Ga naar inhoud

Op zoek naar een bepaalde maat etensbak


Beestenbende

Aanbevolen berichten

Sinds mijn ene nijn kreupel is, heeft ze meer moeite met eten uit een normale etensbak. Gelukkig had ik nog stenen kattenvoerbakjes in huis, die een centimeter lager zijn dan de standaard konijnenvoerbak. Die werkt goed, maar eigenlijk zou ik sowieso een nog iets lagere en misschien ook een smaller etensbak willen hebben. Maar die kan ik dus nergens vinden.

De standaard voerbakjes zijn ongeveer 5cm hoog en 10/11cm doorsnede.

De kattenvoerbakjes, die ik nu gebruikt, zijn 4cm hoog en 12cm doorsnede.

Ik heb al veel op internet gezocht, maar overal staat wel de doorsnede, maar niet de hoogte bij en die is voor mijn nijn nu juist zo belangrijk. Gisteren bij Jumper zag ik caviabakjes staan, die qua doorsnede wel goed zouden zijn (+/- 9cm, waardoor het eten niet zo ver weg kan schuiven), maar die was weer ongeveer 4,5cm hoog en hoger dan 4cm wil ik eigenlijk niet hebben. De hoogte is dus belangrijk, maar ik wil ook rekening houden met de doorsnede. Hamsterbakjes bijvoorbeeld (Nala drinkt uit een hamsterbak van 4cm hoog en doorsnede 7,5cm) hebben weer een iets te kleine doorsnede.

Heeft iemand enig idee, of er stenen voerbakjes te krijgen zijn, die een hoogte hebben van 3/4cm en een doorsnede van ongeveer 9cm? En zoja, waar kan ik die krijgen?

Het maakt niet uit, of dit bakjes zijn voor konijnen, cavia's, hamsters, katten of watvoor dier dan ook, als hij maar van steen is en op de grond gezet kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de links.

Het rare is, dat die van jou (te koop bij de cavia opvang) dezelfde is, als die ik bij Jumper zag en daar was hij ongeveer 4,5cm hoog. Ik heb het idee, dat die dingen steeds van afmetingen wisselen. Ik heb hier namelijk de hamsterversie ook van en die was bij Jumper ook anders dan die ik heb. Qua doorsnede vind ik die caviabak wel goed. Groot genoeg om het portie gedroogde kruiden in te doen en niet te groot, dat het eten ver weg kan schuiven. Maar die hoogte is lastig, als hij bij Jumper inderdaad 4,5cm is. Misschien nog maar eens met een rolmaat daarheen en alle bakjes eens op te meten.

Die op MarktPlaats staan, zijn erg leuk. Ben ook meteen even op hun site gaan kijken en ze hebben een hoop. Alleen hoe kan een ronde bak nou toch 3 afmetingen hebben? "CAVIA ROND - Afmeting: 10 x 9,5 x 3,5 cm" Bij een rond bak heb je toch alleen hoogte en doorsnede? Of ben ik nou gek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien weet ik het al met die afmetingen. De totale doorsnede van de bak is 10cm en de doorsnede van de eetopening is 9,5cm. De hoogte van 3,5cm is ideaal in ieder geval en dan zou ze van een doorsnede van 12 cm naar een doorsnede van 9,5cm gaan.

Thanks Sharon, ik ga eens even kijken, wat de verzendkosten daar zijn en als die hoog zijn, zal ik eens kijken of ze nog andere interessante dingen hebben. Ik dacht echt, dat ik het grootste deel van de online dierenwinkels al gezien had, maar deze kende ik nog niet.

Andere opties zijn nog steeds welkom. Dus als iemand nog iets weet, laat het maar weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ VeraxPip

Dank je voor het meedenken! Ik heb je ideeën bekeken, maar helaas zijn die bakken niet helemaal handig.

@ Sharon

Ik denk, dat ik al weet, waar dat verschil vandaan komt. Op de Site van Chewies-Online zag ik namelijk 2 verschillende versies van het caviabakje staan. Degene, die jij hebt en degene, die ik bij Jumper zag. Op de foto's lijken ze net iets anders, dus misschien is er daarom ook wel hoogteverschil.

Ik ben ondertussen nog steeds verder aan het kijken. Bij Pets-Dream en bij Winkelenddier heb ik ideale bakjes gevonden. Lekker laag. Maar de verzendkosten zijn zo hoog, als je maar 1 of 2 voerbakjes nodig hebt. Prijzige bakjes worden het dan. Bij Petspassion hebben ze ook leuke hamsterbakjes, maar daar staan weer geen hoogtes bij. En bij ZooPlus hebben ze ook een goedkoop en leuk hamsterbakje en daar zijn de verzendkosten te overzien, maar ook daar weer geen hoogtes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Garfield

Helaas is zoiets te groot. Ze eet haar eten niet in 1x op en daardoor moet de bak dus langer in de kooi staan. Als hij dus zo groot is, gaat dat ten koste van de bewegingsvrijheid. Bovendien is de rand eromheen te breed, waardoor het weer moeilijker wordt voor haar om haar neus in de bak te steken.

Maar ik vind het wel super, dat je met me meedenkt. Dank je wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Garfield

Heb ik inderdaad ook al aan gedacht en ik loop al steeds bij winkels als Hema en Blokker rond te kijken, maar het is of te hoog of te groot of te licht of hij is aan de basis breder dan aan de bovenkant. Zoals die foto van jouw bak. De onderkant is breder dan de bovenkant, wat voor mijn nijn niet makkelijk is, omdat ze dan nog ver voorover moet leunen. Bovendien moet het echt een bakje van steen/keramiek zijn, anders is ze in staat hem door de hele kooi heen te duwen. :yes:

@ WitjeenSpekkie

Dank je wel voor je reactie. Bij Blokker heb ik nog niks kunnen ontdekken, wat goed is, maar bij Action heb ik nog niet gekeken. Ik moet binnenkort toch naar Vlaardingen om wat spullen af te geven bij het asiel, dus dan kan ik misschien wel even doorrijden naar Action (als ik die weet te vinden :he:). Maar ik moet wel eerlijk zeggen, dat ik het liefst wel een leuk, kleurig bakje wil. De nijnen maakt de kleur niet uit, maar mij eigenlijk wel een beetje. :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Fluf en Tinus

Xenos is inderdaad ook nog wel een optie. Maar dan moet ik mijn vriend lief aankijken, of hij mee wil, want de dichtsbijzijnde zit ook in Vlaardingen, maar die weet ik echt niet te vinden. Ben 1x op dat winkelcentrum geweest en geen flauw idee meer, hoe we toen gereden zijn (heb het richtingsgevoel van een baksteen :$).

Ik ga straks soweiso eens even wat winekls mailen, die leuke bakjes hebben om te vragen, of zij ook weten, hoe hoog ze zijn. Helaas zit geen van die winkels dichtbij, dus het moet met de post. De enige winkel met geschikte verzendkosten is ZooPlus, dus als ik het bij een andere winkel bestel, wil ik met de hoge verzendkosten wel zeker weten, dat het bakje oké is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik jou was zou ik gewoon een alle dierenwinkels langs gaan..

vaak hebben ze speciale kattenvoerbakjes welke veel lager zijn dan de normale knaagdieren bakjes en kattenwaterbakjes.

als ze in de buurt niet hebben, probeer dan eens als je ergens op bezoek ben daar er ook even langs te gaan.

ik weet zeker dat wij ze op mijn werk gewoon hebben liggen van ca 3 cm hoog voor katten..

dat is in Hilversum

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ VeraxPip

Die lijkt mij inderdaad wel wat. De hoogte staat er alleen niet bij, dus ik heb ZooPlus eerder vanavond een mail gestuurd om te vragen, wat de hoogte is. Hopen, dat ze het mij kunnen vertellen, want het is een leuk, betaalbaar bakje en de verzendkosten zijn meer dan schappelijk.

@ Witchvamp

Helaas zitten er hier in Maassluis niet veel dierenwinkels en die, waar ik geweest ben, hadden niks (rottige, kleine winkeltjes). Helaas hebben wij niet veel familie en vrienden en die, die we hebben, wonen in een klein gat, waar amper dierenwinkels zitten. En echt mobiel om uitgebreid ergens anders te gaan kijken, hebben we ook niet, omdat wij geen auto hebben.

Maar ik ga van de week nog eens bij Jumper langs om eens uitgebreid de kattenvoerbakjes te bekijken (hoewel die vaak te groot van doorsnede zijn). Neem ik gewoon mijn rolmaat mee en wie weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ PaulaW

Ik heb eens gekeken bij Goofy en ze hebben wel geinige bakjes, maar ik moet toch echt zeker weten, dat de afmetingen goed zijn voor ik iets bestel. Bovendien kan ik nergens de verzendkosten vinden.

@ VeraxPip

Nee, nog niks van ZooPlus gehoord. Die gasten hebben echt een superservice, als je een klacht over een bestelling hebt of een vraag, waar ze een standaard antwoord op weten. Zodra je echter ergens over klaagt of een vraag stelt, waar ze over na moeten denken of moeite voor moeten doen, dan hoor je niks van ze. Ik vind die bakjes zo leuk, ze zijn momenteel in de aanbieding en de verzendkosten zijn echt laag, maar ik ga ze liever niet bestellen, als de mogelijkheid aanwezig is, dat de bakjes te hoog of te laag zijn.

Ik had gisteren ook al een bericht geplaatst hier op het hamsterforum in de hoop, dat iemand de hoogte ervan weet, maar helaas.

Dus als iemand mij kan vertellen, hoe hoog de volgende hamsterbakjes van ZooPlus zijn, dan hoor ik het graag.

beestenbende-albums-diversen-picture44047-hamsterbakjes-zooplus.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .