Ga naar inhoud

Haakjes op de kiezen, wat te doen?


Clauuxx91

Aanbevolen berichten

Heej

een week geleden zat er een konijn in het dier lokaal (normaal zijn onze konijnen in de farm) en natuurlijk ging ik hem aaien.

ik schrok me rot hij was heel erg mager, ik had hem ook gewogen en hij woog 1,3 kg, dat is voor een hollander heel licht.

Dus ik ging vragen waarom het konijn zo mager was, ze vertelde dat een andere school het konijn heeft gebracht omdat ze dachten dat onze school haakjes kon knippen (volgens moet dat gevijld worden, toch?).

na een week (dus vandaag) vroeg ik hoe het bij de dierenarts ging met het konijn.

ze zeiden dat ze het eerst zelf wouden doen maar het lukte niet en naar de dierenarts was te duur en dan moest het konijn onder narcose enzo..

dus waarschijnlijk gaan ze hem afmaken of opvoeren omdat inslapen is ook te duur.

Nou heb ik 2 dagen met hem geknuffeld en door het lokaal laten lopen, nu is mijn vraag hoe duur kost dat haakjes weghalen?

Ik wou hem anders zelf naar de dierenarts brengen en dan wilt een vriend hem wel hebben of anders naar het knaagdiercentrum (het is namelijk een mannetje en mijn muffin zal dat niet zo leuk vinden:P)

maar ik kan hem niet dood laten gaan, naja misschien overdrijf ik een beetje maar vind zo zielig.

iemand nog tips?

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal wel bellen of een mail sturen, maar zadel ik hun er dan niet mee op omdat het veel geld kost?

hebben jullie tips wat ik maandag voor hem kan doen? ik dacht aan geraspte wortel geven misschien eet hij dat.

misschien dwangvoeren, want dat doen ze niet..

er staat alleen van dat biks en hooi en water.

ik ga maandag sowieso een grote klit er uit knippen, snap dat echt niet hoe kan een hollander nou een klit hebben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb telkens (bij verschillende dierenartsen) ongeveer 60 euro betaald voor het verwijderen van haakjes.

Probeer hem maar wat zachte groenten te voeren, zet hem een bikspapje of Critical care voor, waarschijnlijk eet hi jdat zelf wel en heb je misschien nog pijnstilling in huis?

Je kunt altijd contact opnemen met een opvang. Hij zal toch gecastreerd moeten worden dus echt extra veel kosten hebben ze niet alshij "gewoon" haakjes heeft. Ik hoop dat je hem kunt helpen.. Arme schat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dwergkonijntje van 10 jaar had vorig jaar ook haakjes op de kies alleen daar moest hij wel voor onder narcose omdat het al erger was dus konden ze het niet doen zonder (was wel een risico maar anders zou die het niet redden zonder de behandeling). Wij waren €90,- kwijt maar mijn konijntje moest daar een nachtje blijven en heeft aan het infuus gezeten. Inmiddels gaat alles weer super goed en geniet hij van zijn oude dag :P;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, sneu hoor, is dat een school die niet de verantwoordelijkheid neemt het dier uit zijn lijden te halen door te laten inslapen?

Wat bedoel je met opvoeren?

met opvoeren bedoelen ze aan de slang geven.

ik ga maandag het knaagdiercentrum bellen (daar heb ik goede ervaringen mee, ik weet anders niet echt 1)

en dan hoor ik het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gebeld en ik kan hem woensdag brengen, maar de opvang zei dat hij misschien wel ingeslapen moest worden omdat het te erg was. (inslapen vind ik wel beter dan opvoeren of nek omdraaien.)

Ik heb de haakjes zelf niet gezien en ik weet niet of het nog weggehaald kan worden, hij is wel heel mager maar ik ga hem straks een wortel, witlof en SS met water vermengen, ik heb helaas geen dwangvoeding mijn critical care was over datum -.-'

hij eet wel kleine beetjes en drink ook nog maar hij woog wel een week geleden 1,3 kg en dat is wel licht voor een volwassen hollander.

weet iemand of het al te laat is, ik hoop dat hij er nog is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hem vandaag naar het knaadiercentrum gebracht en hij ging met iemand mee naar huis en zal 's ochtends naar de DA worden gebracht.

Dus ik ga zaterdag even bellen hoe het met hem gaat.

Ik hoop echt dat hij het haalt en bij een vriendinnetje word geplaatst met een groot hok:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .