Ga naar inhoud

dilemma met verstopping


jolanda1965

Aanbevolen berichten

had al een discussie gestart over de verstopping van beppie

ben nu bezig met dwangvoeren met olvarit worteltjes en critical care, ze wil verder eigenlijk nog niks eten, het enige wat er echt heel goed ingaat is andijvie

maar normaal krijgt ze dat dus nooit omdat ze het niet goed verdraagt omdat ze er plakpoep van krijgt

wat moet ik nu doen haar af en toe toch een nat stukje andijvie geven om het eten te stimuleren of kan ik het beter laten

ze krijgt overigens ook nog caprofen metocloral erbij

het gaat niet echt heel slecht maar ook nog niet echt denderend, ze is wel heel levendig en ik krijg niet de indruk dat ze veel last heeft alleen het eten en keutelen wil niet echt lukken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de verstopping echt vastgesteld door een DA? Volgens mij is het bij een verstopping juist niet handig om te gaan dwangvoeren. Zo pomp je de maag alleen maar vol, zonder dat er iets uit kan.

Het is beter om groentes te geven zoals andijvie en witlof.

Je zou haar ook wat lijnzaadolie kunnen toedienen. Werkt superlaxerend. En mocht er morgenavond nog steeds geen verbetering zijn, kun je colosan geven. Dat is een middel wat normaal gesproken aan paarden wordt gegeven, maar wat bij konijnen in de juiste dosering ook goed helpt. Stuur me dan even een pb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je voor de tip, ja volgens de dierenarts was het verstopping en gisteren was er gas bij,ik ben er ook niet zo een voorstander van om haar vol te douwen, maar ze was gestopt met eten en drinken, dus witlof nam ze ook niet meer, dus dan moet er toch iets gebeuren, ik zag net hele kleine minikeuteltjes een beetje geel van kleur dus laten we hopen dat er iets in gang word gezet, zo niet dan hoor je nog van mij

ik dwangvoer haar nu om de 2 uur ongeveer en geef dan 10 ml, de dierenarts had ook gezegd dat als er geen verbetering was dat ik dan maandag terug moet komen dan gaan ze foto s maken, ik hoor haar eigenlijk niet over laxeermiddelen, dat zou misschien wel handig zijn, als het goed is krijg ik vandaag prozyme binnen, zou ik dat er bij kunnen geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja de andijvie verslind ze op het moment dus ik ga minder dwangvoeren en meer andijvie geven en de metocloral krijgt ze idd om de 6 uur 0,25 ml

ik overweeg wel om vandaag nog even laxeermiddel te halen, waar kan ik het nog krijgen in een winkel, we hebben de welkoop om de hoek

en ik krijg vandaag prozyme binnen, is dat wat of is dat alleen voor beginnende verstopping

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja de andijvie verslind ze op het moment dus ik ga minder dwangvoeren en meer andijvie geven en de metocloral krijgt ze idd om de 6 uur 0,25 ml

ik overweeg wel om vandaag nog even laxeermiddel te halen, waar kan ik het nog krijgen in een winkel, we hebben de welkoop om de hoek

en ik krijg vandaag prozyme binnen, is dat wat of is dat alleen voor beginnende verstopping

Misschien bij een drogist maar dan moet je wel lactulose hebben (667 mg). Of misschien bij een dierenarts die vandaag nog open is Laxatract. Prozyme werkt hier wel tegen kettingkeutels ook al twijfelen de dierenartsen over de werking dus je kan het altijd proberen. Veel succes.

Hier staat ook veel info over verstopping: http://www.konijnen.nl/ziekten/haarbal.htm Site ken ik inmiddels wel uit mijn hoofd. :(

aangepast door JoBoris76
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb net wat lactulose gehaald, kan ik de dosis voor zuigelingen aanhouden, dat is 5 ml per dag,

beppie weegt2,8 kilo

ik wacht even tot morgen af en dan moet er maar een laxeermiddel in

Ik zou dan geen 5 ml per keer geven maar voor de zekerheid eerst 1 ml om te kijken hoe het gaat. Zit er wel 667 mg lactulose in??

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja klopt, heb het samen met de mevrouw achter de kassa nagekeken, en ze had het zelf ook eens gebruikt bij haar konijn met hetzelfde probleem, maar was vergeten te vragen naar de dosering

maar misschien is het niet nodig, ze ging net ineens wat witlof eten dus het gaat de betere kant op en er komen wat keutels los, dus laten we hopen dat het ergste voorbij is

maar ik kan dit soort spullen maar in huis hebben voor noodgevallen, het is tenslotte niet de eerste keer dat ze zo een ernstige verstopping heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .