Ga naar inhoud

Hoe snel moet je verbetering zien???


teddytjes

Aanbevolen berichten

Heb ook een zakje voer SS junior mee gekregen om te kijken of ze dat wil hebben om haar zo snel mogelijk weer van de dwangvoer af te krijgen zodat ze het weer zelf kan doen.

Wat zijn paardestekken???

Denk dat Bloem het gepluk aan dr wat zat is want ze ligt onder de kast op een rustplekje.

Ze had bij de DA dus een hele natte keutel..........

Dus dit kan vaker voorkomen? Hoe kun je je hier tegen wapenen dan???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 90
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dit kan helaas vaker voorkomen ja. Als je konijn bijv. in de rui is zou ik het zeker goed borstelen en plukken om opgelikte haren te voorkomen. Groenten zijn zeker ook goed en natuurlijk heel veel hooi laten eten voor de darmen. Succes en ik hoop dat het goed komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weer goede hoop en zie weer zonnestraaltjes voor onze meid!

Ik weet dat we er nog niet zijn maar dit voelt weer goed. Het zo gezegde dingdong gevoel is nu weg.

Moet haar sowieso nu meer kammen want ze wordt erg vies van de dwangvoeding.....:)

Maar dank voor de tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

paardestekken zijn de bladeren van de paardebloemen, normaal zou ik dat niet geven omdat ze er diarree van krijgt net als andijvie maar er zit veel vocht in en werkt bij haar laxerend

het is heel vervelend die verstoppingen, ons konijn is heel langharig en nu in de rui dus de boel zit gauw verstopt

ik heb altijd medicijnen in huis en meestal na een dag of 3 begint de boel weer heel langzaam op gang te komen

ik geef nu ook heel kleine beetjes dwangvoeding, ik maak van ss een soort papje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft net weer lekker groente zitten eten :) Ik geef dr nog water en medicijnen onder dwang want de rest wil ze niet hebben, hoe dan ook ze spuugt het net zo hard weer uit.

Verder zondert ze zich nog behoorlijk af maar goed als het de goede kant op gaat vind ik dat wel even prima....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat je konijn weer gegeten heeft en dat ze een keutel geproduceerd heeft. Dat is goed nieuws en weer een hele opluchting. Nu moet ze het gaan volhouden. Ik zou haar nog wel in de gaten houden. Als ze niet genoeg eet gewoon weer gaan dwangvoeren en nog wel doorgaan met de medicatie. Ik heb net bij Sammy gekeken en ook hij heeft een paar kleine keuteltjes als een trosje gelegd. Hij zat net wat hooi te eten. Niet veel, maar goed het begin is er. Ik blijf hem nog wel dwangvoeren. Ik hoop dat ze allebei doorzetten en weer zelf gaan eten. Hoelang heeft het nu bij jouw konijn geduurd voordat ze weer een keutel had?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat je konijn weer gegeten heeft en dat ze een keutel geproduceerd heeft. Dat is goed nieuws en weer een hele opluchting. Nu moet ze het gaan volhouden. Ik zou haar nog wel in de gaten houden. Als ze niet genoeg eet gewoon weer gaan dwangvoeren en nog wel doorgaan met de medicatie. Ik heb net bij Sammy gekeken en ook hij heeft een paar kleine keuteltjes als een trosje gelegd. Hij zat net wat hooi te eten. Niet veel, maar goed het begin is er. Ik blijf hem nog wel dwangvoeren. Ik hoop dat ze allebei doorzetten en weer zelf gaan eten. Hoelang heeft het nu bij jouw konijn geduurd voordat ze weer een keutel had?

Ik hou haar zeker nog in de gaten! Ze heeft al weer 2 plassen gedaan maar nog niet weer een keutel..... Daarstraks met voeden wilde ze maar een heeeeeel klein beetje witlof dus heb ik er dwangvoer achteraan gedaan en natuurlijk weer water en medicijn. Heb haar buikje gemasseerd tot ze er zat van was. Heb haar nu vandaag voor het eerst weer in de kooi bij dr kindjes omdat ik dacht dat ze dat nu wel weer aan kon omdat ze weer aan het rondhuppen was. Nu zat ze net een strotakje te knabbelen! Goed toch?!

Ik kwam er donderdag achter toen ik na het werk de kooi wilde opruimen en schoon maken. Ontdekte dat het veel minder was en dat de voerbak niet leeg was enzo.....dus...........5 dagen.......En bij jou nijn?

Gelukkig gaat het met jou nijn ook de goede kant op. Dat is een fijn idee toch???

Na al die alarmerende verhalen had ik er al niet meer op gerekend, maar dit is heel goed nieuws!

Ik hoop zo voor je dat het nu goed komt. Je krijgt het konijnenmoederschap niet bepaald cadeau.

Nou ik heb een heel gek gevoel bij Bloem. We hebben een ongelooflijke valse start gehad. 1st haar nestje wat niet in de planning zat en nu dit. Elkaar echt leren kennen hoe we zijn hebben we niet echt de tijd voor gehad. Had dr net aan Hazel gekoppeld en nu moet dat straks weer! Maar dat ga ik niet eerder doen dan dat alle jongen weg zijn en zij helemaal hersteld is.

Zoals het er vanochtend uit zag, zag ik het ook erg zwaar in dat ze het nog zou halen.

Heb veel aan dit forum gehad (de reacties van iedereen) om ons er doorheen te trekken. Dat voelt fijn want dan ben je toch niet helemaal alleen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is goed dat ze wat eet en een deel van de verstopping is losgekomen, maar zolang de rest van de verstopping er nog zit is je konijn nog niet buiten levensgevaar. Dat is ze pas als de verstopping er helemaal doorheen is en ze weer normaal eet en keutelt. Dus blijven dwangvoeren, warm houden. medicatie geven en zachtjes masseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben alles gedaan, ook zoals jij zegt Bianca.......Gister had ze een enorme opleving. Veel eten en drinken en huppelen........

Maar helaas, Bloem is vannacht overleden.......:(

De kinderen hebben het er ook moeilijk mee en willen dat ik haar naar de DA breng om haar weer te maken....:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kleintjes kunnen al zonder moeder en zijn buiten levens gevaar. Eten en drinken goed van brokken en water en zijn goed levendig. Lagen ook allemaal tegen mama aan vanochtend. Ze zijn vandaag 6 weken.

Vanmiddag als de kinderen thuis zijn gaan we Bloem begraven. Dat is wat ze graag willen dus dan doen we dat. Dat is nog wel het minste wat ik kan doen....

Wil jullie nog allemaal bedanken voor het medeleven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh wat rot.. ik was er al een beetje bang voor. Je hebt in ieder geval echt ALLES gedaan voor je konijntje, maar met dit soort dingen is het vaak er op of eronder en als het niet binnen 24 uur is opgelost... ik vind het vooral heel erg voor jou en je kindjes. van de opmerking dat ze willen dat je haar meeneemt naar de DA om haar weer te maken, brak mijn hart, dus dat moet als moeder nog veel erger zijn.

Heel erg veel sterkte met het verlies. Maak er maar een bijzondere ceremonie van vanmiddag, dat helpt hopelijk met de verwerking.

dikke knuffel, Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .