Ga naar inhoud

Vochtig neusje!


Fleurtje1985

Aanbevolen berichten

Mijn ram heeft een beetje een vochtig neusje.

Hij heeft geen snot uit zijn neus lopen, enkel beetje nat (niet ernstig nat en vloeisel wat er uitloopt). Hij ademt normaal, ogen zijn schoon zoals normaal.

Mijn voedster heeft altijd een 'droge' neus. Dus viel het me beetje op.

Kan hij met weersovergang te maken hebben of tocht?

Het hoeft toch niet per definitie meteen snot te zijn? Als ik daar op zoek 'natte neus' krijg ik gelijk ramp-verhalen :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen hadden laatst ook een natte neus, heel klein beetje maar en een beetje groen in de haartjes. Ze niesten niet en de pootjes waren ook schoon. Toch heb ik in overleg met mijn DA ze allemaal behandeld met antibiotica, omdat ik niet wou dat het erger ging worden en ze hadden het al een week en het ging niet over vanzelf. Nu is het helemaal weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt bij de dierenarts een kweekje laten maken, maar dan moet er wel snot te vergaren zijn. Ik heb dat laatst laten doen

bij mijn konijnen, die al een tijdje snot hebben, en mijn konijn was erg aan het niezen en snotteren maar toch had ie bijna

niet genoeg snot om een kweekje van te maken. Gelukkig kreeg hij net op tijd nog een klodder te pakken, anders hadden we

weer terug moeten komen. Dus hij moet echt zichtbaar snot hebben, wat voor kleur maakt niet, maar een beetje nat is niet

genoeg. En het kost ook honderd euro, inclusief consult. Mijn konijn had een beetje een bloedneusje daarna. Maar ik snap je

bezorgdheid, toch kan een konijn ook gewoon niezen als hij geen snot heeft. En een nat neusje kan ook, dat hebben katten

ook wel eens en dan hebben ze ook niet meteen niesziekte. Je moet erop letten of er na niezen bijvoorbeeld snot uitkomt

wat het konijn niet meteen wegkrijgt en moet wassen, da's foute boel. Duimen en in de gaten houden dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .