Ga naar inhoud

Wat is dit in vredes naam?


Rinusz

Aanbevolen berichten

Ja het zat er zomaar ineens! Ik heb rinus verder helemaal gecheckt maar kon nergens andere verdachte bulten vinden. Hij eet verder heel goed en is vrolijk!

Ik durf er niet goed aan te zitten want ben bang dat ik hem pijn doe!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit staat op BB:

Syfilis: Veroorzaakt door een bacterie. Het is overdraagbaar tijdens geslachtsgemeenschap, of via stro en voedsters geven het door aan de jongen. Dieren hebben blaasjes op geslachtsdelen, bek, ogen, neus. Later korstjes, zowel rammen als voedsters kunnen dit krijgen. De symptomen bij deze ziekte zijn: gezwollen geslachtsopening, soms ook rood, zweertjes rondom anus en voorpoten, korsten op oogleden, lippen en snuit. De behandeling van deze ziekte bestaat uit goed ontsmetten van de omgeving, het dier in quarantaine plaatsen (afzonderen van andere konijnen) en een penicillinekuur. Let wel goed op dat je dierenarts een kuur geeft die veilig is voor konijnen.

Inderdaad dus zo snel mogelijk naar de dierenarts. Als het Syfillis is, is het misschien in de beginnende fase?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel wel of het syfillis is want alles ziet er helemaal gaaf uit en hij kijkt ook helder uit de ogen. Het is puur en alleen die plek! Als ik de foto inzoom dan ziet het er ook heel vreemd uit:beurk:

Daarom twijfel ik ook. Maar je zult het vanavond wel horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal ik ben met Rinus naar de DA geweest en die stond eerst wel even te kijken wat het nou was er moesten zelfs allemaal boeken bijkomen haha. Hij had het nooit eerder gezien. Op een gegeven moment wou hij weer kijken en toen zat hij eraan te voelen (trekken en toen viel er een dikke korst af! Hij heeft de andere kant met een schaar verwijderd. Het bloede heel iets. Rinus heeft nu een zalf gekregen waar predinison (pijnverlichtend) miconazol (schimmelbestrijder) en iets antibacterieels:) Dit moet er gedurende 7 dagen 2 x per dag op en dan moet hij weer helemaal gaaf zijn:mdr:

Gelukkig niks ernstigs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .