Ga naar inhoud

Veeeeeel te mager, hoe laten aankomen??


iloveballoo

Aanbevolen berichten

Hallo bunybunchers,

Ik heb een dwerg x fransoos en ze hoort ongeveer 3 kilo te wegen.

Ik heb ook nog een echte fransoos, zij is nu negen weken.

Maar miss dwerg is iets meer dan een halve kilo te licht, ze rent veel en eet weinig maar wel gezond.

Weet iemand nog voer of snoepjes om haar aan te laten komen, ik ben namelijk ten einde raad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brood is wel een dikmaker, Niet te veel geven en Hard laten worden.

Verder weet ik niet of ze altijd kan rennen? Als dat niet het geval is en je haar dus overplaatst naar de ren, zou ik iets minder laten rennen.

Wel genoeg, dat ze de beentjes kan strekken maar niet te lang.

Je kan dr sowieso wel wat meer brokjes geven als ze echt moet aankomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze krijgt gewoon een bakje voer Ć” 120 gram wat ze voor een kwart leeg eet, ze kan zich niet langer dan een kwartier op haar eten concentreren.

Ze zit een een rennetje van een vierkante meter en mag elke avond anderhalf uur in de keuken los lopen.

Ik ben maar een arme student en ik kan geen SS betalen. Ze rent gewoon heel veel rond in haar hok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

banaan is een dikmaker, wat je daaromen omdat er veel suikers niet te vaak mag geven

maar je zou bv een halve banaan,totaal in de week geven.

meer brokken, de brokken op een leukere manier aanbieden dus verspreid in het hok, er zijn ook veel kruiden die eetlustopwekkend moeten zijn volgens mij dille?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Critical Care heb ik van de DA gekregen toen mijn konijn mager was, sterkt ze snel van aan. weet niet of je dat zo los kan krijgen, maar dat is poeder wat je met water mengt en inbrengt met een pipet. Wel een gedoe dus zou het in dit geval niet doen;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor je begint met dikmakers geven, zou ik zelf toch willen uitsluiten dat het konijn mager is vanwege ziekte, wormen of kiesproblemen.

Je zou dus het beste even je konijn bij de dierenarts na moeten laten kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te mager is alleen maar erg als het door ziekte of slechte voeding komt. Als je konijn helemaal gezond is en elke dag genoeg en gezond voedsel krijgt is het niet echt een probleem. Minder beweging om dikker te worden, zou ik zonde vinden. Spieren lijken mij gezonder dan een vetlaagje.

Inderdaad even helemaal laten nakijken, om problemen uit te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten testen? Waar heb je haar op laten testen dan?

Ik heb hier nu ook een konijn dat aan moet komen, hij krijgt Science Selective Junior voeding. Dit bevat meer eiwitten dan gewone brokken. Daarnaast krijgt hij dagelijks een bordje Critical Care. En ook Brinta, waar ik eigenlijk niet zo'n fan van ben (niet zo goed voor de darmpjes) maar iets wat wel goed helpt met aankomen.. Daarnaast krijgt hij (gewelde) erwtenvlokken en (gewelde) rozijnen en (geraspte) wortel. Wortelhapje van Olvarit zou je ook kunnen geven, Ibbel lust het niet.

Maar ik zou echt eerst een medische oorzaak uit laten sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laten nakijken op wormen en nog andere maag en darm stelsel ziektes kan het me niet allemaal meer herinneren, ik zit namelijk vol met tentamenstof.

Ze is ziekte vrij, maar dat brinta kan denk ik niet, ze heeft namelijk erg gevoelige darmen.

SS kan ik niet betalen, maar dat erwten vlokken heb ik ook al naar zitten kijken, dat lijkt me wel een goed idee.

Vinden de meeste konijnen dat lekker??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ene konijn moet ook iets aankomen, maar ik kan haar niet meer SS geven, omdat ze al regelmatig haar BDK laat liggen. Ik ben nu sinds afgelopen donderdag begonnen met het geven van erwtenvlokken en die vindt ze echt heerlijk. Ik kan alleen dus nog niet zeggen, of het werkt, omdat ze het nog maar zo kort krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .