleinere verpakkingen. Ik ben zo'n 33 kg per jaar nodig, terwijl Wupsie met iets van 15 kg genoeg heeft. Dus 1,5 zak voor mij en 0,5 voor haar :) we kwamen er nl. achter dat je, als je die 15 kg in kleinere verpakkingen besteld, haast nog meer kwijt bent dan voor 22 kg in één zak.. Ik vind het heel belangrijk dat mijn dieren goede voeding krijgen maar ik ga er dan niet meer voor betalen dan nodig is.

Hier gaat er 90 gram per dag door en ik doe dus euh.. 244 dagen met 22 kg :P maar ik bewaar het ook luchtdicht, ik doe het (met zak en al) in een groot 'blik' en schep daar dan eens in de zo veel tij dwat uit over in kleinere bakken.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe met vier konijnen volgens mij ongeveer 5 maanden met één zak HF van 15 kg. Ze krijgen bij mij samen 120 gram op een dag, 60 gram 's morgens en de andere helft 's avonds. Ik heb een deel in zo'n wit met rode draaideksel voerton zitten, en de rest gewoon in de zak. Ik moet eigenlijk een grotere voerton zodat ik alles in één keer luchtdicht kan bewaren, maar die krengen zijn zo duur.

Die had ik gekocht voor het puppy voer, maar toen mijn puppy geen pup meer was, had ik hem niet meer nodig en heb ik hem op marktplaats gezet.. had ik dat nu maar niet gedaan...

Welkoop/Boerenbond verkoopt die dingen. Zijn officieel zuurkool tonnen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer dan wel geen HF maar brok is brok, en mits Wupsie BBT blijft geven is dit ook onze bedoeling.. Van BBT kun je 22kg zakken krijgen, dit scheelt net als bij de HF enorm veel met de kleinere verpakkingen. Ik ben zo'n 33 kg per jaar nodig, terwijl Wupsie met iets van 15 kg genoeg heeft. Dus 1,5 zak voor mij en 0,5 voor haar :) we kwamen er nl. achter dat je, als je die 15 kg in kleinere verpakkingen besteld, haast nog meer kwijt bent dan voor 22 kg in één zak.. Ik vind het heel belangrijk dat mijn dieren goede voeding krijgen maar ik ga er dan niet meer voor betalen dan nodig is.

Hier gaat er 90 gram per dag door en ik doe dus euh.. 244 dagen met 22 kg :P maar ik bewaar het ook luchtdicht, ik doe het (met zak en al) in een groot 'blik' en schep daar dan eens in de zo veel tij dwat uit over in kleinere bakken.

Dat is een prima oplossing zo. Hebben jullie allebei voordeel van.

Ik kan 15 kilo voer heel goed bewaren in de ton, dus mijn konijnen hebben altijd vers voer. Indien dit niet zo was dan kocht ik kleinere verpakkingen, maar als het niet nodig is dan ga ik er niet onnodig meer geld aan uitgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .