Ga naar inhoud

Ernstig kwijlen!


Laura

Aanbevolen berichten

Sins kort nam Fluffie geen grote happen meer van haar brood of wortel, ze pakte het moeilijk aan.

Ik heb naar haar voor tanden gekeken en die waren gewoon goed, en keek ook bij Hopper die van hem zijn wat minder maar hij heeft totaal geen last alleen zijn genies en gebrom enzo.

Maar nu kwijlt Fluffie dus hele grote plekken, 1 x zelf zo'n grote plek net zo groot als haar! (& het is een Franse hangoor) dus dat klopte gewoon niet.

Maar dat kwijlen, zou dat haar kiezen dus zijn? Gewoon eten doet ze nog wel hoor en drinken ook alleen word wel wat mager. (ze is 3 jaar)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt mij ook de meest verstandige keuze, en neem dan je andere konijn meteen even mee, aangezien ik mij meen te herinneren dat die moeite heeft met de ademhaling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die van ons had dat ook, had hij naast ze voortand een heel piepkleine beschadeging daarom at hij slecht,

probeer zachter voer te geven.

heeft hij toevallig ook een nat oog? dan kan hij zijn dat de kiezen te lang zijn of haken hebben?

ik zou wel een DA inlichten, mocht er geen betrouwbare zijn en hij eet en drinkt nog alleen iets moeizamer, dan het liefst naar je eigen arts.

mocht de ademhaling nou slecht worden, of er word helemaal niks meer gegeten (of te kort)

dan zou ik direct een DA inschakelen, kijk anders alvast op internet naar een arts die betrouwbaar is die dit weekend dienst heeft?

gewoon uit voorzorg.

er is niks ergers als dat je dringerd een DA nodig heb en er alleen "kattten en honden" artsen bereikbaar zijn.

dat hebben wij ook 2 keer gehad!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik wil ook heus wel gaan, alleen ik zit in mijn SE week, en kan dus maandag dinsdag en woensdag niet, dus kan het pas donderdag. Ik moet zelf gaan, me moeder heeft geen vervoer (ik alleen me scooter) maar me moeder brengt ze niet even hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat het Fluffie haar kiezen zijn, ik heb haar nu gras gegeven en gewoon biks en brood.

Met Hopper gaat het opzich wel, af en toe niest hij. Maar hij eet wel als een gek en Fluffie heeft dan niks, dus heb ze nu appart zitten vooral met eten. Zodat Fluffie wel normaal kan eten zonder dat het voor haar neus weggegrist word.

En ja als ik naar de DA ga neem ik ze natuurlijk allebei mee. Lijkt mij ook wel het verstandigst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik wil ook heus wel gaan, alleen ik zit in mijn SE week, en kan dus maandag dinsdag en woensdag niet, dus kan het pas donderdag. Ik moet zelf gaan, me moeder heeft geen vervoer (ik alleen me scooter) maar me moeder brengt ze niet even hoor.

Ik vind dat je je konijn dan wel erg lang door laten lopen met waarschijnlijk PIJN.

Hoe langer jij wacht, hoe meer kans dat de haak in de wang of de tong gaat prikken en geloof mij maar... dat is diep triest voor je konijn.

Ook heb je een grote kans dat hij komende dagen gaat stoppen met eten en zijn darmen stil gaan liggen en dan ben je verder van huis met een groter probleem.

Heb je dan tenminste wel pijnstilling om te geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk wil ik naar de dierenarts ik ben dat ook heus wel van plan goh ik wil ze allebei niet verliezen. Maar ach, gewoon wat dingen hierop vragen wat het kan zijn kan blijkbaar ook niet. En dingen uitleggen van dat je toevallig die dagen niet kan omdat je met SE's zit in je eindexamen en je moeder die ook niet kan gaan met het konijn en ouders die pist worden als je niet leert en niet slaagd, dit is me laatste kans om te slagen want anders moet ik van school af. Dus een situatie uitleggen heeft blijkbaar ook geen nut want als je iets niet doet ben je inenen een slecht mens omdat je je konijnen laat pijnleiden. Ik kan er ook niks aan doen dat mijn konijnen inenen wat hebben het liefst wil ik ook niet dat ze het krijgen hoor. En ik kan wel een afspraak maken maar als ik ze niet kan brengen of iemand anders heeft dat ook geen nut..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ag jullie begrijpen het niet best.

(Nee niemand kan rijden van buren enz en familie ook niet)

Maar morgen ochtend om kwart voor 11 moet ik met Fluffie & Hopper bij de dierenarts zijn dan heb ik dus een afspraak.

Ik ga morgen ochtend met de bus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vandaag geweest.

Hopper zijn longen klinken goed, maar hij ademde best raar en ze merkte iets voorin bij zijn luchtwegen soort van infectie dus heb ik medicijnen gekregen.

Bij Fluffie hebben ze naar haar tanden gekeken niks aan de hand, maar wat wel bleek is dat haar wangen van binnen aardig dik/opgezwollen waren en dus een ontsteking in haar wang heeft van binnen, kiezen zijn gewoon goed. Heb voor haar pijnstillende ontstekingsremmer mee gekregen.

Allebei moeten ze 2 maal daags een spuitje in hun mond (zo net waren ze boos op mij! Ze willen het echt niet maar het lukt me gelukkig wel)

Ik ben nu bij een vriendin als ik thuis ben laat vertel ik wel de naam van de antibiotica.;)

Bij elkaar koste dit mij 59 euro..maja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Fluffie heb ik Carprofen Drops mee gekregen

Voor Hopper heb ik Enrofloxoral Drops mee gekregen

Ze vinden het echt niet leuk en willen ook niet eens meer naar me toe komen want ze zijn bang dat ik het weer toedien bij ze.

Echt zielig en niet leuk maarja.

Er is nog geen verbeterering maar dat moet denk ik nog komen. Ik merk wel dat Fluffie nou sneller ademd en soort raar snuft nadat ik die medicijnen heb gegeven dan is het even een tijdje zo en dan weer weg is dat normaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .