Ga naar inhoud

Prijs inentingen/consult en castratie..


Mijntje

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

Toch een eerste vraagje van mij hier op het forum..:mdr: Vandaag voor een check-up geweest van Floris ( gecastreerd rammetje ) en Lotje ( voedstertje ) bij een konijnkundige dierenarts in Nijmegen ( Broerdijk ). Wil met de tijd Lotje laten castreren ( dan wil je vantevoren toch even de DA en de praktijk zien) en wilde ingeschreven worden bij de DA ( zodat ik opgeroepen word voor de inentingen ) dus ik dacht, even met beide konijntjes langs voor een check-up. Zodoende vandaag naar de afspraak geweest. Hier werd aangeraden om de 2 konijntjes nogmaals in te enten tegen myx ( dit was 1 maart nog gebeurd ) omdat het jonge konijnen zijn en ze dus het gebruik van een booster aanraadde. Dus kortom, er is even naar de gezondheid gekeken, gewogen e.d allemaal prima gebeurd en helemaal gezond:love:, allebei een prikje tegen myx. en ik heb even over de castratie gesproken. Toen ik af moest rekenen 15 min. later. 98 euro... slik.. Ik vind dit echt heel erg duur, zeker nadat ik even de zoekfunctie hier heb gebruikt en de prijzen bij andere dierenartsen zie.. Toen aan de balie even geinformeerd naar de kosten van de castratie en dit zou 245 euro zijn zonder de medicatie. Ben ik nu zo'n pietlut of is dit echt heel erg aan de dure kant? En weet iemand wellicht hoe veel een castratie ongeveer kost in dierenkliniek Dukenburg, op de site zie ik wel dat de inentingen + check-up daar gewoon de helft goedkoper was geweest! Uiteraard wil je zeker voor een castratie van een voedster een hele kundige dierenarts maar wat een verschil..

Misschien even kort samengevat:$ Ervaringen Dukenburg versus Broerdijk voor inentingen en castratie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad echt heel duur! Ik heb mijn voedster net laten castreren en dat was inclusief medicatie 160 euro.

Vaccineren kost hier 25 euro per konijn (dat is zelfs nog best duur vergeleken met andere dierenartsen) en ze zijn ook helemaal nagekeken en de nageltjes worden geknipt indien nodig. Ze hebben bovendien naast myx ook inenting tegen vhd gehad. Ik ben volgens mij zelfs een half uur binnen geweest, want ik heb het ook over een castratie gehad toen.

Ik heb een hele kundige dierenarts, dus dat is het verschil niet. Dus nee, ik vind je geen pietlut ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook goedkoper uit. Als ik me nijnen laat enten voor myx en VHD ben ik, voor 2 konijnen 50 euro kwijt.

Castreren kostte bij mij 60 euro. Er is na de narcose natuurlijk wel pijnstilling gegeven, maar heb voor thuis geen medicatie meegekregen. Alleen tips voor een goede nazorg.

Vind de kosten die je hebt gemaakt en belachelijk duur!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar woon je? Ik zie dat de da's in derandstad over het algemeen duurder zijn de da's elders. Ik betaal voor een castratie voedster tegen de 200 euro, castratie ram 110 euro, consult 30 euro en inenten buiten de entdag 45 euro. (entdag 100 euro voor 4 konijnen) Ja af en toe is het schrikken maar ik moet wel zeggen dat ik erg tevreden ben over deze DA. Mijn ram had namelijk complicaties bij zijn castratie waardoor hij langer werd opgenomen, meer medicijnen kreeg en na de hand nog een 2 keer terug moest dat zit dan wel bij de prijs bij in. (dat hoor je ook weleens anders)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou 45 EUR betalen voor een castratie van een kleurdwerg.

Voor 10 konijnen in te enten tegen RHD betaal ik ongeveer 22 EUR. Ik heb geen konijnkundige dierenarts, maar een gewone bekwame dierenarts.

Dergelijke kostprijzen zijn trouwens onverantwoord. Inentingen voor RHD kosten bijna niks (basisprijs) en zijn zo makkelijk te geven (onderhuids) dat je dat eigenlijk zelf zou kunnen doen. Ik doe dat echter niet aangezien ik een attest nodig heb van de DA om aan tentoonstellingen te kunnen meedoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat enten altijd bij een andere DA doen dan waar ik nu heen ga. Ik heb nu een zeer goede KKDA, maar daar betaal je dan ook voor! Maar aangezien enten naar mijn idee niet perse bij een KKDA hoeft, ga ik hier net over de grens in belgie voor de entingen. Daar betaal je 50 euro voor 8 konijnen, dus echt heel goedkoop! Gelukkig heeft een vriendin van mij 5 konijnen, dus meestal maken we dan samen een afspraak en laten we onze konijnen (bij elkaar dus 7) in een keer enten. Scheelt echt een hoop.

De prijs die jij betaald hebt is echt absurd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan vond ik de castraties van mijn voedsters al erg duur, dat was 180 € ! Dus nog een stuk minder of die van jou. en voor die check-up (dat was wel bij een andere dierenarts) betalen wij tegenaan de 60 € voor 4 konijnen, beide inentingen (myx en VHS) en dus een hele check-up.

Dus wel erg duur van jou hé..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even opmerken dat ik ook in België woon. Bij ons is het houden van konijnen niet zo'n populaire hobby als in Nederland. De eerste KKDA woont 30km bij me vandaan. Veel fokkers zijn er ook al niet.

Volgens mij wordt er in Nederland een beetje geprofiteerd van de populariteit van de hobby. Ik zie hier echt wel heel hoge prijzen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, dan toch maar naar Dukenburg, zat te twijfelen tussen Broerdijk en Dukenburg. Broerdijk is maar 5 minuutjes weg dus daar naartoe gegaan. Maar ik ga nu dan maar eens even bellen naar Dukenburg, want is denk 10 minuutjes verder rijden, en stress van het vervoersmandje en in de auto zitten is er toch wel! Voel me toch een beetje afgezet nu, maarja weer van geleerd zullen we maar zeggen:)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even opmerken dat ik ook in België woon. Bij ons is het houden van konijnen niet zo'n populaire hobby als in Nederland. De eerste KKDA woont 30km bij me vandaan. Veel fokkers zijn er ook al niet.

Volgens mij wordt er in Nederland een beetje geprofiteerd van de populariteit van de hobby. Ik zie hier echt wel heel hoge prijzen...

Hier ook :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .