Ga naar inhoud

Update Draakje


Nimfee

Aanbevolen berichten

Ik dacht ik open maar een nieuw topic...

We zijn net terug van de dierenarts, van het konijnenspreek uur want ze moesten nog ingeënt worden. Ik heb heel handig hier gebruik van gemaakt want Draakje haar tanden moesten nog geslepen worden, er moest nog gekeken worden naar de wond en de nagels moesten geknipt worden.

Maar jéé, wat kost dat veel geld... We gaan nu namelijk een stapje verder: de wond is gaan ontsteken, dus nu krijgt Draakje antibiotica. Nee, niet via de mond, ik moet het injecteren!! Ik dacht, nee, dat kan ik toch niet? Maar volgens de dierenarts heb ik inmiddels zo veel ervaring opgebouwd dat dit mij ook wel moest lukken. Na het weekend mag ik er mee beginnen, ik moe thet 1x in de twee dagen injecteren en verder 2 maal daags schoonhouden en zalven.

En dan hebben we nog een ander probleem. Het is niet meer te doen met dat rompertje. Draakje is nu al zo ver dat ze dus gaat aanvallen, ze wilt dat ding echt niet meer in de buurt hebben. Wat nu? Ik zit in mijn hoofd te denken wat ik moet doen... Ik denk dat ik zo een voorstel ga doen aan mijn vader; tijdelijk in een ander buitenhok op tegels met een panelenren er om heen. Dit tijdelijk, zodat we in een paar weken tijd de huidige ren kunnen ombouwen (dat moest sowieso gebeuren) en dus ipv zand nu ook maar gaan betegelen. Ja, verder weet ik niets anders....

Opereren had geen zin, want het was nog maar de vraag of de wond van de operatie zal helen dus ik zit hoe dan ook met hetzelfde probleem. Het gezwel is nog groter geworden, helaas. Maar hopelijk kan Draak er nog een hele tijd mee leven en hopen we maar dat het goed zal komen.

Ik zit er wel ff doorheen, het kost echt zo veel geld. Ik heb het heel erg graag voor haar over, daar niet van, maar ik woon op kamers omdat ik niet meer thuis kan wonen (prive omstandigheden) dus ik heb al niet zo heel veel geld. Dan is 80 euro echt veel! Hopelijk blijft het hier even bij en ik hoop echt, echt heel erg dat de wond gaat genezen.

Groetjes Daan, Draak & Frummel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé, hadden wij niet afgesproken dat wij alleen positieve dingen willen lezen?? Als dat niet het geval is, dan doen we dat bij dezen even.. Ik hoopte op goed nieuws! Wat rot zeg.. Bah! Krijgt Draakje duplo injecties nu?

Je bent wel echt een kanjer, dat je zo voor d'r zorgt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

WOW!! moet jij zelf met een spuit en naald in de huid van het konijn gaan injecteren? lijkt me wel geld verspiling (elke keer een nieuwe naald en mischien ook nog wel een spuit?) 2x per dag? lijkt me wel eng! dalijk dan doe je het verkeerd en dan?

Haha alleen voor het spul zelf heb ik moeten betalen, spuitjes en naalden heb ik gratis gekregen. Het is 1x in de twee dage, het zalven zelf is 2x per dag ;) Ik heb het voor moeten doen, ze heeft het uitgelegd en het is eigenlijk niet zo heel moeilijk. Als het niet lukte, dan mocht ik terug komen en zou ze het nog een keer uitleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt inderdaad heel eng om je konijn zelf te moeten injecteren, maar ik moest dat ook met Zwabber, en vond het idee al vreselijk, maar het is al met al wel erg meegevallen dat prikken. Mijn konijn gaf echt geen kick als ik dat deed, dus ik raakte al snel aan het idee gewend. Maar je moet er dan niet te veel bij nadenken, maar gewoon doen, alles om hem beter te krijgen zeg maar... en dan die naalden... als het moet en niet anders kan, verstand op nul zetten en prik!

Succes en sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, het is eigenlijk niet zo moeilijk. De dierenarts vertelde ook dat ze er vrij weinig van voelen, want dat had ik maar voor de zekerheid gevraagd zodat ik mij mentaal er op kon voorbereiden voor het geval Draakje dus helemaal druk zou gaan doen. Ik heb mezelf ook per ongeluk geraakt met de naald, en het is erg scherp ja; ik moest een pleister om mn vinger hebben want het bleef maar bloeden! Maar ik denk dat het wel gaat lukken. Al het andere is mij ook al gelukt, dan kan dit er ook nog wel bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, heb ik geen foto's van. Mijn camera is een beetje dood gegaan en de camera van m'n pa is nu leeg... Ik kan volgende week wel foto's maken als je dat graag wilt :) dan vraag ik aan mijn vader of hij de batterijen kan opladen namelijk! Ik moet zo weer weg en dan ben ik in Rotterdam voor een paar dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoop dat je ook pijnstilling hebt gekregen? Ook met injectie? Je konijn is dan wel erg ziek. Ik weet niet waar de wond van

is, want dat schrijf je niet, maar ik heb zelf een konijn gehad die een abces had. Dat was verbindweefseld en daarom konden

ze het niet weghalen. Die is dezelfde avond nog overleden. Ik weet natuurlijk niets over Draakje verder, maar klinkt heel

ernstig. Het zou kunnen dat Draakje het niet gaat redden. Het lijkt me ook dat je een konijn die zo ziek is naar binnen haalt.

De overgang van temperatuur kun je wel een beetje opvangen. Maar je schrijft dat ze buiten zit, ik zou haar naar binnen halen.

Ik hoop voor je dat ze het gaat redden, hoe oud is ze eigenlijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

WOW!! moet jij zelf met een spuit en naald in de huid van het konijn gaan injecteren? lijkt me wel geld verspiling (elke keer een nieuwe naald en mischien ook nog wel een spuit?) 2x per dag? lijkt me wel eng! dalijk dan doe je het verkeerd en dan?

Waarom is hygiene geldverspilling? Dit is bij een injectie zeer belangrijk. Je brengt iets van buiten in het lichaam. Met een gebruikte naald breng je dus ook viezigheid naar binnen. Waarom denk je dat er zoveel ziekte onder junks is (naast het feit dat ze zooi inspuiten)

Maar dat was inderdaad niet de bedoeling dat we dit zouden lezen.... een ren met tegels lijkt wel een betere oplossing dan zand inderdaad. Het is in ieder geval het proberen waard.

Heel veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoop dat je ook pijnstilling hebt gekregen? Ook met injectie? Je konijn is dan wel erg ziek. Ik weet niet waar de wond van

is, want dat schrijf je niet, maar ik heb zelf een konijn gehad die een abces had. Dat was verbindweefseld en daarom konden

ze het niet weghalen. Die is dezelfde avond nog overleden. Ik weet natuurlijk niets over Draakje verder, maar klinkt heel

ernstig. Het zou kunnen dat Draakje het niet gaat redden. Het lijkt me ook dat je een konijn die zo ziek is naar binnen haalt.

De overgang van temperatuur kun je wel een beetje opvangen. Maar je schrijft dat ze buiten zit, ik zou haar naar binnen halen.

Ik hoop voor je dat ze het gaat redden, hoe oud is ze eigenlijk?

Draakje heeft een groot gezwel boven in zitten, tussen haar voorpoten in waar dus ook een tepel zit (ze heeft melkkliertumoren). Om te kijken of het nu een abces was of een gezwel, had de dierenarts er een snee in gemaakt. Het bleek dus een gezwel te zijn. Ze heeft er zelf geen last van, ze is nog steeds Draakje zoals ze altijd is geweest. Dat Draakje het niet zou redden, loop ik al anderhalf jaar mee in m'n hoofd omdat de tumoren elk moment kunnen uitzaaien (ze zijn kwaadaardig...).

Ze oog dus heel gezond, alsof er niets aan de hand is met haar. Naar binnen halen heeft dus geen zin, ze kan beter buiten blijven met haar vriendje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Whooe ik heb Draakje net een injectie gegeven! Nou, het gaat echt véél makkelijker dan via de mond AB toedienen... Ze bleef netjes zitten :) De ren is inmiddels ook binnen gekomen, dus morgen ga ik de ren klaarmaken, de tegels schoonmaken en hebben de konijntjes een nieuwe ren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt! Mijn zusje moet het ook doen als ik op mijn kamer ben in Rotterdam, ze vertelde dat het heel erg makkelijk ging en bij mij ging het ook erg gemakkelijk. Daar ben ik dus wel heel blij mee. Wond ziet er ook al wat beter uit :) Straks wordt het weer hard werken, want de tegels moeten schoon en de ren moet in elkaar gezet worden. Dan nog uitzoeken hoe ik Frummel ín de ren kan houden :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen kunnen ontsnappen uit de kleinste gaten & hoeken!

Nina & Gerrit doen er geen moeite voor, Zazou ook niet, maar Ed...

Zelfs bij de dierenarts krijgt hij het deurtje uit het slotje van de ziekenbench ;)

Door hem hebben we ook de rennen moeten overdekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies. Ik dacht dat ik alle truukjes wel inmiddels kon van de konijnen, maar sinds Frummel hier is moet ik het weer opnieuw uitvinden :P Draakje zal er niet uit kunnen komen, maar Frummel... Hij is echt zó verschrikkelijk slim. Tijdens het koppelen liep hij door de tuin, terwijl alles dicht zat. Bleek dat hij toch op het hok kon springen en zo uit de ren kon komen! Echt nog nóóit mee gemaakt! Dus dat wordt weer een uitdaging haha :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Gisteren was ik weer naar de dierenarts voor controle. Ik moet gewoon net zo lang doorgaan met zalven (twee keer per dag) en één keer in de twee dagen injectie geven. Het gaat niet meer over en ik zal het moeten doen tot dat het met Draakje over is... De dierenarts denkt dat ze misschien nog de zomer haalt. Dat gezwel is namelijk flink aan het groeien, al is het minder gegroeid dan eerst. Maar als het zo door blijft gaan, wordt hij te groot en gaat het over de grond slepen; dat gaat pijn doen en ze zal er last van gaan krijgen. Dat was wel ff een klap in mijn gezicht, van de zomer al!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, ik kan me goed voorstellen dat je even moest slikken toen je dit hoorde.

Hoewel je mss zoiets al in je achterhoofd had, komt zo'n nieuws evengoed hard aan.

Heel veel sterkte de komende tijd met het verzorgen van Draakje.

Probeer nog maar zoveel mogelijk van haar te genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, ik kan me goed voorstellen dat je even moest slikken toen je dit hoorde.

Hoewel je mss zoiets al in je achterhoofd had, komt zo'n nieuws evengoed hard aan.

Heel veel sterkte de komende tijd met het verzorgen van Draakje.

Probeer nog maar zoveel mogelijk van haar te genieten.

Ja het zat inderdaad wel in mn achterhoofd dat ze snel kan komen te overlijden, maar als het dan nog even bevestigd wordt is dat toch wel schrikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .