Ga naar inhoud

Coma?


evelien v

Aanbevolen berichten

Ik ben te vrijdag thuisgekomen van vakantie en hij zag er als dood uit. Aangezien de veearts zei dat er niks meer te redden viel en hier op het forum ook, dacht ik ook niet dat er nog iets te redden viel. Hij was echt zoals een vod. De dag nadien was hij een stuk beter en zat hij rechtop en kroop. Ik was zo verwonderd en ben dan direct naar de dierenarts geweest. Dus mijn hoop was eerst opgegeven, totdat hij zich herpakte. Waarom hij ineens niet meer stonk en terug rechtzat, weet ik nog altijd niet. Dus vanaf toen heb ik wel alle moeite gedaan en geloofde ik wat de DA zei en was het zoals ze zei 'afwachten'. De KKDD heeft me juist gebeld om te zeggen dat hij een kleine kans heeft. De dwangvoer nam hij eerst aan, maar even later weer niet. Dus het zal randje kantje zijn. Het is gewoon jammer dat dat gebeurd is terwijl we op vakantie waren, een heel slecht moment, want anders had het nooit zover gekomen. Er brandt een kaarsje voor Mopske... let's hope!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Juist telefoon gekregen... Mopske is overleden!

Had de 1ste DA naar zijn tanden gekeken, dan was hij er waarschijnlijk nog. Want de KKDD zei dat dat ontstoken oog door de tanden kwam.

Ik ga hem ontzettend hard missen. Mops, je was een geweldig, schattig, lief, tam konijntje! Ik zal je super hard missen!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach wat sneu nou... arm klein konijntje. Maar mocht je ooit nog konijnen willen in de toekomst (of als je er nog meer hebt, dan weet je nu gelukkig wel welke DA je daarmee kan vertrouwen. Ik dacht vroeger ook dat dierenartsen net als mensen(huis)artsen waren en van alles iets moesten weten, maar helaas is dat in praktijk vaak niet zo en weten de meeste DA's veel van honden en katten (en veeartsen van paarden en koeien) maar bitter weinig over konijnen.

Het is gewoon enorme pech dat je zo'n DA hebt getroffen en dat het even duurde voor je door had dat wat je DA zei daarom misschien niet juist was.

Sterkte met het verlies van je konijntje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes. Nu weet ik inderdaad naar welke DA ik in het vervolg moet gaan... Ons hebben ze geen 2 keer meer liggen. We mogen Mopske dadelijk gaan halen en dan krijgt hij een mooi plaatsje in onze tuin, waar hij zo graag in rond huppelde. Ik wens jullie heel veel succes met jullie konijntjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mochten mensen dit lezen....

Er zijn heel veel dierenartsen die geen verstand hebben van konijnen!

Jij als leek kan niet weten, dat een konijn dagelijks moet eten en keutelen.

Doet een konijn dat niet moet je gelijk actie onder nemen.

Dit konijntje is overleden, door dat ie 6 dagen niet gegeten had, en dit niet optijd werd opgevangen door dwangvoer, darmstimulering en pijnstilling.De darmen zijn hier door stil komen te vallen! en vervolgens overlijd het konijn.

Mogelijke oorzaak kies problemen , haken op de kiezen.

Dit is vaak goed op te lossen. Mits je bij een juiste konijn kundige dierenarts komt!

Ik vind het zo jammer dat deze artsen gewoon door gaan met hun niet behandeling bij konijnen en zo vele konijnen onodig sterven jaarlijks! Wij hebben hier ook niet voor niks een konijnkundige da lijst op het forum....wat jou als leek al een meer kundige dierenarts geeft!

( je kan een dierenarts testen, een konijn mag nooit nuchter geopereerd worden namelijk)

sterkte met het verlies! Ik zou dit bij beide dierenartsen terug koppelen....

Ik zou overigens niet weten of je in z'n situatie ergens klachten kan indienen bij een overkoepelend orgaan waar de dierenartsen zijn aangesloten. Deze dierenartsen zou ik stoerder vinden als je je door sturen en eerlijk zeggen dat ze geen verstand hebben van konijnen.

BRC

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou overigens niet weten of je in z'n situatie ergens klachten kan indienen bij een overkoepelend orgaan waar de dierenartsen zijn aangesloten.

Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd.. we lezen hier zoveel verhalen van konijnen die het niet halen omdat de DA niet KK is, maar dat niet zelf toegeeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga zeker dat terugkoppelen naar de 2 dierenenartsen die blijkbaar niets afwisten van konijnen. Erg is dat... Ik heb hem ook moeten vragen of hij de nagels eens wou controleren. Normaal moet een dierenarts dat toch sowieso doen, zeker als hij wist dat wij met dat konijntje nog niet bij hem geweest waren! Het gaat hier wel om een leven wat ons dierbaar is. Maar ja, zo denken de dierenartsen er blijkbaar niet over. Ik heb intussen tijd heel veel bijgeleerd over konijnen. Jammer genoeg heeft Mops er niets meer aan gehad, maar ik draag hem voor altijd mee in mijn hart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die terugkoppeling naar de betreffende dierenartsen en hun reactie zien we graag terug hier op BB. Tenminste: ik ben persoonlijk heel erg benieuwd wat voor respons je van ze krijgt.

Mopske krijg je er helaas niet mee terug, maar wellicht leren deze dierenartsen er iets van en zullen ze in de toekomst meer verantwoord handelen.

Nogmaals sterkte met het verlies van Mopske!

Link naar reactie
Delen op andere sites

( je kan een dierenarts testen, een konijn mag nooit nuchter geopereerd worden namelijk)

Ik ben bang dat dat echt niet voldoende is om te testen. Als een dierenarts niet weet dat een konijn nooit nuchter mag zijn, dan is het wel héél erg. Ja, dan weet je zeker dat ze niet kundig zijn. Maar als ze wel weten dat het niet mag, dan zegt het eigenlijk nog niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste evelien jammer dat het zo moest gaan, sterkte.

Ten tweede, bij ons in dorp zit dierenarts die voor HvN is geweest als de beste konijn en cavia kundige dierenarts in Friesland, nou sorry, een haak op 3 x verschillende cavia's kiesjes doet ie elke keer weer af als keelontsteking, zet de klem zonder narcose op bekjes en draait open, hier kan kaak mee uit de kom gaan en einde cavia dan.

Verkijk je ook maar niet op KKDA's............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat erg dat het zo gelopen is. Deze ellende heb ik in het verleden ook meegemaakt.

Misschien een schrale troost.

Ik heb een keer een zwefkonijn in huis gehaald met ontstoken ogen en erg vermagert.

Oogzalf gekregen vvor hem, maar hij bleef zwak, kreeg diarree en begon zelfs te tollen.

Nu heb ik gelezen op de hyves van Konijnenbelangen, dat 50% van alle konijnen besmet zijn E-cunelli bacterie.

(misschien verkeerd gespeld) En dat konijnen daar op latere leeftijd last van kunnen krijgen.

De symptomen die zij beschrijven, lijken als 2 druppels water op de symptomen van mijn konijn.

Dus ik weet wel zeker dat hij hier ziek van is geweest en het is te behandelen, maar het genezingsproces kan

best lang duren. Dus lang behandelen, zodat je zeker weet dat het weg is.:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .