Ga naar inhoud

Wat zit er in jullie konijnen-EHBO doos?


Phebe

Aanbevolen berichten

Nadat Molly is overleden ben ik eens goed gaan nadenken over een EHBO-doos voor mijn konijntjes.

Molly is vrij snel overleden dus ik denk niet dat ik verder veel voor haar had kunnen doen thuis (we waren al heel snel bij de dierenarts)

Maar toch, mocht er een keer wat zijn met onze konijntjes wil ik toch de nodige spulletjes in huis hebben om ze te kunnen helpen.

En een eigen doosje voor de konijntjes leek mij ook wel erg handig, we hebben bijv. calendulanzalf, thermometer, dettol en steriele gaasjes in huis, maar om nu een thermometer van ons voor de konijntjes te gebruiken en andersom.... :P

Van mijn man heb ik een heel schattig blikken klein koffertje gekregen met een konijntje erop.

Daarin zit nu:

- Infacol

- Norit

- Calendulan zalf

- Betadine Oplossing

- Tekentang

- 2 spuitjes zonder naald voor dwangvoeding

- Ferret Farm (voor als je per ongeluk een nageltje te ver afknipt, bij konijnen met donkere nagels zoals Carrot kan je het leven niet altijd goed zien)

- Bach Rescue Remedie druppels

- Thermometer (10 sec. met flexibele punt, was maar €1,- duurder dan de thermometer van 60 sec. en harde punt)

- Orisel Junior

- Steriele gaasjes

- Nagelknipschaartje

- Caf oogdruppels (nog van Pluis toen ze een wondje vlak bij haar oog had)

Daarnaast hebben we ook nog:

- Een handschoenborstel

- Een snugglesafe (al 2x heel erg blij mee geweest)

- 2 potjes olvarit wortel

- JR Farm Breifutter (dwangvoer met voerspuit)

Pijnstillers heb ik er niet (standaard) in zitten, mocht één van de konijnen pijnstilling nodig hebben dan gaat dit in overleg met de DA.

Nu ben ik nieuwsgierig wat er in jullie konijnen EHBO-doos zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de mijne zit:

Panacur

Metacam

Equate

Metocloral

Cisaral

Rescue Remedy

Laxatract/Duphalac

heel veel spuitjes

3 potjes Olvarit 1e wortelhapje

Calendulan creme en spray

nagelschaartje

Icepod

Critical Care dwangvoer maar dat is over datum maar kan van Science Selective biks dwangvoer maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de mijne zit:

Panacur

Metacam

Equate

Metocloral

Cisaral

Rescue Remedy

Laxatract/Duphalac

heel veel spuitjes

3 potjes Olvarit 1e wortelhapje

Calendulan creme en spray

nagelschaartje

Icepod

Critical Care dwangvoer maar dat is over datum maar kan van Science Selective biks dwangvoer maken

Was nog iets vergeten en dat is Prozyme en iets Fibreplex (probiotica).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een keukenla, geen koffer. Mag dat ook? :-D

Een aantal paren handschoenen

Carprofen

Surolan

Dwangvoeding Ciritical Care met spuitjes

Losse spuitjes dus

Paw wax

Betadine

Dettol

Tekentang

Prozyme

Hechtingen

Fysiologisch zout

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even gekeken wat er allemaal in ligt:

Meloxidyl

Cisaral

Primperid

Carprofen

Equate

Novacam

Prozyme

Gentapolycort

Thermometer voor dieren (zo'n groene)

Gaasjes

en een zooi spuitjes.

Geloof dat dit het ongeveer wel is. En in de koelkast staat een potje olvarit wortel en de Duplocilline.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoelang kan je zulke medicijnen dan wel bewaren dat jullie dat allemaal standaard in huis liggen hebben?

Ik heb wel spuitjes en ik heb nu iets tegen gas, ik heb ook nog overschot van medicijn tegen schurft en ontwormingskuur (maar op dat laatste staat geen naam)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vergeet nog de Stiptic Powder, ofwel Stop Bleed poeder.

Hoe ik het bewaar? Ik haal het bij de dierenarts op. Als het oud begint te worden haal ik een nieuw potje op zodat ik altijd bv pijnstilling in huis heb en maag en darm stimulerende middelen.

aangepast door Domino
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bestel het via internet (bunnybin, Vets4pets). Op de verpakking staat tot wanneer te gebruiken. En bij openen schrijf ik de datum erop tot wanneer het dan houdbaar is ( meestal wel terug te vinden in de bijsluiter). Voor die verloopt bestel ik nieuwe.

Ik vond het een flinke uitgave maar vorige week toen Nina gas kreeg na haar castratie was ik er maar wat blij mee! En voor jezelf heb je toch ook altijd wat in huis. Ga morgen trouwens weer mijn voorraad aanvullen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol:Ik heb geen koffer maar een kast.....:mdr:

2 snuggels safe

6 ice pods

10 handdoeken

10 wortelhapje

critical care / recovery

ors, maak ik zelf

ciseral

carprofen

metacam

panacur

pruimen sap

roosvicee lax

laxatract

lekkere eet pasta voor katten

enfloxeral

batryl, duploceline ab / penecilline

flaygyl / ab

bactrimel /ab

Toltrizural

infuus

vetramil zalf

caf zalf

Katten kap mocht een dier aan zijn wonden zitten.

Heel veel spuitjes in diverse maten, en naalden.

Diverse verband middelen en binnen kooien voor eventueel zieke dieren.

Met recht een flinke kast dus, zal nog wel het een en ander vergeten zijn....Moet ook wel met veel konijnen veel in huis hebben.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb niet echt een bewuste EHBO box of iets dergelijks, maar door de tijd heen heb ik best wel wat verzameld (dankzij draak). Ik heb verschillende zalfjes tegen wondjes, snuggle safe, spul tegen mijt/schurft/schimmel, en ik heb wat potjes pijnstillers en AB. Maar dat is wat ik nog over had van Draakje enzo. Oja, en duizenden spuitjes, abnormaal! En betadine nog. En verder nog meer dingetjes, handdoeken, nagelschaartjes, ik heb zelfs een rompertje voor konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .