Ga naar inhoud

sore hocks?


wupsie

Aanbevolen berichten

Een paar dagen terug toen we Max weer aan het scheren waren heb ik ook gelijk zijn voetjes en zo gecontroleerd. Onder het haar zat een kale en rode plek. normaal gesproken zit hier nog wel haar van naast de plek overheen.

25042011275.jpg

en onder de plek ziet het er zo uit

25042011277.jpg

25042011276.jpg

Heeft hij sore hocks? En wat kan ik hier het beste aan doen? Ik smeer het nu in met koelzalf (met rozenolie)

Misschien dat dit komt doordat hij naast de bak plast en er dat doorheen walst? hij heeft regelmatig hele natte voetjes. Als het zou slijten zou er dan ook niet geen haar meer overheen zitten?

Maar wat is dan de beste oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt op sore hocks ja. Wat zou het eigenlijk anders moeten zijn? Klinkt ook logisch als hij regelmatig natte voetjes van urine heeft. Volgens mij worden sore hocks met antibiotica behandelt, pijnstilling en weleens het verbinden van de pootjes of sokjes. Je hebt vast ook wel dat topic over paw wax gelezen? Maar ik geloof dat hier een wond op zit, en ik dacht dat paw wax alleen is voor een beginnende rode huid of al herstellende sore hocks. Wat heb je voor een ondergrond? Misschien iets wat voor nu droger en zachter is?

Bah wel vervelend allemaal wupsie en max!

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat die sokjes ook weinig nut gaan hebben... die sokjes zullen ook nat worden. ik ben bang dat een absorberende bodembedekker een oplossing kan zijn, maar ik wil eerst wat anders proberen eigenlijk.... ik zal morgen eens met de DA overleggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit ook gehad met Pummel, maar iets erop smeren had geen nut. Hij loopt ook altijd lekker door de plas heen. Wat ik nu heb is een plasbak met onderop aubiose, daarop een laagje strokorrels en daarop stro. De plas zakt dan zoveel mogelijk naar beneden, daarnaast doe ik één keer per dag een nieuw laagje stro in de bak zodat hij niet telkens op zijn plas en poep zit. Met Paw Wax smeren had bij Pummel geen nut. Ik heb het zo gedaan met de plasbak en verder niks en toen is het na 7 dagen eigenlijk weer genezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met keukenpapier en als het erg vies is maak ik het schoon met dettol of allesreiniger hoezo? zijn haar zit eroverheen, dus zou het zijn huid toch niet aan kunnen tasten?

Maar ik moet morgen zowieso langs de DA. Max heeft op Mini haar hoofd gereden en Mien heeft toegehapt.....

ow en het vinyl maak ik alleen schoon als er veel op geplast is (als er veel hooi in het hok ligt zie ik de plasjes niet altijd liggen) dan maak ik een sopje met allesreiniger en maak dit ook weer goed droog voor ze erin gaan

aangepast door wupsie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat vraag ik omdat Pummel ook altijd overal bleef plassen als ik het schoon had gemaakt met Dettol of een sopje. Het leek wel of hij helemaal gefocust was op overal zijn geur af te geven door te plassen. Toen heb ik een tijdje alleen de plasjes inderdaad met keukenpapier opgedaan en daarna goed wat water eroverheen, maar zonder iets van dettol of iets anders met een geurtje of iets wat de geur weghaalt. Toen heeft hij eigenlijk nooit meer ergens anders geplast. Zo heb ik het een tijdje gedaan en uiteindelijk heeft hij alleen nog op zijn bak geplast.

Hoe gaat het nu verder met Max en Mini?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou me hier nog niet te druk om maken, Feline heeft dit ook wel eens en volgens mij hebben we bij Max ook wel eerder van dit soort plekjes gezien? Gewoon in de gaten blijven houden. Bij Feline is even smeren met Calendulan vaak wel voldoende.

Maar wel balen dat je morgen sowieso heen moet :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond om 20 over 6 worden we weer verwacht bij meneer vd Weijde. Als Mini niet zo hongerig had gereageerd had ik over die hakjes ook alleen gebeld wat hun idee er over was. Nu kan hij het gelijk bekijken en kan ik de behandeling van de artrose verder bespreken.

Bij Max maakt het niet uit hoe ik het schoon maak. Hij heeft een afwijking in zijn rug (en inmiddels daardoor ook artrose) Waardoor de zenuwen klem kunnen komen te zitten wat zeer doet of hij de controle over zijn blaas verliest. Het loopt vaak onder de achterplaat dus zijn geur zit er ook wel..

Tussen Max en Mini gaat het prima. Max werd gisteravond ook uitgebreid gewassen door haar. ik denk dat Max ook gewoon een opleving had en wat lentekriebels kreeg ofzo... Mini had ook nog een pluk haar los hangen op haar rug

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zazou heeft ook 2 van deze plekjes op zijn hakjes.

Ik had in het begin als bodembedekking Soft Cotton gebruikt.

Opzich hielp dit wel iets, maar ben uiteindelijk toch weer teruggegaan op mijn "normale" bodembedekking --> houtskorrels, vlas & stro.

Zolang de plekjes niet open springen, maak ik mij (nog) niet zoveel zorgen.

Maar hou het wel heel goed in de gaten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DA heeft gekeken en het is op het randje. het komt waarschijnlijk omdat hij neit zo actief was de laatste tijd en dat hij in de plas blijft zitten zal ook niet bevorderlijk zijn geweest. Als het bijtwondje is genezen moet hij toch even op bodembedekker. (gaat waarschijnlijk katoenbedding worden). en het zal ook beter worden als hij door de pijnstilling actiever wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Katoenbedding is volgens mij hetzelfde als Soft Cotton. Dit is heel fijn spul hiervoor.

Mensen die constant op bed liggen & zowat niet bewegen, gaan vaak doorliggen.

Maar zodra ze weer uit bed stappen & actiever worden, verdwijnen die doorlig-plekken weer.

Zoiets zal het ook met Max plekjes op de hakjes dan zijn, denk ik :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .