Ga naar inhoud

konijn havermout?


Marg

Aanbevolen berichten

Ik heb een konijntje wat te dun is. (nu aan het behandelen voor e.cuniculi, gaat vooruit:D)

Ik las ergens dat je havermout kon geven als 'dikmaker', klopt dit?

en moet ik daar dan een beetje (hoeveel?) door het voer mengen o.i.d?

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van Dollie begrepen, dat je Brinta gemengd met water kunt geven. Dit is echter, als ik het goed begrepen heb, een echt noodmiddel, omdat het niet geheel goed is voor de darmen. Wat je kunt proberen, zijn erwtenvlokken. Mijn ene nijn moet ook aankomen en zat al ruim over de richtlijn qua hoeveelheid SS. Ik heb de erwtenvlokken gekocht en 5gr. SS vervenagen door 5gr. erwtenvlokken en in een week was ze 27gr. aangekomen. De erwtenvlokken kun je bestellen op sites als dierenkruiden.nl en K&K Kruiden & Bodyshop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee. Nouja ze gaat opzich al hartstikke vooruit en heb hier havermout liggen dus vroeg me af of dit ook kon:) Verder geef ik af en toe gedroogde banaan en wortel, gedroogd brood en gewoon biks en hooi . tijdje critical care gegeven, heeft wel iets geholpen maar nu moet ze hetgewoon redden (wat langzamer had prima gaat) met haar normale voedsel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van Dollie begrepen, dat je Brinta gemengd met water kunt geven. Dit is echter, als ik het goed begrepen heb, een echt noodmiddel, omdat het niet geheel goed is voor de darmen. Wat je kunt proberen, zijn erwtenvlokken. Mijn ene nijn moet ook aankomen en zat al ruim over de richtlijn qua hoeveelheid SS. Ik heb de erwtenvlokken gekocht en 5gr. SS vervenagen door 5gr. erwtenvlokken en in een week was ze 27gr. aangekomen. De erwtenvlokken kun je bestellen op sites als dierenkruiden.nl en K&K Kruiden & Bodyshop.

Sluit ik mij helemaal bij aan :yes:

Maar als zij het moet redden met haar normale voedsel, dan is havermout, brinta oid bij geven óók niet "goed" want dat hoort natuurlijk ook niet bij haar normale voeding. Als ze verder weer gezond is zou ze van gezonde voeding ook wel weer op gewicht moeten komen waarschijnlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .