Ga naar inhoud

Ademhaling slecht ?


Laura

Aanbevolen berichten

Ik heb Hopper sins 30 december.

Hij is gecastreerd en hij zit bij Fluffie ze zijn zo verliefd!:love:

Maar het was mij al opgevallen dat hij vaak nieste en de laatste tijd ademt hij heel raar, en dan gaat hij soms van brommen dat geluid alleen dan meer in de vorm van niet kunnen ademen alsof hij verkouden is.

Zijn snuit ziet er goed uit, hij eet goed , drinkt goed, en keutelt goed.

Maar waar dat niezen, en dat brommen alsof hij verkouden is en als hij ademt hoor je een raar zwaar geluid, wat kan het zijn?

Iemand ervaring? Snot is het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar in iedergeval, iemand een idee van wat het kan zijn?

Want in het begin nieste hij, daarna niet meer gedaan alleen ademhaling slecht, en nu af en toe niest hij maar zijn ademhaling is zo raar. Hij zit ook bij Fluffie en zij mankeert niks. Als het snot zou zijn zou Fluffie het dus allang moeten hebben volgens mij hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik die symptomen bij andere konijnen al gezien heb en dat er heel anders uitziet.

... vind het nogal tricky om zelf te dokteren en conclusies te trekken. Elk konijn is anders en reageert anders.

Ik begrijp dat je na een aantal 'snot ervaringen' het 1 en ander kunt herkennen, maar om het nou zelf 100% uit te sluiten...... ik weet niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoe leg ik zijn ademhaling uit.. uhm

Hij ademt best langzaam

Af en toe een schrok er door heen dan begint hij na die schrok met dat brommerige geluid.

En verder hoor je gewoon alsof hij verkouden is dus ggbr hoor je soort van als hij ademt.

Lijkt ook een beetje benauwd maar dat is het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd.... vind het altijd zorgelijk als er iets met de vitale functies is. Jeetje zeg...... uuuhhhmmm....

Ik hoor dit ook voor het eerst. Helaas ben ik geen arts dus kan je niet echt verder helpen. Misschien dat een ander dat kan op BB?!

Wat ik dan zou adviseren is op z'n minst de DA assistent bellen. Zij kan dan beoordelen hoe nu verder met je konijn.

Succes en sterkte ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het idee dat hij slijm heeft en daarom bromt en waarschijnlijk ook niest.

wanneer is hij gecasteerd ? want als hij een tube in heeft gehad kan hierdoor een kleine beschadeging in de luchtwegen

zijn gekomen.

at had ons mannetje ook.

gaat hij met zn kop naar achteren trekken, en piepen moet je gelijk in grijpen, als het alleen dat brommen is moet dat binnen 2 dagen over zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt inderdaad als slijm in de luchtwegen. Dankzij Jack en Olivia weten we nu dat het van de canule kan komen, maar ik neem aan dat de castratie als een tijdje geleden is als ze al bij elkaar zitten? Want doorgaans is het van pasteurella of een luchtweginfectie zoals een longontsteking.

Snot hoef je volgens meerdere berichten op dit forum niet altijd aan de buitenkant te kunnen zien.

Alleen een KKDA kan vaststellen of het slijm van een irritatie, een virus of een bacterie (zoals Pasteurella) komt, dus ik zou hem toch een keertje meenemen naar de DA zodat ze naar zijn longetjes kunnen luisteren en evt wat slijm kunnen onderzoeken of opsturen voor analyse.

Als zijn longen vollopen kan het een levensbedreigende situatie worden, dus met dit soort klachten zou ik niet gaan zitten afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 januari is hij gecastreerd.

Piepen doet hij niet, alleen raar brommen als hij het even moeilijk heeft met ademhalen.

Vandaag was er weer niks aan de hand en is hij weer normaal. Het is iedere keer verschillend per dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een konijn die een raar snurkend geluid maakte met ademen. Zeker als ik hem oppakte, dan maakte hij zich drukker en werd het geluid luider. De dierenarts heeft eerst met vraagtekens gestaan maar toch geconcludeerd dat het snot was.

Enige wat bij mijn konijn werkt is Duplocilline.

Echt een natte neus heeft ie niet en z'n poten zijn ook schoon. Dus in eerste instantie denk je niet aan snot, maar dat kan dus ook zo zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu doet hij het als hij alleen eet of zijn broodje of iets in zijn bek pakt weg loopt en dan knort of iets en neerlegd nog een keer en dan niet meer, niet uit boosheid volgens mij dat niet, maar hij is wel hebberig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Laura,

Hier precies hetzelfde, al maanden! Na een koppeling heeft mijn voedster allemaal klachten gekregen (ze is nogal een stresskip).

Ze geeft een soort brom / snurk alsof haar neus vol zit. Toch zich er geen slijm aan de neus, poten of bekje.

Mijn Fleur zit al maanden aan de bactrimel (antibiotica). Elke keer als klachten zich voordoen begin ik weer. Daarnaast heb ik een homeopatisch middel om de weerstand te vergroten (geen idee of het helpt). Maar zodra we in een stressvolle situatie zitten dan begint het weer.

Bij mijn Fleur lijkt het na een paar dagen antibiotica weer weg, maar zodra ik stop kan het zijn dat het binnen mum van tijd weer terug is....

Verder iemand ervaring hiermee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie hier boven een aantal mogelijke oorzaken staan. Toch zou het het beste zijn om naar een DA te gaan om ernstige dingen uit te sluiten. Ik zelf zou dan van de onderstaande categorieen 1 of meerdere kruiden per categorie kiezen en die voor 6 weken geven. Indien het na die 6 weken nog nodig is, zou ik uit elke categorie andere kruiden nemen voor de volgende 6 weken, dit om gewenning te voorkomen:

Afweersysteem/immuunsysteem(infecties voorkomen): Ananas, Appel, Brandnetelblad, Goudsbloembloemen, Katjang Idjoe, Luzerneklaver, mango, Papaya, Paprika, Pastinaak, Rode bieten, Rozenbottels, Tomaat, Wilde peen, Wortelloof, Wortel

Antibacterieel: Berkenblad, Citroenmelisse, Kamillebloemen, Kruidenmix, Oregano, Peterselie, Smalle weegbree, Tijm, Walnootblad

Lichaamreinigend: Erwtenkruid

Luchtwegen/slijmvliezen: Bramenblad, Brandnetelblad, Dille, Kaasjeskruid, Kervel, Kruidenmix, Ma�svlokken, Mango, Rozenbottels, Smalle weegbree, Tijm, Wortel

Onrustige dieren: Kamillebloemen, Paardebloem, Selderij

Ontstekingsremmend: Aardbeienblad, Bramenblad, Goudsbloembloemen, Kaasjeskruid, Kamillebloemen, Korenbloembloemen, Oregano, Papaya, Paprika, Pastinaak, Smalle weegbree, walnootblad

De kruiden kun je het beste vers in je tuin planten, maar je kunt ook gedroogd bestellen bij caviakruiden.nl. Daarnaast werkt de kruiden elixer van jan smit ook erg goed. 1 theelepel per 500ml is voldoende en bevat 120 soorten kruiden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .