Ga naar inhoud

konijn eet niet na narcose


champie

Aanbevolen berichten

Mijn konijn is vanmiddag geholpen aan haken aan haar kiezen.

Is nu nog erg versuft rond 5 uur kon ik haar ophalen is dat normaal dat ze zolang suf is??

Ze eet nou namelijk ook niet.Heeft vanochtend wel gegeten.

Ze heeft pijnstiller.Wat kan ik het beste doen?Wachten tot morgenvroeg en kijken of ze vannacht gegeten heeft??

Ze heeft trouwens wel 1 plakje wortel op dat lust ze dan weer wel.Maar kan ik ook niet blijven geven toch???Wie weet er iets??

Link naar reactie
Delen op andere sites

jawel hoor, je kan wel wortel geven. Laat haar nu maar eten wat ze wil eten. En als ze wortel heeft gegeten, heeft ze wel gegeten natuurlijk. Wat ik nu zou proberen is paardenbloemen, dat eten ze hier heel graag na ingrepen. Biks duurt vaak wel even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan dat geen kwaad als ze teveel wortel krijgt??

Ze eet ook een heeeelll klein beetje hooi.

Is dat niet slecht dan paardebloemen ik heb gehoord dat het niet zo goed is om die te plukken.

Moet ik dan bijvoeren of heeft ze genoeg aan de hooi???

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan haar loof geven of ander groenvoer/ fruit.

omdat ze aan haar bekje geholpen zijn de biks wat te hard nog.

het is goed dat ze wat eet, je kan nu ook even de biks helemaal oplossen/fijnstampen met water

tot een papje, dit kan ze dan oplikken. of als je SS heb die nat maken zodat ze wat zachter worden.

en ze moet ook echt genoeg drinken, dat ook niet vergeten.

teveel wortel is niet goed nee dus ik zou ook wat andere dingen proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu geen groenvoer.

Dat van die biks heb ik geprobeerd maar pakt ze ook niet.

Ze knibbelt wel wat hooi maar is niet veel.

Maar zolang ze wat eet is het goed??

Misschien dat ze vannacht wel wat eet.

Ze heeft ook nog niet gekeult vanaf 5 uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier had ik ook precies hetzelfde probleem met die haakjes. Ook mijn konijn kwam slecht en sloom uit de narcose. Om 16.00 uur naar de dierenarts, en rond 21.00 begon hij gelukkig te eten (en lopen, al was het meer kruipen). At hij die avond niet, dan moest ik hem gaan dwangvoederen, omdat hij voor de operatie door zijn pijnlijk gebid ook niet veel ophad. De volgende dag was hij nog traag van reactie-vermogen en niet heel actief, maar nu is hij weer helemaal opgeknapt!

p.s. Als ze al niet meer poept, is het te laat, de darmen van een konijn mogen absoluut NIET stilstaan, het ligt aan de situatie, ik weet niet hoeveel je haar/hem normaal geeft, maar als ze/hij vandaag niet meer dan 5 biks eet, zou ik gaan dwangvoederen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vindt het best wel goed klinken dat ze zelf eet

mijn konijn is 2 mei geholpen aan haakjes en die begon pas 5 mei zelf weer te eten

ik heb haar drie dagen moeten dwangvoeren

dus vind het bij jou goed klinken

moet je ook nog antibiotica en pijnstiller geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben net weet naar de dierenarts geweest en heeft wat voor de darmen gekregen.

Ze eet nog steeds niet echt alleen wat wortel en denk ik zo, 8 stuks biks.

Ze moet echt gaan eten maar ja hoe??

Ze heeft nog pijnstiller en nu dus een kuur voor de darmen.

Ze eet wel wat hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .