Ga naar inhoud

dwangvoeren


pluis04

Aanbevolen berichten

mijn konijn is gisteren geholpen aan haar tanden en kiezen

nu moest ik haar gaan dwangvoeren omdat ze zelf nog niet eet

maar de dierenarts zei om de 2,5 uur 5ml geven maar mijn lijkt het erg veel want ik heb zo het idee dat ze nooit zelf gaat eten als ze zo vol zit als ze om de 2,5 uur al eten krijgt.

nu was mijn vraag hoeveel dwangvoeren geven jullie per keer

en hoeveel uur laten jullie tussen de voedingen zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijn het niet weg krijgt, kun je ook om het uur 2 ml doen of zo.

Wat heb je al geprobeerd om haar zelf te laten eten? Als ze gister geholpen is zou ze toch wel weer zelf moeten eten. Hier aten ze meteen dezelfde dag al weer zelf.

Komen er wel keutels?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt wel mee wat ze binnenkrijgt. Konijnen moeten de hele dag kunnen eten dus als je aan de voorschriften houdt dat de DA zegt komt ze wel aan het gemiddelde wat ze normaal zelf eet.

Vaak vinden ze dat voer (Critical Care) nog lekker ook.

Beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bij mijn voedster heeft geholpen na haar castratie is om haar het eten een beetje 'op te dringen'. Het dwangvoeren vond ze echt verschrikkelijk, helemaal aan het shaken daarna.

Daarom heb ik haar in haar hokje geprobeerd te 'dwangvoeren' met andijvie, kruiden, hooi en broccoli. Net zo lang voor haar neus houden en een beetje in haar mondje duwen tot ze uit frustratie erop begon te kauwen. In eerste instantie duwde ze het weg, maar soms nam ze uit irritatie een hap en vaak nam ze er dan nog een paar extra. Zo heb ik het eten weer een beetje opgebouwd.

Misschien niet helemaal zoals het hoort, maar dit was voor haar minder stressvol dan het dwangvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze bromt heel de tijd

als ik het dak van het hok al open maakt begint ze al

en ook met de pijnstiller en antibiotica geven

ze zit nu appart in het hok omdat ik dan kan zien wanneer ze wel zelf eet maar gisterenmiddag liet ik ze even los lopen in de ren en dan bromt en bijt ze elke keer de ex ram en als die niet gebeten word ben ik het

normaal is het echt zo,n lief beest maar nu echt niet

zelfs de dierenarts moest ze uit de vervoersbox halen met handschoenen

en ze is er ook nog schijnzwanger bij

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb alleen moeten dwangvoederen omdat ze niet wou eten , dus als ze toe liet dat ik haar wat toediende was dat weer mooi meegenomen.dus ik moest gewoon bij de kooi blijven zitten en dan weer wat geperste groente dan weer wat water dan een beetje geprakt fruit met groente enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moet haar pijnstiller en antibiotica twee keer per dag geven en dan 0,6 ml

ik geef het s,ochtend en dan tegen een uur of 18:00u

ik heb net babyvoeding gekocht en dan wortel kijken of ze daar een beetje van wilt nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij haar voortandjes zat ook een flinke ontsteking de dierenarts zetten de kap van de narcose op haar bekje

en er vielen 3 voortanden uit

en bij een kies zat een ontsteking en die is er ook uit gehaald

terwijl ik 2 weken geleden was geweest voor inenting en toen was er niks aan de hand zo snel is het gegaan

dus tijdens de ingreep afgelopen maandag zijn de haakjes weg gehaald en 1 kies en 3 voortanden minder

ik hoop over twee weken als ze op controle moet dat de ontsteking weg is anders wordt ze ingeslapen

omdat het schijnbaar een rot ontsteking is die moeijk te behandelen is

moet nu eerst 2 weken antibiotica en pijnstiller geven en dat 2 maal daags

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .