Ga naar inhoud

Kosten entingen


Lydiaa

Aanbevolen berichten

Ik woon in omgeving Amsterdam en heb even een belrondje gedaan :$

I dierenarts. 47 euro 1e + 23 voor de 2e

II dierenarts 24 euro 1e + 23 voor de 2e

III dierenarts 22,50 per konijn hahaha (gelukkig mijn huidige en nieuwe DA)

Kom oppppp zeg! Ik denk maar zo, het is een en hetzelfde potje! Kan toch goedkoper ? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschild altijd wel een beetje, maar vergeet niet dat je ook het consult moet betalen

Tijdens entdagen betaal je dat vaak niet. Althans, het is niet zo dat dat er dan nog overheen komt. (Bij mijn ene dierenarts wordt in principe alleen op de eerste woensdag van de maand geënt, elke maand, bij de andere dierenarts komt er nog consult à €30 bij op als je buiten een entdag komt.)

En Fleurtje1985, voor 47 euro kun je bijna 25 konijnen beide entingen geven als het om de entstof gaat.. Zo'n potje schijnt een euro of tien te kosten, en er kunnen 10 konijnen uit.. Belachelijk vind ik het hoor. Hoorde laatst van een BBer dat zij €110,- betaald heeft voor het enten van haar twee konijnen!!

Buiten entdagen om betaal je meer omdat je dan het hele potje moet betalen (is beperkt houdbaar als het eenmaal geopent is) ookal laat je maar één konijn enten, dus dat datduurder is is op zich logisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bedragen die ik in mijn eerste bericht genoemd heb, zijn op de entdagen. Ik heb bij de dierenarts waar ik een tientje betaal al eens een konijn laten enten buiten de entdagen om (doen ze normaal niet maar was er toch al) maar mijn andere konijn werd toen ergens voor behandeld dus weet alleen wat ik in totaal betaald heb, niet alleen voor het enten zelf. De andere dierenarts rekent 17,5 (prijs voor het enten) + 30 euro (consult).

Zelf enten zou ik alleen doen als je echt goed in staat bent om de gezondheid van een dier te beoordelen. Ik zou dat niet doen. Maar er zijn idd wel fokkers die dat wel doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de speciale inentingsdagen betaal ik 4 nogiets per konijn en dan komt er 1 consult bij. Dit bedrag is voor beide inentingen en in het najaar betaal je dit voor 1 inenting (alleen myx).

Ben altijd iets in de 40 euro kwijt voor 7 konijnen.

Mijn DA is de goedkoopste volgens mij ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dollie

Ja zwaar bizar, maar omdat dierenarts I mijn voorgaande DA betrof en ik ook na wat nare ervaringen besloten had om over te stappen naar een KKDA. Deze bleek ook nog eens het goedkoopste te zijn in inentingen in de regio.

Dan ben ik 6 minuten langer met de auto onderweg, maar wel goedkoper uit... Scheelt nog al een slok op een borrel...

Ik kon nog goedkoper gaan, maar moest ik een half uur met beide beestjes in de auto. Dat leek me weer iets te veel van het goede, gezien mijn voedster altijd met klapperende tanden naar de DA gaat. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, dat denk ik ook. Ik was op de speciale entdag voor 2 konijnen 45 euro kwijt, en Johnny had zelfs alleen een enting voor myx nodig. Dus dat is wel duur. Wel kregen ze een soort van kleine apk-keuring. Dit was trouwens in voledam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dollie

Ja zwaar bizar, maar omdat dierenarts I mijn voorgaande DA betrof en ik ook na wat nare ervaringen besloten had om over te stappen naar een KKDA. Deze bleek ook nog eens het goedkoopste te zijn in inentingen in de regio.

Dan ben ik 6 minuten langer met de auto onderweg, maar wel goedkoper uit... Scheelt nog al een slok op een borrel...

Ik kon nog goedkoper gaan, maar moest ik een half uur met beide beestjes in de auto. Dat leek me weer iets te veel van het goede, gezien mijn voedster altijd met klapperende tanden naar de DA gaat. :D

Ik doelde ook op de kosten van DA I hoor, die van je huidige DA zijn nog wel redelijk te noemen :P

En o.a. omdat de huizenrpijzen hoger liggen in de Randstad zijn de dierenartsen daar duurder :P heeft ook met andere dingen te maken hoor, maar het speelt zeker mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .