Ga naar inhoud

Nieuw op BunnyBinch en heb meteen een vraagje!


jessica078

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben hier dus nieuw en heb al 7 jaar een heel lief konijntje: diablo.

3 Weken geleden heeft hij zijn jaarlijkse enting weer gekregen en had hij ook last van zijn oortjes. De dierenarts constateerde oorontsteking en daar is hij de afgelopen 2 weken voor behandeld. De oorontsteking is inmiddels over (vandaag weer op controle geweest) maar hij is nog steeds niet fit. Hij slaapt nog steeds erg veel eet genoeg maar wel minder dan anders en leunt naar de kant waar ik hem vasthou als ik hem op schoot heb. Haal ik mijn hand weg, dan leunt hij naar de andere kant. Verder klappertand en trilt hij steeds. Tot slot heeft de dierenarts vandaag ook opgemerkt dat zijn buikje gevoelig is wanneer ze 'op zoek gaat' naar kleine tumoren en heeft hij haakjes aan zijn kiesjes.

Zij wil hem onder narcose van zijn haakjes verlossen en dan ook verder voelen in zijn buikje. Ik denk dat ik morgen even naar een andere arts ga voor een second opinion, want hij is al 7...

Dit was het, als jullie een idee hebben wat het kan zijn hoor ik het graag!

Groetjes,

Jessica

aangepast door jessica078
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je het niet laten doen? Zijn mondje doet zeer, dus hij kan niet goed eten. En hij moet natuurlijk wel blijven eten om in leven te blijven. Eigenlijk met andere woorden.. Als je hem niet aan die haakjes laat helpen, zal hij binnenkort overlijden, zul je hem in moeten slapen.

Mijn ene konijn is met zes jaar aan haakjes geholpen, mijn andere is met zes jaar gecastreerd en een half jaar later zijn bij hem ook haakjes weggehaalt. Als ik het vermoeden heb dat hij weer haakjes heeft, dan gaat hij linea recta naar de dierenarts om ze weer weg te laten halen. Ja, narcose is op zich een risico, dat is het sowieso en dat risico neemt wel toe naar mate ze ouder worden, maar dan nog, zolang jouw dierenarts een veilige narcose gebruikt en jouw konijn in goede/redelijke conditie is.. Je hebt bovendien niet heel erg veel keuze. Je kunt altijd een second opinion laten doen, maar zeker wat betreft de haakjes zal elke goede dierenarts je adviseren ze weg te laten halen.

Veel succes, en natuurlijk welkom op BB!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties!

Diablo lijkt zich vandaag al wat beter te voelen en zijn vacht is ook weer wat gladder. het vettige van de medicijnen tegen oorontsteking is ook al bijna weg :).

Vanmorgen ben ik bij een dierenarts geweest voor een second opinion en uiteraard zegt deze ook dat de haakjes verwijdert moeten worden. Zijn temperatuur is gemeten en deze is ook goed, in de buik kon deze dierenarts niets voelen en liet Diablo ook geen pijn merken :). Deze dierenarts geeft mij veel vertrouwen en is heel lief voor Diablo, dus we zijn overgestapt. Maandag gaat zij zijn haakjes weghalen, zij denkt ook dat hij gezond genoeg is om de narcose te overleven.. Tevens gaat ze kweekjes nemen van de celwoekering in de huid op zijn buikje, dus ik ben benieuwd!

Groetjes,

Jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn toenmalige dierenarts had me helemaal bang gemaakt met hoe groot de kans wel niet was dat hij het niet zou halen, verschrikkelijk. Wat een rotdag was het. Ben er inmiddels achter dat het onzin was wat hij me toen vertelde en ook dat wachten op "het" telefoontje altijd verschrikkelijk is als je dieren bij de dierenarts zijn, maar zo erg als dit is het gelukkig nooit meer geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .