Ga naar inhoud

van Beaphar care+ naar Hope Farms rabit super trio


teddytjes

Aanbevolen berichten

Ik heb even wat prijzen en ervaringen naast elkaar gezet betreft brokken. Ik weet dat het misschien al eerder aan de orde is geweest maar ik wil graag advies hierover.

Nu zijn mijn nijnen Beaphar Care+ gewend te eten en dat staat er om bekent dat als ze dat 1x gewend zijn niet meer anders willen. Dat is ook wat ze als ervaring hebben bij de DW en dat mensen dus terug komen op hun beslissing om iets anders te willen geven dan BC+ omdat de nijnen het niet willen eten.

Maar goed, HF is 7,45 per 3kg en BC+ is 9,95 per 1,5kg. Dus dat scheelt nogal. Dat maakt dat ik dus toch wil proberen of het bij mij wel wil lukken om ze over te zetten op ander voer.:yes:

Heeft iemand ervaring met het over gaan op ander voer en evt in deze combi? Zo ja hoe kun je dat het gemakkelijkst doen zodat het een kans van slagen heeft? Ik neem aan dat je gaat op en afbouwen met de verschillende brokken zodat je op het eind helemaal over bent.

Dus heeft iemand ervaring dat dit dus wel goed kan gaan??? Dat zou veel schelen in de portemonnee.....:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

áls je ze over krijgt gezet is hopefarms ST 15KG voor €15,- te krijgen (of goedkoper online) maar ik zou eerst een kleinere zak proberen :).

Ik heb Izzie wel overgezet van gemengt naar HFST toen ze bij mij kwam, wilde ze eerst ook niet, maar ik heb gemengt tot haar oude voer op was en toen moest ze wel.. ondertussen valt ze aan op haar biks. Ik weet het echter niet als je van Beaphar over wilt zetten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga vanavond een klein zakje halen en kijken of ze het willen eten......:)

Als ik het meng zit de smaak van Care+ er misschien iets aan en zijn ze misschien nog iets te foppen.

Begin bij mijn ex-ram want mijn voedster is niet helemaal lekker dus die moet eerst nog zo weinig mogelijk stress hebben lijkt mij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

SS heeft kortgeleden de (proef)verpakkingen aangepast, bij mij stond er altijd 60-70 gram op voor een gemiddeld konijn, inmiddels vermelden ze er ook bij wat ze met een gemiddeld konijn bedoelen. 2,5 kg dus.

En wat er op de verpakking staat is vaak te veel. Ik zou moddervette konijnen hebben als ze 60-70 gram kregen.. Dat kregen ze hier samen toen ze nog een trio waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HF smaakt naar karton....ik kan me goed voorstellen dat konijnen dit niet zo lekker vinden ;)

Een tijdje heb ik hier ook de SS gemengd met HF om kosten te besparen.

Ook bij mij vonden ze de HF lang niet zo lekker.

Uiteindelijk krijgen ze bij mij nu alleen nog SS & Zazou Mature voor het oudere konijn.

Ik vind het prima zo. De konijnen doen het er goed op & zien er goed uit.

Je kunt altijd proberen om rustig aan HF te mengen met Care+.

In het begin voeg je een beetje HF toe & uiteindelijk wordt dit steeds meer.

Hou wel hun eet-& keutelgedrag goed in de gaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij HF ook lekker vindt is het geen probleem toch? Ik vind het persoonlijk ook niet zo heeel erg dat het voer niet superlekker is. Die van mij kregen altijd SS en krijgen nu BBT, nou, dat lusten ze echt wel maar als ze kunnen kiezen hebben ze liever SS. Ik vind de BBT beter en die eten ze ook gewoon op, nou, klaar voor mij dus :P

Als mijn nijnen het voor het zeggen hadden kregen ze hele bakken vol Care+,n ou dat dacht ik niet :P als snoepje af en toe :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, maar je hebt mij wel aan het twijfelen gebracht! Ik heb nu de vlaamse reus diie het wel lekker vindt. Zal ik hem weer overzetten op SS? Maar die eet zooooveeeeel. Die eet me arm aan SS.

Idd, als jouw vlaam het goed doet op HF hem dit fijn blijven geven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als mijn nijnen het voor het zeggen hadden kregen ze hele bakken vol Care+,n ou dat dacht ik niet :P als snoepje af en toe :)

Hier krijg ik de Care+ er voor geen meter in!

Kennelijk houden ze hier totaal niet van die "anijs-smaak" :P

Daarnaast kreeg Zazou hier ook plakpoep van, waardoor ik het alle konijnen niet meer ben gaan geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha wat grappig hoeveel het per nijn kan verschillen. Hier worden ze helemaal gek als ze het blikje zien! :he: Ze krijgen hier maar een paar brokjes er van, daar reageren ze niet op. Vind dat er te veel eiwitten in zitten en ik geloof niet dat de brokjes zo maar pardoes al die verschillende kleurtjes hadden dus ik geef de voorkeur aan SS (of BBT dus) ookal lijkt het wel heel leuk die kleurtjes :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hadden ze als kleine konijntjes HF junior. Vervolgens hebben ze ongeveer 1 jaar SS gehad, maar ik vond dat ook te prijzig worden en ben overgestapt op HF. SS staat er ook bekend om dat als ze dat eenmaal gehad hebben, ze niets anders willen.

HF wilden ze hier in het begin echt niet. Ze pikten de SS brokken er tussen uit en lieten de HF brokken liggen. Ik gebruikte een tabel van een week, waarbij ik steeds meer HF en steeds minder SS ging geven. Op een gegeven moment aten ze het hele bakje leeg en nu zitten ze al maanden op HF.

De tabel die ik gebruikte:

Dag 1: 75% SS + 25% HF

Dag 2: 75% SS + 25% HF

Dag 3: 50% SS + 50% HF

Dag 4: 50% SS + 50% HF

Dag 5: 50% SS + 50% HF

Dag 6: 25% SS + 75% HF

Dag 7: 25% SS + 75% HF

Dag 8: 0% SS + 100% HF etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

HF smaakt naar karton....ik kan me goed voorstellen dat konijnen dit niet zo lekker vinden ;)

Nu ben ik gerustgesteld ;) Als dit echt naar karton smaakt, zouden mijn nijnen dus op de HFST moeten aanvallen... De karton- en papiervreters!

Hihi, nu hopen dat ze 't ook echt gaan eten hier ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hadden ze als kleine konijntjes HF junior. Vervolgens hebben ze ongeveer 1 jaar SS gehad, maar ik vond dat ook te prijzig worden en ben overgestapt op HF. SS staat er ook bekend om dat als ze dat eenmaal gehad hebben, ze niets anders willen.

HF wilden ze hier in het begin echt niet. Ze pikten de SS brokken er tussen uit en lieten de HF brokken liggen. Ik gebruikte een tabel van een week, waarbij ik steeds meer HF en steeds minder SS ging geven. Op een gegeven moment aten ze het hele bakje leeg en nu zitten ze al maanden op HF.

De tabel die ik gebruikte:

Dag 1: 75% SS + 25% HF

Dag 2: 75% SS + 25% HF

Dag 3: 50% SS + 50% HF

Dag 4: 50% SS + 50% HF

Dag 5: 50% SS + 50% HF

Dag 6: 25% SS + 75% HF

Dag 7: 25% SS + 75% HF

Dag 8: 0% SS + 100% HF etc

Nou zo ben ik ook bezig geweest maar ze vertikken het! Ook de kleintjes eten het niet!

Dus wij gaan eerst op SS over en dan HF weer proberen. BC+ zeggen ze ook van dat ze daarna niets anders willen hebben. Dus dat is ook weerlegd bij deze ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig hier nooit echt problemen gehad met overzetten.

Ze vreten gewoon alles op wat voor hun neus ligt.

En ze vallen nu nog steeds iedere dag op op HFST.

Maar ik hoor het inderdaad vaker, dat de konijnen geen HF willen eten als ze care+ of SS gewend zijn.

(en ik hoor het vaak! heb je als je in een dierenwinkel werkt :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi!

mijn nijn kreeg ook die care plus mee van bear nog wat, nu las ik dat biks het beste is, dus ik probeer nu al vanaf het begin dat ze hier is, haar over te zetten op biks, maar ze eet het niet hoor... ze flikkert alles dr bakje uit, op zoek naar die care plus...

en ik dacht dan krijg je van mij alleen biks, en dan flikkert ze alsnog dr bakje leeg en gaat maar hooi eten...

dus ik weet nu niet zo goed wat ik doen moet, ik denk dat ik morgen maar naar de winkel ga om een nieuwe zak op te halen... ze moet ten slotte toch eten...

ik ben nu 2 weken bezig eigenlijk direct vanaf het begin... mengen enzo.. en dan over op helemaal het biks... maar ze eet het dus niet... ook had ik paar dagen de lekkerijntjes weg gelaten.. dus alleen hooi en het biks.. maar dan eet ze gewoon niet...

dus zit voro mij niks anders op dan dat op te halen ....

het is wel goed voer toch die care plus ?

aangepast door sissydonna
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .