Ga naar inhoud

Verharen of ...?


Jorieke

Aanbevolen berichten

Misschien een overbodige vraag, maar wanneer gaan konijnen hun wintervacht verliezen?

Ik merk namelijk dat er de laatste tijd enorme plukken haar in het hok liggen.

Tussen de konijnen is het eigenlijk sinds de koppeling (sept./okt. 2010) altijd goed gegaan.

Of zullen de boefjes elkaar opeens zat zijn en door jagen op elkaar haren verliezen?

Ik hoop dat het gewoon verharen is.

Is het de tijd van het jaar en maak ik me zorgen om niets, of moet ik toch de konijnen beter in de gaten houden qua "vechten"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons was Gerrit een paar weken geleden flink aan het verharen & nu begint Ida.

Ed begint een rand te krijgen & Nina lijkt nog nergens last van te hebben.

Zazou woont binnen, dus bij hem is dit sowieso anders ;)

Vandaag blijkt het 18 graden te worden in Limburg. Met het voorjaar op komst is de kans nu idd groot dat de konijnen hun wintervacht gaan verliezen.

Aangezien jouw konijnen verder geen wondjes enzo hebben, hoeven ze niet gevochten te hebben.

Extreme haaruitval kan ook veroorzaakt worden door vachtmijt. Hebben ze kale plekjes met daarbij witte puntjes op hun huid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn knalrode kleed heeft een behoorlijke lichtgrijze waas gekregen en het lijkt hier binnen wel een soort western waar steeds allemaal plukken konijnenhaar als tumbleweed voorbij komen rollen... dus mijn binnennijn is al een paar weken aan het verharen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier ook, maar er liggen ook plukken haar aangezien mevrouw schijn zwanger is ..

Daar heb ik inderdaad ook nog aan zitten denken.

Eefje is namelijk af en toe behoorlijk chagrijnig. En dat was ze ook in de tijd dat ze (echt) zwanger was.

Maar goed, ze kan never nooit zwanger zijn en daarbij is het ook een beetje een late reactie. Ze is in sept./okt. al gekoppeld aan haar 2 (gecastreerde) broers en haar moeder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik zit ook met hetzelfde probleem, wilde ook een nieuwe topic openen, maar dat hoeft dus niet...

Mijn twee (binnen)konijnen verharen ook erg op dit moment.

Ik heb er alleen een probleem bij, Sidney wil heel graag geborsteld worden en vind dit heerlijk, alleen Jack verhaart veel erger en wil absoluut niet geborsteld worden!

Zijn vacht wordt er niet mooier op en ik zag vanmorgen ook al haren in zn keutels zitten...

Weten jullie wat ik hier mee kan?

Bedabkt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met heel veel geduld heb ik het min of meer voor elkaar gekregen.

Hij is door omstandigheden van de laatste tijd (lang verhaal...) wat schuwer geworden, hoop dat we zn vertrouwen weer terug kunnen winnen. Maar goed ik heb hem een beetje kunnen borstelen en wat kunnen plukken.

Waar kun je die Prozyme krijgen?

Ook bij een dierenarts?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met heel veel geduld heb ik het min of meer voor elkaar gekregen.

Hij is door omstandigheden van de laatste tijd (lang verhaal...) wat schuwer geworden, hoop dat we zn vertrouwen weer terug kunnen winnen. Maar goed ik heb hem een beetje kunnen borstelen en wat kunnen plukken.

Waar kun je die Prozyme krijgen?

Ook bij een dierenarts?

Je kan ook bij de dierenarts zakjes Protexin halen en dat geven werkt goed.....gebruikte ik hier altijd en ze vinden het nog lekker ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .