Ga naar inhoud

Miep moet een week op dieet!


Boseetje

Aanbevolen berichten

Miep had nog steeds last van dunne poepjes, al zo'n 5 weken, en nadat ze zo agressief was geweest kreeg ik hier de tip om naar de DA te gaan,

Buikje is op zich in orde maar wel enorm vol. Gebit is heel erg mooi en gaaf!

Ze heeft genetische aanleg om wat steviger te zijn, ondanks strak dieet toch een vetrand om de schouders en buik...

Advies... een week alleen hooi en water, daarna wat groente erbij en dan pas biks. Minder biks... niet voor 2 kg konijn geven maar voor het gewenste gewicht... hoeveel SS per kg geven jullie? ik heb het destijds gewogen en weet dat 1 bakje precies voor hun twee goed is maar hoeveel het nou was... pffff

Als Miep een leerbaar konijn was kon ik met dr gaan oefenen, maar mw. is echt een huisvrouwtje die niet zoveel WIL bewegen ondanks de ruimte etc!

Heb trouwens het hok tegen de achterwand strak gezet zodat ze er nie meer achter kan kruipen, merk nu al verschil in gedrag!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 gram per kilo gewicht is de norm. Toevallig vandaag mijn KKDA nog gesproken hierover.

Ik zou dan die 20 gram afwegen op wat ze normaal zou moeten wegen. En verder voldoende, dagelijks aanvullen met hooi.

En veel laten bewegen. Misschien kan je hooi spelenderwijs aanbieden? Bijv. in een wc rolletje of balletje. Kijk eens rond in de speciaalzaken.

Maar ja, tis eenmaal erg lastig om een konijn af te laten vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is volgens de DA 20 gram de norm maar volgens BB 15 gram per kg voor SS. maar de meeste mensen kijken wat ongeveer past bij hun konijntjes(als je kijkt naar hooieetgedrag & eventuele BDK). mijn nijnsels krijgen inmiddels 2x per dag 18-22 gram samen en wegen samen 3kg. (dus als je berekend 12-14,6 gram per kg per dag) ze krijgen dan ook nog groentes(witlof, andijvie & iets anders zoals: aardbeikroontjes, wilgentakjes, basilicum, peterselie en sinds deze week heb ik ook gedroogde paardebloem en gedroogde brandnetel).

Hoop dat je er wat aan hebt.. maar in het voedingsforum kun je vast ook nog genoeg vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 gram per kilo gewicht is de norm. Toevallig vandaag mijn KKDA nog gesproken hierover.

Ik zou dan die 20 gram afwegen op wat ze normaal zou moeten wegen. En verder voldoende, dagelijks aanvullen met hooi.

En veel laten bewegen. Misschien kan je hooi spelenderwijs aanbieden? Bijv. in een wc rolletje of balletje. Kijk eens rond in de speciaalzaken.

Maar ja, tis eenmaal erg lastig om een konijn af te laten vallen.

De norm kan ondanks dat het de norm is nog wel afwijken per konijn. Ik heb hier een klein, dun en energiek konijn dat best wel meer mag hebben dan de gestelde norm, maar ook een dame die amper beweegt en dus ook prima met wat minder kan.

Het lastige van een koppel voeren is dat je ook een scheve verhouding kunt krijgen; het eene konijn eet meer of minder dan het andere konijn wat afhankelijk is van het formaat en de aanleg. Misschien dat je dat eens in de gaten kunt houden, en een van de konijnen tijdelijk apart kunt voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik zit nu ook met het probleem dat ik Gijs apart wat moet voeren, zal ik zo ff doen, Miep beweegt weinig, heeft aanleg etc, Gijs is tegenovergestelde... beweegt enorm veel, geen aanleg om dik te worden... pfff lastig heur!!! bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miep had nog steeds last van dunne poepjes, al zo'n 5 weken, en nadat ze zo agressief was geweest kreeg ik hier de tip om naar de DA te gaan,

Buikje is op zich in orde maar wel enorm vol. Gebit is heel erg mooi en gaaf!

Ze heeft genetische aanleg om wat steviger te zijn, ondanks strak dieet toch een vetrand om de schouders en buik...

Advies... een week alleen hooi en water, daarna wat groente erbij en dan pas biks. Minder biks... niet voor 2 kg konijn geven maar voor het gewenste gewicht... hoeveel SS per kg geven jullie? ik heb het destijds gewogen en weet dat 1 bakje precies voor hun twee goed is maar hoeveel het nou was... pffff

Als Miep een leerbaar konijn was kon ik met dr gaan oefenen, maar mw. is echt een huisvrouwtje die niet zoveel WIL bewegen ondanks de ruimte etc!

Heb trouwens het hok tegen de achterwand strak gezet zodat ze er nie meer achter kan kruipen, merk nu al verschil in gedrag!!

Haha zo leuk dat elk dier (of mens) zich gewoon gaat gedragen naar de naam die diegene heeft gekregen.. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .