Ga naar inhoud

Dribbel eet niet na narcose. Spoed


Dribbel76

Aanbevolen berichten

Om 16:00 Dribbel gehaald bij de dierenarts. Hij had haken en er is een kies verwijderd. Hij had daar nog niet gegeten. Wel goed hooithee gedronken. Hij mocht vanwege de koude nacht niet naar buiten. Dus hij zit nu op onze logeerkamer. Van een ren en de transportbox een noodhospitaal neergezet. Mijn man heeft nu de webcam geinstaleerd en zo kunnen we hem vanavond zeer goed in de gaten houden. Maar nu de vraag. hoeveel Critical Care moet ik geven de komende uren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu hoef je hem mss nog niet zoveel te dwangvoeren, maar als hij morgen nog niet fatsoenlijk eet, zou ik 'm wel meer geven dan een paar ml.

Door de narcose zijn zijn darmpjes stil komen te liggen, waardoor hij nu geen eetlust heeft.

Maar ook door pijn stopt een okonijn met eten.

Het kan soms wel eventjes duren, voordat deze weer opgang komen.

Heb je naast pijnstilling ook een darmstimulerend middel meegekregen?

Dit is ook belangrijk, aangezien hij nog niet uit zichzelf eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meteen even gebeld. Hij heeft vanmiddag nog een injectie gekregen met darmstimulans en een pijnstiller. Dat zou echt genoeg zijn tot morgenochtend. Eet hij behalve dwangvoeding dan nog steeds niet dan moet ik meteen weer bellen en hebben we weer overleg wat te doen. Ik ga hem zo dwangvoeren met 2 ml critical care. Eerst ga ik proberen of hij het van een lepetje wil eten. Maar net duwde hij nog alles weg. het hooi, de andijvie en witlof en de ss. Vanochtend heeft hij nog een heel bakje ss op dus dat is fijn.

Bedankt alvast voor de reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heeft hij de injecties aan het eind van de middag gehad. Vlak voor dat ik hem ophaalde. Ik ga hem nu gewoon 2 ml critical care geven dat stimuleert de darm ook heb ik begrepen. Vanavond ga ik hem denk ik elk uur 2 ml geven. Voor de nacht elke twee uur. Morgenochtend moet ik voor mijn beide zonen naar het ziekenhuis. Even afwachten hoe het vannacht gaat. Doe ik de critical care dan goed. Of krijgt hij dan te weinig binnen. Of te veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de 2 uur 2 ml is prima hoor. Als hij niet drinkt kun je ook wat water met en spuitje geven.

Hopelijk gaat hij snel zelf weer eten.

Probeer zo veel mogelijk dingen voor hem neer te leggen om te eten: verschillende soorten groenten (peterselie doet het goed), fruit, gedroogd brood enz.

En goed de keutels in de gaten houden. Geregeld deze weghalen zodat je ziet of hij goed keuteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 ml. is denk ik prima voor de opstart & al helemaal als je hem dit vannacht ook nog om de 2 uur geeft.

Als hij morgenvroeg nog steeds niet uit zichzelf eet, moet je meer geven. Daarnaast mag je hem dan ook pijnstilling geven.

In Critical Care zitten behoorlijk veel vezels, die de darmwerking stimuleren idd.

Als richtlijn voor de Critical Care:

*Zazou (1,8 kg) moest ik 4 x daags per keer 10 ml. geven.

*Ida (4.9 kg) moest ik 4 x daags per keer 20 ml. geven.

Zazou had een zware operatie aan zijn hoofdje gehad, waardoor het een week duurde voordat hij uit zichzelf at.

*Ida* heeft helaas een hele zware gasaanval niet overleefd.

Maar als het goed is eten de meeste rammetjes een dag na hun castratie weer :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is niet gecastreerd. Er is een kies verwijderd en er zijn haken weggeslepen. Maar ik heb net een spuitje opgetrokken met dwangvoeding zie ik Dribbel via de webcam ineens eten. 1 brokje en hij zit nu van de andijvie te eten. Dat is super. Ik geef nu even niks. Dat spuitje is denk ik niet meer nodig. Ik hield vijf minuten geleden nog een een lepel mat critical voor zijn neus maar daar nam hij niks van. En weer een een biksje. Zo dat gaat goed. Bedankt voor alle tips.

Morgen mag hij weer naar zijn vrouw als het zo doorgaat.

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een vraagje. Hij zit nu in een onverwarmde kamer met het raam iets open. Kan hij morgen weer terug naar zijn vrouw buiten?

Het is relatief zacht voor de tijd van het jaar? Morgen ben ik weg van 8:00 tot 11:00. Zal ik hem dan om 8:00 bij zijn vrouw zetten in een hok vol stro. Of pas om 11:00. Om hem nou zonder toezicht in de kamer te laten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij komt gewoon van buiten? Dan kan hij wel weer naar buiten hoor. Morgen dan, als ze net onder narcose zijn geweest is het beter ze even binnen te houden omdat ze hun temperatuur na narcose niet helemaal zelf kunnen regelen soms.

Fijn dat het goed gaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zet je zijn meiske niet bij hem binnen..juist een ziek konijn heeft zijn maatje nodig...als hij weer wat actiever is wordt hij door haar ook weer gestimuleerd om te gaan eten..Mocht de dame echt een bazig type zijn dan zou ik het niet doen,maar bij een lief koppel zou ik ze lekker samen laten overnachten in de kamer...morgen kan hij gewoon weer naar buiten hij heeft nog een wintervacht dus dat is geen probleem..Je hebt het raam open en dat is prima...

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry, dat ik niet meer gereageerd heb. Internet lag er bij ons uit. Inderdaad was het geen optie om Knuf bij Dribbel te zetten. Ten eerste was de ruimte daar te klein voor en ten tweede wist ik niet wie dan het eten op had gegeten. Nu was een heel bakje helemaal leeg gegeten door hem. Flink gekeuteld en goed gedrionken. Vanochtend heb ik hem weer buiten gezet bij zijn vrouw. Helaas geen prettig weerzien. Hij zit haar al letterlijk de hele dag te berijden. Echt zielig. Dat was de laatste dagen voor de tanden ingreep ook al. Hij is gecastreerd. Je zou toch zeggen dat de hormonen er dan uit zijn. Als dit te lang duurt vraag ik wel weer advies. Het is fijn om zo'n forum te hebben.

Allemaal bedankt.

Groetjes Sigrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry, dat ik niet meer gereageerd heb. Internet lag er bij ons uit. Inderdaad was het geen optie om Knuf bij Dribbel te zetten. Ten eerste was de ruimte daar te klein voor en ten tweede wist ik niet wie dan het eten op had gegeten. Nu was een heel bakje helemaal leeg gegeten door hem. Flink gekeuteld en goed gedrionken. Vanochtend heb ik hem weer buiten gezet bij zijn vrouw. Helaas geen prettig weerzien. Hij zit haar al letterlijk de hele dag te berijden. Echt zielig. Dat was de laatste dagen voor de tanden ingreep ook al. Hij is gecastreerd. Je zou toch zeggen dat de hormonen er dan uit zijn. Als dit te lang duurt vraag ik wel weer advies. Het is fijn om zo'n forum te hebben.

Allemaal bedankt.

Groetjes Sigrid

Ze zijn nu eventjes van mekaar gescheiden geweest.

Hierdoor kan het zijn dat ze weer opnieuw de rangorde moeten bepalen.

Zolang ze niet vechten, zou ik ze gewoon samenlaten.

Hoe lang geleden is hij gecastreerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was voor de scheiding van gisteren ook al flink raak. De hele dag door probeert hij te rijden. Ik heb net Knuf even aleen in de buiten ren gelaten zodat ze even kan bijkomen. Maar zodra ze weer bij elkaar komen is het raak.

In september is hij gecastreerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .