Ga naar inhoud

Zorgen over knobbeltje


Fluf en Tinus

Aanbevolen berichten

Voor morgenmiddag heb ik een afspraak gemaakt met de dierenarts voor Tinus... Hij heeft een soort "knikkertje" in z'n flank:-( Het voelt niet echt alsof het aan onderliggend weefsel vastzit, maar ik ben er niet gerust op en laat het daarom checken.

Uiteraard ga ik niet direct uit van een kwaadaardig iets, maar om voorbereid te zijn zou ik graag horen of er iemand hier ervaring heeft met kanker bij konijnen. Tinus is 2 jaar en 1.5 maand oud, eet prima, keutelt lekker veel en is gewoon een blij en actief konijn. En dat wil ik natuurlijk het liefst nog heel lang meemaken:-)

Dus, wie heeft ervaring met dit soort dingen en met de behandeling van eventuele gezwellen? Alle verhalen zijn welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring of iets dergelijke, dus kan je niet verder helpen.

Maar het is alvast goed dat je er zo vroeg bij bent en meteen voor de zekerheid laat controleren!

Alvast veel succes bij de DA morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is dit geen dikke buik: de conditie van Tinus is echt super en hij is goed op gewicht... Het knobbeltje is echt een soort knikker die je aan z'n rechter zijkant kunt voelen onder de huid. Het is dus ook niet een oppervlakkig iets als bijvoorbeeld een abces en pijnlijk is het niet. Ik maak me best wel zorgen, want er komen wel bepaalde soorten carcinomen vrij veel voor bij konijnen, maar ik heb geen idee hoe die behandeld worden en met wel resultaat....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug van de DA... :( Helaas niet echt goed nieuws, want Tinus wordt aanstaande dinsdag al geopereerd. Het knobbeltje zit gelukkig goed los, dus wat dat betreft was de DA wel optimistisch, maar ja, je weet natuurlijk nooit of/wanneer zoiets terug komt (als het een carcinoom is).

Wanneer alles goed gaat dan mag de kleine man dezelfde dag weer naar huis, maar het kan ook zijn dat ze hem een nacht laten blijven. Arm ventje! Ik vind het zo sneu voor hem, want het is zo'n lieverdje. Hij ging heel lief kinnetjes geven aan de dierenarts en die smolt helemaal :love: Daar heb ik dus alle vertrouwen in.

De DA legde ook keurig uit wat de operatie inhoudt en hoe ze het aan gaan pakken zodat ik wat dat betreft wel een goed gevoel heb... Maar eng blijft het!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .