Ga naar inhoud

Kiezen tussen twee soorten, welke zouden jullie doen?


Fluffy_Teddy

Aanbevolen berichten

Omdat ik twee grote konijnen heb, die nog al wat eten, ga ik binnenkort een grote zak voer kopen.

Het voer wat ze nu krijgen blijkt niet zo geschikt te zijn voor ze ( Kenner ).

Nu zag ik laatst twee merken:

- Versele Laga konijnen, grote groene zak met plaatjes van dieren er op.

- Kasper Faunafood konijnenbiks, grote witte zak met ik meende oranje-blauwe letters.

Welk merk is het beste, of maakt dat niet uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zal vast wat prijsverschil inzitten, maar dat maakt me niet zo veel uit.

Ik heb twee grote konijnen ( Vlaamse Reuzen) en om dan SS te geven ( Science Selective) dat wordt dan nog al erg prijzig en ik weet dat er ook andere goede merken zijn.

Ik meende iets te lezen dat Kasper Faunafood minder goed zou zijn, vandaar ook mede mijn vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de welpenhoeven is het E 14,25 voor 15 kilo via internet zonder verzendkosten erbij gerekend.

(25 gram brokken per kilo konijn mits ze wel nog groenvoer krijgen)

Verder is dit een goede konijnenbrok, bijna zelfde kwaliteit als SS.. dus zeker het proberen waard en niet duur!

aangepast door Laura1984
Link verwijderd, zie regels
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder samenstelling kan je niet echt wat zeggen over een brok, maar ik denk dat ik de analyse wel ongeveer kan raden en dan zou ik voor beide brokken niet kiezen. Ook Kenner zou ik niet gauw doen, maar op zich is dat best een redelijke brok. Je moet alleen niet het roze label hebben maar het gele.

Maar HF Super Trio zou mijn voorkeur hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ik ben nieuw hier en vroeg me wel af na dit te lezen of ik wel het juiste voer heb.

Ik heb duvo konijnenkorrel. Kent iemand dit?

Dit heb ik mee gekregen van de dierenwinkel waar ik mijn konijntjes heb gekocht de donderdag.

Voor de 2 oudere nijnen gebruik ik vadigran original (pure en healthy).

Zijn deze goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ik ben nieuw hier en vroeg me wel af na dit te lezen of ik wel het juiste voer heb.

Ik heb duvo konijnenkorrel. Kent iemand dit?

Dit heb ik mee gekregen van de dierenwinkel waar ik mijn konijntjes heb gekocht de donderdag.

Voor de 2 oudere nijnen gebruik ik vadigran original (pure en healthy).

Zijn deze goed?

Kun je de analyse hier neerzetten? Daaruit kan er wel opgemaakt worden of ze goed zijn of niet. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de vadigran original is

Ruw eiwit: 14%

Ruw vet: 3.1%

Ruw celstof: 13%

Ruwe as: 6.9%

Vit A: 4150 IE UI/kg

Vit D3: 900 IE UI/kg

Vit E: 10mg/kg

Kopersulfaat penthahydraat: 7.5mg/kg

Die andere van duvo staat niets op, dit ook wel waarschijnlijk omdat dat normaal gezien enkel verkocht word voor zelfstandige denk ik.

Maar ik ga ze eens opzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zou een goede samenstelling moeten zijn ;)

Eiwit 13-14% per gram voer, ruwe vetten*minder dan*3% per gram voer, vezels meer dan 14% per gram voer, anorganische stof minder dan 10% per gram voer calcium minder dan 1% per gram voer.

Dan zitten er (te) weinig vezels in (13%) iets te veel vetten en calcium staat er niet?

Maar dan zou hope farms super trio een beter en betaalbaar alternatief zijn misschien?

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook inderdaad gemerkt dat mijn 2 oudere konijnen nu beter eten als vroeger, aangezien ze vroeg echt gemengd hadden en jah dan werd ermeer als de helft uit de kom gegooid.

Nu hebben ik voor de verandering die duvo eens gegeven en ze zijn al veel properder.

Ik heb ondertussen de site gevonden voor die duvo maar ik vrees echt dat ik eten heb wat normaal gezien enkel aan zelfstandige verkocht kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga daar direct naar kijken als hun oude voer op is.

Maar ik ga eerst vragen of ik ook een proefzakje mee kan krijgen o.i.d. want wil eerst zeker weten of ze het wel lusten.

Zou zeker niet gelijk een grote zak kopen idd, lang niet alle konijnen lusten HF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .