Ga naar inhoud

Ritmisch trekken met oogleden; wie herkent dit?


Fleurtje1985

Aanbevolen berichten

Mijn voedster vertoont veelal onderstaand gedrag;

http://www.youtube.com/watch?v=K1ufrHnMIMc

Al dan niet in mindere of in meerder mate, waarbij ze ook echt met haar kopje wiegt (als het waren naar voren valt!).

Het viel mij onlangs op dat ook mijn ram dit gedrag vertoont.

DA van WP te Utrecht gaf aan dat dit een teken is van afwijkend gedrag, maar kan geen ziektebeeld koppelen. Wellicht herkenbaar van een ieder van julie? Welk ziektebeeld werd bij jullie geschetst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach nee, dat is geen afwijkend gedrag! Je konijn slaapt en is aan het dromen. Erg schattig om te zien. Kan geen kwaad.

Als konijnen behoorlijk en constant met de kop wiegen, ja dan zou ik wel een bezoekje plegen aan de DA (bijv. oorpijn).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het voorgelegd aan mijn DA, en daarnaast nog aan DA Wilhelminapark. Doordat ze ook onophoudelijk klappertanden (niet knarsen, maar wel teken van ongenoegen) en vachtmijt had EN piepje in de neus, was het wel wat veel allemaal.

Vandaag weer op (herhalings)consult voor de mijt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het bij hond en kat wel eens hier, maar bij de konijnen heb ik het nog nooit gezien. Maar gezien haar gehele houding is dit niet iets waar ik me heel druk om zou maken.. Lijkt me inderdaad meer gewoon dromen. Dat ze al die andere klachten heeft en dit ook, wil natuurlijk niet zeggen dat dit ook een probleem is. Mijn konijn heeft hangoren en snot, maar die hangoren hebben niks met snot te maken.. Toch heeft ze ze wel.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die andere problemen zijn wel serieus, maar dit geknipper en een beetje gewiebel met soms half open oogjes is echt dromen hoor. Tenzij jouw konijn toch wat anders doet, maar dat kan ik van hier uit niet zien. Maar ik denk dat je dit als symptoom kan wegstrepen. Ik hoop dat je er snel achter bent wat de andere symptomen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ritmisch knipperen

Net terug van DA en filmpje nogmaals laten zien.

Gezien de klachten de afgelopen periode gaat zij er vanuit dat het heftiger is (ondanks dat het wellicht bij dromen ook voorkomt) door eventuele aanwezigheid van EC.

Panacur blijft zodoende nog aanbevolen. Vooral omdat ze komend weekend even uit logeren gaan (- denk aan stress).

Dat doe ik dan ook maar gewoon :$

Vachtmijt

De vachtmijt is nu na de 3e injectie zo goed als weg, dus als het doorzet (werking van de injectie van vandaag) is het volgende week definitief weg.

Piepje in de ademhaling

Mijn Fleur heeft totaal een maand aan een tweetal antibiotica gezeten en werd niet minder of meer. Nu zit ze al een tweetal weken zonder en ook wordt het niet erger of minder. De DA raadt me aan het even zo te laten. Gezien ik bij antibiotica de symptonen alleen aan het bestrijden ben en zodra ik stop en weerstand niet optimaal is, het direct zal terug komen. Zodra Fleur stopt met eten, keutelen of drinken moet ik uiteraard direct terug komen.

Toch is Fleur ondanks het klappertanden (niet te verwarren met knarsen of malen) een vrolijke tante die flink eet en bij vlagen nog zeer actief.

Denk dus dat ik het even accepteer en het zo even aankijk.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .