Ga naar inhoud

Hechtingen eruit bij Sambal nu schilfers?


Lianne22

Aanbevolen berichten

Bij Sambal zijn castratie waren (zoals de meeste weten) een paar complicaties opgetreden. Één van de dingen was dat er een injectie naald afbrak (omdat hij wild was:he:) de naald schoot onder zijn huid en moest eruit gesneden worden. De wond is daarna met een paar hechtingen gehecht en netjes gaan helen.

Afgelopen maandag moesten de hechtingen eruit (dit heeft de DA gedaan). Nu zie ik dat op de plek weer mooi haar aan het groeien is, je voelt de wond nog wel een beetje. Maar... Precies op de plek van de wond (en een klein beetje eromheen) zitten schilfertjes in zijn haren, is dit een logisch gevolg van helen van de wond en nieuwe huid die erover komt? Of moet ik gelijk denken aan schilfers = sowieso mijt? Verder vind ik nergens schilfertjes in de rest van zijn vacht ook geen geïrriteerde huid overigens.

Maandag moet Sambal sowieso weer naar de DA om te kijken of de castratie wond al wat beter genezen is dus zal ik het sowieso vragen, maar misschien heeft iemand voor het weekend al een geruststellend antwoord:he:?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn hoofd vond ik het ook wel een logisch gevolg haha maar ik heb daar geen verstand van dus misschien moet dat helemaal niet zo zijn. Ook de haren rondom die plek zitten een beetje losse plukken zegmaar en daar vind ik dan die schilfers in. Zoals ik al eerder zei vind ik in de rest van zijn vacht helemaal niks hoor. Maar toch liever iets ergs denken en dat het dan meevalt, dan er van uitgaan dat het niets is en er te laat achterkomen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee dat stellen we even uit, hij heeft echt nog flinke korsten op die castratie wond (wel logisch na al dat bloed) en maandag kijkt de da voor de 2e keer hoe het eruit ziet dus dat wacht ik even af. gelukkig is het niet ontstoken hoor dat niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Sambal is op wondconteole geweest, de castratie wond zag er goed uit dat is mooi. De schilfers zijn dit weekend ook erger geworden..en om de wond (waar dat injectienaald verhaal zat en waar de hechtingen er vorrige week uit zijn gehaald) werd het kaal..raar? Je kan de plukken haar ook op de plek er zo uit trekken en dan zie je de schilfers (hij ziet er ook lelijk ook op zijn kont)

Ik heb het natuurlijk aan de da gevraagd, die is op mijten gaan controleren heel grondig.. Maar hij vond helemaal niks. Volgens hem kan het idd te maken hebben met een lage weerstand waardoor hij zo'n droge huid heeft maar hij vond het wel wat vreemd. Ik heb wel 5 x gevraagd of hij zeker weet of het geen mijt is (haha). Maargoed, ik vroeg hem of er iets aan te doen is, volgens hem niet hij moet gewoon herstellen, en zijn Voedingspatroon is al goed dus daar viel niets in te veranderen. Ik maak me toch wat zorgen (en heb dit ook verteld aan de DA) ik merk idd ook dat er iets is met hem, dat hij niet lekker in zijn vel zit maar ik kan niet goed mijn vinger er nou opleggen wat het dan precies is. Hij eet goed/hij drinkt goed/zijn ontlastig is goed/hij is bewegelijk, maar hij is gewoon niet in zijn hum, ohja zijn groei is ook 'iets' achteruit gegaan maar dat kon ook kloppen.

Na 2 weken mag hij er toch wel weer bovenop zijn lijkt me? Nou jongens vager kan ik niet worden hè?

Ohja ik vergeet helemaal te vragen, heeft er iemand misschien tips? Of herkend iemand iets in mijn vage verhaal na een rammen castratie?

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn vacht is over de gehele achterhand heel dunnetjes, en hij is ook aan het verharen.

Gestressed lijkt/is hij ook niet, hij is meer gewoon minder vrolijk, en je merkt gewoon dat hij niet in zo'n goede conditie nog is. Kan ik iets doen om zijn weerstand te verhogen? (volgens de da niet, alleen een goede voeding maar dat heeft hij al)

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm dat verharen kan wel,althans, weet niet of binnenkonijnen dat ook hbebben, maar ziet het doffer als normaal?

nou zit hij natuurlijk ook in de groei dus kan zn haar veranderen,

ik weet wel dat bij mensen, als ze veel stress hebben, het haar kan uitvallen op bepaalde plekken, en dan blijven er witte schilferachtige plekken achter: berg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja binnen konijnen verharen ook ;) en sowieso krijgt hij bij het ouder worden een andere vacht. Maar zo ziet dit er niet uit ;)

Dit ziet er gewoon slecht uit over de gehele achterhand dun/warrig losse plukken met schilfers/ kale plek rondom die wond. En zoals ik al zei echt gestressed is hij niet meer (en dat was hij na de castratie ookal niet echt) geweest. Hij doet alles nog normaal maar gedraagt zich gewoon 'anders' als hoe hij was voor de Castratie. Sorry dat ik zo vaag ben maar ik weet het ook niet precies maar echt happy komt hij niet over (zeker dit weekend niet) en dat was voorheen wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kent je eigen konijn het best!

het klinkt echt als berg, wat bij mensen veroorzaakt wordt door stress(althans zoals ik er mee bekend ben)

weet alleen niet of konijnen dat ook kunnen krijgen,

misschien hebben ze ontsmettingspul gebruikt, waardoor de huid droog wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb berg eens opgezocht ;) buiten de vraag om of dat ook bij konijnen kan voorkomen haha, maar daar staat ook korsten en geïrriteerde huid. Sambal zijn huid is gewoon normaal ook op de kale plek niet geïrriteerd en ook geen korsten, de schilfers zitten echt in zijn vacht. (hij heeft ook geen overdreven jeuk eraan)

Vorige week maandag zijn alleen de hechtingen eruit gehaald en daarbij hebben ze niks gebruikt. Donderdag begonnen de schilfers, zaterdag werd het kaal. De castratie is al meer dan 2 weken geleden lijkt me gek dat als het van een ontsmettingsmiddel komt het pas 2 weken later tot uiting komt?

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks ;) hij kon niet zoveel aangezien het een mijt is,,wachten tot het beter gaat worden en hersteld. En over het 'niet lekker in zijn vel zitten' kon hij niet oordelen maar hij begreep wat ik bedoelde maar nam het niet heel serieus verder aangezien hij eet keutelt en alles..zal wel bij trekken.

Maarja ik kan niet tegen 'niks doen' als ik zie hoe het eruit ziet en het vermoeden heb dat hij zo niet echt happy is.. Geef me dan maar die medicijnen tegen mijt zijn we er hoppa van af :P (bijwijze van spreken)

aangepast door Lianne22
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .