Ga naar inhoud

kunnen kk da's ook niet op de lijst staan?


roomie

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,mijn vraag dus:

zijn er ook konijnkundige dierenartsen die niet op de lijst staan.

en hoe kom je er dan achter dat hij/zij konijnkundig is?

de da hier in tilburg die kk is vraagt voor een consult 35 euro, een super da hoor daar niet van, maarja als 16 jarig meisje is 35 euro erg veel.

en het is niet dat ik het niet voor ze over heb, maar heb het op dit moment niet.

en flo haar gedrag is weer om niet blij van te worden, ze zit dik, eet niet zoals normaal.

met geknepen ogen, dus ikwil vandaag naar de da.

ze rende gister wel wat, en at wel wat brinta.

maar ze doet anders, dus ik ben er niet gerust op.

welke vragen kan ik stellen om erachter te komen of een da kk is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dierenartsen komen op de lijst te staan als een BB-lid positieve ervaringen heeft met die DA (én een berichtje stuurt naar ZaZa of een ander modje natuurlijk :P) maar als er nooit een BB-lid bij die DA is geweest, kan ie er natuurlijk ook niet op komen. Zegt dus helemaal niks over wel of niet kundig zijn. Ik zou het gewoon "uitproberen" en wie weet kan de dierenarts daarna wel op de lijst. :yes:

En dat een DA er wél op staat, wil ook niet alles zeggen. Voor bijvoorbeeld de castratie van een ram is minder kennis nodig dan die van een voedster. En wat versta je precies onder konijnkundig, de één is sneller tevreden dan de ander.. Dus ik zou gewoon op mijn eigen gevoel en kennis afgaan. De lijst is erg handig maar niet heilig :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, ik was sowieso positief over de mijne maar heb Zaza pas een berichtje gestuurd (alleen niets meer gebeurd geloof ik) toen ik laatst echt een crisis had met Ben en de DA meteen adequaat handelde. Alleen het blijft gebaseerd op meningen :). Er is geen algemene graadmeter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke ja dat is ook zo,

ik bedoel bij de kk da had ik alleen gesprek etc, heeft ie watgekeken en gevoeld enzo.

maar heb zelf geen verder onderzoek laten doen, ja dan weet je eigenlijk ook niet veel meer.

was natuurlijk mijn eigen beslissing, maarja hij zei dat ze het toch niet zou halen.

dat was 21 december, we zijn nu een tijdje verder, en een opleving verder, maar ben nu in 2 dagen 1 hele grote achteruitsprong verder.

ik denk oke we gaan vandaag, maarja aan de andere kant denk ik misschien moet ik het even afwachten zit ze niet zo goed in haar vel.

had ze eerst ook toen leefde ze ook op.

maar ik wil haar ook weer geen pijn laten lijden, en ook geen konijnonwaardig leven geven,

maarja wanneer weet je zeker dat ze pijn lijd? ze zit dik,met haaroogjes toe, dat doet ze vaker, maar ze is niet erg alert,slap,mak en tja heel haar houding.

enja wanneer is het geen konijnwaardig leven meer, als ze niet meer rent? als ze niet alert op me af komt gelopen?

binkies maken doet ze al even niet meer maarja dit kan ook seizoensgebonden zijn.

het is echt afwegen,

waarom kunnen die beestjes niet praten en zeggen wat ze willen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/44316-niet-naar-de-dierenarts.html

is dus niet met zekerheid te zeggen,

ik denk zelf dat ze het allebei heeft, aangezien haar drinkgedrag en haar buik weer, het afvallen etc.

dus dan hebben we het over nierproblemen en baarmoederproblemen(wss tumoren)

maargoed ben geen da dus, het zit gewoon niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat wil ik ook,

maar ik heb nu door, dat het gewoon geen nut heeft, jullie moeten haar zien zitten echt erg.

helemaal dik, dus dat wordt morgen naar de da.

nouja eigenlijk hoop ik dat het vanavond is gebeurt.

ik slaap vanavond op de bank.

mijn moeder zei dat ik haar ook binnen kan halen.

weet niet of dit wel zo slim is.

(ik maak het dan natuurlijk wel koud etc)

maarja zal ze niet meer steun hebben aan jip?

ik heb haar net laten drinken, en ze dronk echt gulzig, had een bakje voor haar mond gehouden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .