Ga naar inhoud

HELP!! Snuffie heeft vandaag opeens erge last van......Hele grote stink keutels!


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben nieuw hier, Snuffie en ik kennen elkaar nu 2 weken, en deze week was ik begonnen met schijfjes komkomer&wortel te geven.

Sinds dinsdag ging het goed!

Gister ochtend heeft ze ontbeten met een stukje gedroogd brood.

Na vandaag was er dus echt iets heel raars.. heel de dag was ze oke.

Nadat ze 3 schijfjes komkomer op had. heb ik als snoepje 3 schijfjes wortel erbij gelegd.(ik ging namelijk weg en vind het niet zoleuk om haar alleen te laten)

En toen ik terug kwam. Rook ik een stink geurtje.. ik begon aan der te ruiken en te zoeken en zag onder haar kontje dat ze een echt grote keutel had.

1 die zo groot was dat die echt met moeite uit haar gaatje kwam volgens mij.

Hij was net zo groot als 1 brokje!

Ik maakte het schoon.. en opeens volgde er een slange poepje van geperste kleine natte keutels.

en later nog eens z'n grote keutel.

Het stinkt best wel, waardoor ik elke x kijk of ze pijn heeft.

Mensen sorry voor al die smerige details, maar ik wil gewoon duidelijk maken wat er is om een goed antwoord te krijgen.

IK vraag me af hoe dit komt, is het omdat ze opeens teveel komkomer en wortels krijgt en ook nog eens brood.

Of is het iets anders.

IK ga der de komende dagen ook alleen droogvoer geven en water.

Vind het sneu voor der, maar wil haar niet ziek maken.

En denken jullie dat het goed is als ik haar morgen ff was als ze nog stinkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud is Snuf? En geef je haar naast de groentjes ook biks? Zo ja, hoeveel geef je haar dan? Het kunnen 2 dingen zijn, of ze heeft last van plakpoep/diarree, of ze eet haar blindedarm keutels niet op. Blindedarm keutels, afgekort BDK, zijn erg belangrijk voor konijnen. Konijnen eten die dan ook op, want daar zitten belangrijke stoffen in die ze nodig hebben. Eet ze verder op dit moment wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud ze is, is een hele goede vraag ik kocht haar in een dieren winkel en vergat dus te vragen hoe oud ze was.

Ze past net in 1 hand, binnekort heb ik 2 handjes nodig.

Maar ik schat op 2 maanden.

Ik geef haar onbeperkt hooi en een kommetje biks, maar die eet ze nooit helemaal op.

vandaag heeft ze vooral de groente opgegeten en heb haar niet zoveel hooi zien eten. ook drinken heeft ze vandaag nog niet zoveel gedaan.

Mag ik vragen wat plakpoep is? dat zijn toen de blindedarm keutels die aan haar gaan plakken of heb ik dat verkeerd begrepen?

IK heb al het snoepgoed uit de supermarkt weg gegooit, zoals van die wortelbroodjes en een honingstengel.. vind het maar chemische troep. daar heeft ze gister veel aan zitten knagen.. en ook heeft ze gister en vandaag best veel groente op.. ik denk dat ze daardoor ook geen hooi meer wou.

Voortaan geef ik haar alleen voor het slapen gaan een schijfje komkommer of wortel.

Ik hb daar denk ik iets te veel verwend deze dagen, vooral omdat al mij neefjes haar ieder een stukje wortel en komkommer wou geven.

Is het erg dat ik haar deze dagen alleen op hooi en water ga laten leven. tot ze weer normale keutels overal legt?

normaal als ze door het huis liep, dropte ze overal een paar keutels en een plasje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat ik weet is komkommer niet zo goed voor een konijn...

Misschien is het toch wel belangrijk om eventjes bij de dierenwinkel na te vragen hoe oud Snuffie is...

Ik zou ook eventjes stoppen met al die snoepjes enz, gewoon eventjes veel hooi, naar gelangen een beetje biks.....

je kan ook altijd eventjes telefonisch contact opnemen met de dierenarts.. eventjes kijken wat hij hier van zegt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoezo is komkommer niet zo goed voor een konijn? Als je een gevoelig konijn hebt kunnen ze er diarree van krijgen, maar verder is er niks mis mee. En diaree kunnen ze van elke groente krijgen als ze er gevoelig voor zijn.

Maar ik denk dat je Snuffies BDK hebt gevonden. Zo te zien heeft Snuffie een langere vacht, en daar blijven ze lekker inhangen. Let er goed op dat Snuffie mooi schoon blijft. Met dit weer zijn er al weer veel vliegen en die vinden het niet stinken maar juist lekker ruiken en zullen er eitjes op leggen, waar vervolgens maden uit komen. Dat is iets wat je zeker moet zien te voorkomen.

Als ik het zo lees heeft Snuffie de afgelopen tijd aardig wat snoeperij gekregen. Knaagstokjes, wortelbroodjes, komkommer, wortel, droog brood. Behalve de komkommer en de wortel zit er erg veel suiker in die dingen wat de BDK een vieze smaak geven waardoor ze ze laten liggen. Dit kan dus een oorzaak zijn. Krijgen ze deze dingen met mate en niet allemaal tegelijk, dan zal het wel meevallen. Ook een teveel aan voer kan dit effect hebben.

Als Snuffie nog in je handen past kun je er helaas van uitgaan dat Snuffie nog niet zo heel oud is....Waarschijnlijk is Snuffie met 4 weken bij de moeder weggehaald (waarschijnlijk omdat ze alweer een nieuw nestje had?) en anders met 6 weken. Veel ouder zullen ze in een dierenwinkel vaak niet zijn helaas. Gezien het formaat zal ik haar meer schatten op 4 weekjes. Ook de vorm van het koppie (erg rond) verdwijnt vaak met een week of 5/6 bij rasloze diertjes. Navragen bij de dierenwinkel zal helaas weinig effect hebben ben ik bang, daar krijg je toch het antwoord dat ze of 6 weken zijn of 8 weken (als ze weten dat ze tot 8 weken bij mama moeten blijven) Dit hoeft niet percee zo te zijn dat ze niet eerlijk zijn. Zij moeten ook maar geloven wat de handelaar hun verteld. (hetzelfde geld voor het geslacht. Controleer dit goed als je er 1 bij zet of laat dit controleren door iemand die er echt verstand van heeft. Het beste haal je dan een konijntje bij een goede fokker of een opvang)

Mijn advies zal zijn laat snuffie even op alleen hooi water en een beetje biks. Zodra je weer bdk's ziet de biks minderen. De blinde darm keutels bevatten belangrijke voedingsstoffen die ze niet gelijk uit het voer kunnen halen. Omdat Snuffie nog zo jong is zou je over een tijdje voorzichtig kunnen kijken welke groente Snuffie goed verdraagt. Witlof en andijvie wordt meestal goed verdragen. Geef 1 soort per keer, zo kun je goed kijken wat de reactie op de groente is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschilt gewoon heel erg per konijn. Ik kan die van mij van alles hele bergen geven en er gebeurd niks. Zelfs Gijs heeft er nooit wat van gekregen en die had regelmatig last van stasis. die van mij krijgen ook iedere dag een hele wortel en hebben heir geen last van,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen: zet Snuffie de aankomende dagen op een water/hooi 'dieet'. Zo komt alles weer normaal op gang en is alle snoepgoed uit haar lijfje. Water, onbeperk hooi en biks/Science Selective voer is het beste. Snoepjes zijn niet nodig.

Je zegt dat Snuf nu 8 weken is. Je hebt Snuf 2 weken, dus was ze 6 weken toen je haar kreeg. Dierenwinkels verkopen die kleintjes veeeeeeeeeeeeels te jong! Ze moeten tot 8 weken bij hun moeder blijven. Daar mag je de dierenwinkel zeker op aanspreken. Hoewel ik betwijfel of het veel zin heeft.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Ik had daarnet op me mobiel een heel verhaal getypt, was die opeens weg!

Zo klote!!

Maar goed, ff in het kort dus wat k wilde zeggen!

Als eerste bedankt voor jullie reacties ik heb er heel erg veel aan, ik heb namelijk nietzo veel kennis over konijnen.

Vandaag werd ik wakker en ging meteen kijken bij Snuffie, ik zag opeens een hele grote drol, echt een drol, t was volgens mij opgespaarde poepjes bij elkaar. Die dol was ter grote van een grote knikker. ik maakte haar schoon met keukenpapier en keek in der poep of ik iets raar zou zien.. helemaal niet... het is niet echt diaree, het is een beetje stevig maar je kan t wel verpletteren.

Het leek eigenlijk op baby poep!

Na ze stonk en ik vond het zielig vooral in dit weer met deze vliegen. Ik besloot haar te wassen met baby shampoo, zo gezegd zo gedaan.

Ik vond het zo zielig ze was zo dun en zo zwak.. ik maakte haar droog met de handdoek en daarna met de fohn op een afstandje. na haar haren staan dus weer zoals t hoorde, behalve bij der pootjes daar laat ze me niet komen, alsof ze pijn heeft haar haar kont..

Maar goed... ik denk niet dat het BDK zijn, aangezien die toch wat donkerder zijn en normale grote hebben.

deze drollen zijn geen keutels dat weet ik zeker,

Maar goed. na het wassen was ze zo zwak ze kon niet meer recht opstaan en ook haar eigen kooitje niet meer in. ze leunt steeds naar voren en dan valt ze bijna op der neus.. ook haar oogjes zijn half dicht.

Ik weet niet of dit komt van het wassen?

of dat ze gewoon echt ziek is.

Nu ligt ze met haar hoofdje in der hooi. niet aan het eten maar gewoon echt dood op.

soms gaat ze draaien en dan valt ze bijna naar achteren.

Ik weet het gwn niet meer... ik weet niet wat ik moet doen...

Ik hou zoveel van haar wil haar niet kwijt.. ze geeft me t gevoel alsof ze het wilt opgeven.

ik weet ook niet of ik naar de DA zou moeten gaan of niet.

ze eet ook nikg en drinkt ook niet. gister nacht heeft ze een paar brokjes op maar meer niet.

Ik vind het zo zielig om haar zo te zien, met haar bille omhoog en haar hoofd tegen de grond(in der hooi) en der ogen bijna dicht!

IK moet er gwn van huilen. dat ze zo zwak is.

Mensen please zeg me dat ze beter word.

Ik heb veel gelezen op BB, heb niet alles kunnen onthouden maar kan me niks herinneren over dat ze zwak worden na het wassen of iets dergelijks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben erg benieuwd.. Het verhaal begon eigenlijk als een soort van teveel verschillende dingen door elkaar eten en teveel.. De wortel, komkommer en andere snoepjes kunnen wel gegeven worden maar je moet met hele hele kleine stukjes beginnen en niet gelijk met 4 schijven.

Maar als ik nu lees dat ze naar voren hangt baart mij dat ook wel zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje mineetje! Wat een verhaal zeg! Hoop dat je inmiddels weer saampjes thuis bent van de DA. Als ik het zo lees is het arme beestje erg verzwakt en dat is niet goed!

Ik hoop dat het goed met jullie gaat!

Laat je even weten hoe het afgelopen is?

Weer een bevestiging dat deze beestjes niet bij een dierenwinkel horen zodat ze zo vroeg mogelijk verkocht kunnen worden met allemaal nare gevolgen.:mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Aangekomen bij de dierenarts... hoorde ik de assistente al zeggen... wat een klein konijntje... ohh wat klein... oh god.. wat is ze klein!!

Dus ik schrok een beetje (zoals ik al zei, heb niet zoveel verstand van konijnen en als mij word gezegd dit konijn is zo oud, dan geloof ik dat gwn)

DOM van me, want mijn Snuffie is te jong, eigenlijk veelste jong bij haar mama weg gehaald!

De DA vroeg waar ik Snuffie vandaan had, ik vertelde hem dat ik haar bij een dierenwinkel heb gekocht, hij zei en weet je hoe oud ze was. ik vertlde van nee, maar ik nam aan dat ze oud genoeg was om weg te gaan met vreemde... Tenminste als ik een dierenwinkel zou hebben, zou ik ze nooit tevroeg verkopen, dat doe je toch ook niet met je eigen kind... je kind tevroeg uit je buik halen!!!

Echt mongole!!

De DA zei meteen van, het ziet er niet goed uit, Snuffie is vanaf dag 1 dat ik haar heb al heel erg dun en je voelde altijd haar botjes, ik dacht dat het normaal was aangezien ze een baby was. Maar goed, ze at altijd wel bij me niet veel, maar wel altijd iets..

De DA vertelde dat ze echt meer moest gaan eten want dit was niet goed. hij vertelde me dat ik ook terug moest naar de dierenwinkel om dit te melden dat ze niet goed verzorgd is!!

Ik schrok er van toen die zei dat hij niks kon doen, hij gaf haar wat multi vitamine prikjes en nog een ander prikje om op kracht te komen.

Hij vertelde me dat ze dwangvoeding moest krijgen als ze zometeen nog niet eet!

Ze liet me zien hoe, maar Snuffie liet het niet toe, ze wou niks binnen krijgen!

De assistnte werd bezorgd en ging nog extra kijken en horen aan haar buikje!

Kortom Snuffie is erg jong weg gehaald bij haar ma, zo jong dat ze nog niet alle vitamientjes heeft gekregen en ze heeft nooit geleerd haar

BDK op te eten. De DA wou eerlijk zijn en hij zei "dat snuffie een grote kans heeft om dood te gaan!"

Ik natuurlijk schrikken en moest huilen, in 2 weken tijd heb ik z'n goede band met haar gekregen, ben dag en nacht met haar dus vandaar!

Na mensen helaas moet ik met pijn in mijn hart dit mededelen!

Snuffie is op 13-05-2011 om 18.28uur overleden!

Het was zo akelig te zien, ik schrok me dood.... ik was zo boos op iedereen en op alles (nog steeds)

Ik bleef maar "nee, snuffie blijf bij me roepen" dat ik zelfs dacht dat ik gek werd!

Uit eindelijk heb ik haar lekker neergelegd, want ze lag zo niet fijn voor mijn gevoel en ik bleef maar proberen haar op haar pootjes te zetten wou het niet geloven, maar toen... maakte ze 1 beweging dat ik zeker wist dat het klaar was!

Sorry voor de details, maar maybe helpt dit mij, om wat rustiger te worden, ik neem het me namelijk kwalijk. blijf me zelf maar de schuld geven, okal zei de DA dat het niet anders was gelopen bij iemand anders!

Dus mensen...Please hou van jullie konijntjes en geef ze de liefde wat ze verdienen..

Het leven is kort, voor mens en dier!

@ teddytjes:

Ik ben het helemaal met je eens, dat een dierenwinkel geen konijntjes mag verkopen!

Ze doen het alleen voor hun plezier en geld!!

Ik zou zo graag een klacht willeen indienen tegen de dierenwinkel waar ik snuffie vandaan heb.

Maar ik weet niet of dat zin heeft!

Morgen gaan we Snuffie begraven. Ik hoop zo dat ze geen pijn heeft gehad bij het heen gaan!

Maar goed, mensen jullie horen nog van me!

Ik zal zeker nog een konijntje kopen, maar nooit meer in een dierenwinkel. het is niet goed voor die konijntjes maar ook niet goed voor een mens! Het doet pijn om een geliefde te verliezen, of het nou een diertje is of een mens! Beide hebben me echt pijn gedaan!

Snuffie zal altijd voorleven in mijn gedachten!

R.I.P Snuffie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .