Ga naar inhoud

Hoe snel moet je verbetering zien???


teddytjes

Aanbevolen berichten

  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Niet om je dingdong gevoel nog erger te maken, maar toen mijn konijn ziek was (en helaas overleden) lag hij precies zoals je omschrijft.

Kan je niet toch een andere dierenarts zoeken die haar op wil nemen? Ze heeft een veel te lage temperatuur namelijk.

Mijn dierenarts zou in dit geval het beestje opnemen en aan een infuus leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe mijn best.

Rare vraag misschien....heeft ze lang geleden?

Stel je die vraag aan mij? Nee dat heeft hij niet, maar als ik een goede arts had gehad op dat moment had hij misschien kunnen herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je wilt dat ze beter wordt maar vraagt nu al of ze lang gaat lijden ? :$

Dan heb je der al opgegeven voor mijn gevoel

Of ik moet er helemaal naast zitten :$

Nou niet echt want ik wil graag de ze beter word en probeer er een duidelijk beeld van te krijgen of ze lang gaat lijden of niet.

Ik heb 2 kleine kinderen en die moet ik hier ook duidelijk in geven....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend om te lezen. Ik hoop dat ze snel vooruit gaat. Je kunt proberen om naast de medicijnen ook nog kruiden te geven:

Darmklachten (verstopping): Appel, Beemlangbloem gras, Brandnetelblad, Haver/luzerne brokken, Korenbloembloemen, Mango, Paardenbloem, Pastinaak, Smalle Weegbree.

Geef fruit maar mondjes maat en de brandnetel moet 24 tot 48 uur liggen om de prik eruit te laten. Ik persoonlijk zou dan ergens paardenbloemen gaan plukken. Pluk ze dan van een plek waar geen uitlaatgassen komen en waar zo min mogelijk dieren plassen/poepen..

Als ze niet gewent is om paardenbloemen te eten kan je niet heel veel geven, dan moet je dit opbouwen..

Heel veel beterschap..

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

teddytjes, ik heb er verder geen ervaring of verstand van maar na de reactie van emilyrose, denk ik dat je het beste een KK DA kunt bellen(eventueel nogmaals je eigen, maar k zou even kijken naar de lijst op BB) en dan haar laten opnemen als een DA dat ook wil doen.

Beterschapjes Bloem! zet m op! houd vol!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou in dit geval toch echt niet met kruiden gaan beginnen hoor. Als ik eerlijk ben verwacht ik namelijk niet dat het konijn nog 24 uur heeft.

Ik zou net zo lang doorzoeken naar een dierenarts die haar op kan nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf zou beiden doen.. Er word hierboven al aangegeven dat het konijn steeds slechter word en er zelfs gevreest word voor zijn leven. Ik zou dan alles uit de kast trekken.. En je moet kruiden langzaam opbouwen omdat ze anders aan de diarree kunnen gaan, maar als ik heel eerlijk ben lijkt het me niet erg als hij nu even aan de diarree gaat.. Die verstopping moet eruit, dat is het belangrijkste..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam iets anders over dan dat ik het bedoelde zie ik.

Tuurlijk kunnen kruiden wel gegeven worden, alle beetjes eten die er in willen zijn mooi meegenomen natuurlijk.

Ik bedoelde meer dat brandnetels laten rusten in dit geval waarschijnlijk weinig zin heeft.

Zelf zou ik ook alles uit de kast trekken, maar dan in eerste instantie zouden mijn prioriteiten liggen bij het zoeken naar een arts die kan helpen en niet bij het plukken van brandnetels en of paardenbloemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi teddytjes, ik ben vanmorgen ook weer naar de DA gegaan met Sammy. Hij had vannacht een paar kleine zwarte plakkerig keuteltjes. Deze had ik meegenomen naar de DA. Gisteren overdag heb ik geen keutels gezien en eergisteren ook niet. De maag van Sammy zat ook vol en ook hij heeft een verstopping. Ik moet ook doorgaan met dwangvoeren. Hij heeft Sammy een spuit gegeven om de spijsvertering op gang te zetten en ik heb Metocloral meegekregen. Daarnaast moet ik doorgaan met de pijnstiller en de antibiotica. Morgen kan ik de Ciseral ophalen. Die hadden ze nu even niet op voorraad. De DA was niet echt tevreden over zijn ademhaling, die was vrij snel. Hij hoorde gelukkig geen vocht in de longen. Het kon zijn dat zijn volle maag tegen zijn longen aan drukte. Maar wrs had de operatie hem ook geen goed gedaan. Konijnen zijn erg gevoelig en een narcose kan hart- en longproblemen geven. Omdat Sammy al op hoge leeftijd is is een operatie risicovoller. Zijn temp. was wel goed. Dat was 38 graden Celsius. Ik verbaas me echt dat Sammy nog zo vitaal is en alles in de gaten houdt. Dat vond de DA ook. Hoe is het nu met jou konijn? Je gaat zo meeleven met zo'n beessie. Zou graag de verstopping van hem over willen nemen. Ga zo naar mijn werk. Vanavond ben ik weer online. We houden mekaar op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even dit. Hou je konijn goed warm. Koude oortjes kunnen een teken zijn dat de temperatuur te laag is. Heeft de DA bij jouw konijntje nog de temperatuur opgemeten? Het moet 38 graden zijn. Sammy had van het weekend ook koude oren en heb ik contact opgenomen met mijn homeopaat (zij doet homeopathie voor dieren). Ik moest hem arsenicum geven om het uur. Omdat ik twee jaar scholing bij haar heb gedaan mocht ik het zelf klaarmaken. Maar dit moet je echt aan een homeopaat overlaten. Hij kreeg op een gegeven moment wel wat warmere oren en werd ook weer wat levendiger. Want hij reageerde weinig als ik hem aaide. Van haar moest ik een kruik klaar maken en tegen hem aan leggen om hem warm te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel je die vraag aan mij? Nee dat heeft hij niet, maar als ik een goede arts had gehad op dat moment had hij misschien kunnen herstellen.

Ja die vraag was voor jou.....Sorry ging in de ze-vorm verder zonder er bij na te denken dat het een ram kon zijn....excuus. Nogmaals sorry voor je verlies.

Je wilt dat ze beter wordt maar vraagt nu al of ze lang gaat lijden ? :$

Dan heb je der al opgegeven voor mijn gevoel

Of ik moet er helemaal naast zitten :$

Ja dat vraag ik en dat is helemaal niet gek hoor. Ik heb op een interne afdeling van het ziekenhuis gewerkt en hier kwam die vraag regelmatig over de tafel als mensen richting terminaal gaan.....

Je wilt (ik ook niet) dat er onnodig lijden aan te pas gaat komen.

Dus als je weet dat het dus niet meer te reden zou zijn dan is elk uur onnodig lijden waar je tegen opgewassen moet zijn als patient en als verzorgende.......ook op diergebied.

Ik snap jou reactie ook wel maar dat is dus niet het geval. De kinderen willen haar ook beslist niet kwijt maar ik moet hun ook kunnen voorbereiden wat er kan gaan gebeuren of het nu positief of negatief is...

@ bunny sammy: Ik spreek je vanavond dan wel weer en jij ook veel sterkte met je nijn!

Ik ga zo meteen weer naar de DA en hoop dat hij duidelijkheid kan brengen in het verhaal.

Het punt is nl ook dat ze een voedster met 6 jongen is, die heel zelfstandig zijn, maar die laat ze dan ook achter als het niet goed afloopt en ik zal daar ook actie op moeten ondernemen. Ook nu al omdat ze geen voeding meer aan de jongen geeft. Nu gaan die super goed en heb ik daar eigenlijk geen zorgen om of die het halen want daar is geen sprake van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even dit. Hou je konijn goed warm. Koude oortjes kunnen een teken zijn dat de temperatuur te laag is. Heeft de DA bij jouw konijntje nog de temperatuur opgemeten? Het moet 38 graden zijn. Sammy had van het weekend ook koude oren en heb ik contact opgenomen met mijn homeopaat (zij doet homeopathie voor dieren). Ik moest hem arsenicum geven om het uur. Omdat ik twee jaar scholing bij haar heb gedaan mocht ik het zelf klaarmaken. Maar dit moet je echt aan een homeopaat overlaten. Hij kreeg op een gegeven moment wel wat warmere oren en werd ook weer wat levendiger. Want hij reageerde weinig als ik hem aaide. Van haar moest ik een kruik klaar maken en tegen hem aan leggen om hem warm te houden.

Ik heb steeds een kruik bij dr maar daar wil ze niets van weten. Verder probeer ik dr wat in een handdoek gewikkeld te houden en veel bij mij om warmte te krijgen.

DA had haar temp gemeten en deze was te laag. (weet niet goed meer wat voor temp)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor trouwens ook wel eens dat mensen hun konijn in een soort buikdrager onder hun shirt tegen hun aan houden om ze op temp te houden. Ik weet niet in hoe verre jouw konijn dit toe laat, maar dit zou je bijv van een grote baddoek kunnen maken.. Als je het konijntje vlak bij je hart legt, zal dit vaak ook rustgevend werken naar het konijntje toe (maar ik kan me voorstellen dat dit ook voor jou rustgevend zou zijn). Let dan natuurlijk wel op dat je onthoudt dat het konijn daar zit ;) Ik zou er om moeten denken dat ik bijv de kinderen niet oppak en tegen me aan hou ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh man wat een ellende... ik had echt gehoopt dat de verstopping ondertussen zou zijn opgelost. Zoals ik al zei gaan dit soort dingen meestal binnen 24 uur de ene of de andere kant op. Dat je nijn er nog is, is bijzonder maar dat de verstopping er ook nog is is een heel slecht teken.. ik zou zelf doorgaan en niet laten inslapen, je nijn heeft een sterk hart. Maar dan zou ik inderdaad wel een DA zoeken die haar aan een infuus kan leggen en onder een warmtelamp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat is grappig............heb haar net in mijn draagdoek gedaan! handoek erom en lekker tegen mij aan, kachel in huis aan.....

Maar goed, ga zo weg naar de DA. Net nog voeding willen geven en wilde nog groenvoer proberen......Verhip!...........bijna 3 blaadjes witlof op gegeten!!!! wilde geen dwangvoer, wel medicatie en water...........

Ze voelt wel erg koud!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo thuis weer gesetteld.

DA was erg tevreden. Temp was op gegaan, buik niet zo bol meer en het aller mooiste: Ze liet een natte keutel op het moment dat hij wilde tempen!!!!

Thuis net nog iets van groente gehad en een dikke plas gedaan! O wat ben ik blij zeg!!! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als mijn konijn verstopping heeft wil ze alleen maar groente, witlof en andyvie maak ik nat, normaal verdraagt ze geen andijvie maar als ze verstopt is lijkt de boel goed los te komen, ik geef haar dan ook metocloral op de boel op gang te houden

ze is nu ook weer verstopt, en biks kijkt ze niet naar om

geef haar al 2 dagen paardestekken en witlof en andijvie

ze is verder ook heel vrolijk en de eerst keutels komen er weer uit

heel droog en heel veel haar erbij , ben blij als het weer achter de rug is, het is al de derde keer dat dit gebeurd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .