Ga naar inhoud

Serieuze beet in geslacht


Tao_Gini

Aanbevolen berichten

Tao was weer eens ontsnapt, en heb haar rond half 12 's nachts eindelijk gevangen gekregen. Ze had zichzelf klem gezet tussen de ren en onder een pallet.

Omdat het de vorige keer zo lukte, heb ik Gini en Leonidas in het hok gezet (normaal zitten ze 24/24 in de ren, met een hokje daarin). Ik was na het 'jagen' zo vermoeid dat ik Tao zonder nadenken gewoon bij Gini en Leonidas kwakte.

Gelukkig heeft ze niet (veel) van de giftige planten gegeten, ze eet, drinkt, plast en poept nog normaal.

Maar, toen ik daarnet de konijnen terug in de ren ging zetten, had ik bij Leonidas bloed op het hand dat onder d'r kont zat. In paniek de dierenarts gebeld. Die zei dat ik het goed moest ontsmetten met "Dettolmelk" (Dettol opgelost in water, zodat het melk lijkt) en dr in het reservehok op een handdoek moest zetten. En elke dag antibiotica en pijnstiller geven, 2weken lang.

Toen ik haar uit het hok haalde, heeft ze me serieus gebeten, Ik bloedde hevig en heb dat ook maar even ontsmet met de "Dettolmelk" en een plakker er rond gedaan.

Heb van mijn vader handschoenen gekregen, en haar in die "transpositie" gelegd. Toen ze eindelijk kalm was, heb ik latexhandschoenen aangedaan zoals die van een chirurg(wij hebben ook echt alles...) en heb ik met zakdoekjes die ik in de Dettol dopte, alles propertjes ontsmet. Haar geslacht is helemaal opgezwollen bijna 2x zo groot, en het lijkt dat er 2stukken huis los zitten (dit kunnen ook de schaamlipjes zijn, weet niet of konijnen die hebben). Het ziet er allemaal zo pijnlijk uit!

Ik heb eigenlijk ook nog geen tijd gehad om het hok uit te mesten omdat ze toch in de ren zaten, dus het was een echt ongezonde omgeving.

Leonidas knort ook de hele tijd van de pijn. Ik heb nog pijnstiller en antibiotica liggen, van Gini's castratie en van Tao's geslachtsbeet. Deze heb ik ook op aanraden van de DA gegeven in dezellefde hoeveelheid als bij Tao.

Nu zit ze in het reservehok. Heb haar een bakje biks en een bakje water gegeven, maar als ik in het hok wil moet ik haar met 1 hand vasthouden, omdat ze anders weer gaat bijten. Heb ook een half worteltje gegeven, dat ze eerst aanviel, dan er lekker van smulde en toen ik het neerlegde heeft ze weer naar mijn hand uitgehaald.

De agressie komt denk ik van de pijn, en de stress van het ontsmetten. Maar vraag me af of ze nog wel bij Gini en Tao kan als ze genezen is, ze moet 2weken apart blijven.

Gini is de geslachtsbijter waarschijnlijk, omdat hij het bij Tao ook al eens gedaan heeft. Heb haar ook gecheked en ze heeft niets.

Maar kan ze niet eerder terug bij de anderen? Het is zo zielig, want ze zit nu in een hokje van 60 op 75. Vinden jullie de behandeling geschikt?

2x per dag ontsmetten (veel stress)

's avonds een antibiotica oplossing en een pijnstiller met een spuitje in haar bek spuiten (nog meer stress)

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb mn vader kunnen overhalen, na het eten gaan we naar de DA.

Ze heeft net nog wat groenvoer gekregen (wat selderij), waarna mijn hand weer werd aangevallen. Angstige dieren met veel pijn en stress worden agressief, dus ik vergeef het dat mijn hand 7pleisters heeft...

Ik vraag me serieus af wat Gini aanzet tot bijten, hij is normaal heel rustig, en waarom hij juist daar bijt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb mn vader kunnen overhalen, na het eten gaan we naar de DA.

Ze heeft net nog wat groenvoer gekregen (wat selderij), waarna mijn hand weer werd aangevallen. Angstige dieren met veel pijn en stress worden agressief, dus ik vergeef het dat mijn hand 7pleisters heeft...

Ik vraag me serieus af wat Gini aanzet tot bijten, hij is normaal heel rustig, en waarom hij juist daar bijt...

Dat is een wonder... Hij wou niet toen Ladytje voor inentingen+controle moest, en last had van haar knie?

Ik zou wel opnieuw koppelen als Leonidas beter is, Gini gaat goed om met het in 1x erbij kwakken, maar hoe dat bij Tao zit weten we nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een wonder... Hij wou niet toen Ladytje voor inentingen+controle moest, en last had van haar knie?

Ik zou wel opnieuw koppelen als Leonidas beter is, Gini gaat goed om met het in 1x erbij kwakken, maar hoe dat bij Tao zit weten we nog niet.

echtelijke ruzies misschien thuis en buiten bunnybunch om uitvechten?

maar let er ook goed op dat je konijn blijft plassen. als het teveel zwelt kande plasbuis dichtgedrukt worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben net terug (mijn vader moest na het eten eerst nog even helpen bij de buren) en er is een zalf op gesmeerd die de zwelling voor een groot deel weg zou moeten laten trekken. De losse huidflapjes blijven ook echt losse flapjes te zijn, ik moet elke dag de handdoek vervangen en 4xdaags moet er ontsmet worden (medelijden met mijn broer, ik hoop dat hij handshoenen gebruikt) ook als ik het zie dat ze plast moet ik ontsmetten omdat het brand op de wonde.

Als ik zie dat ze niet meer plast, door pijn bijvoorbeeld, hoe kan ik dat dan stimuleren...? (de DA wist hier geen antwoord op, hij ging het navragen bij collega's)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me serieus af wat Gini aanzet tot bijten, hij is normaal heel rustig, en waarom hij juist daar bijt...

Lijkt mij wel logisch: Gini wordt bereden door de anderen, die zich dominant opstellen tegenover hem en soms wordt al eens de verkeerde kant gekozen om te berijden, hij pikt het een tijdje, wordt het beu, en hapt, om te laten weten dat het menens is. Er is niets mis met Gini, hij doet gewoon wat hij moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zie dat ze niet meer plast, door pijn bijvoorbeeld, hoe kan ik dat dan stimuleren...? (de DA wist hier geen antwoord op, hij ging het navragen bij collega's)

Bij honden kan je op de buik drukken, ter hoogte van de blaas, zo kan de blaas zich legen. Als je de blaas van een konijn weet zitten, kan dat misschien bij konijnen ook werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat naar zeg.

maar even een vraagje, waarom zaten ze niet meer samen , hebben ze ruzie gehad?

en 1 advies, het is niet de eerste keer dat er 1ontsnapt, kun je niet beter de kooi ontsnappingsproof maken

De ren is ondertussen al helemaal ontsnappingsproof, ik was gewoon vergeten het slotje terug vast te doen.

Ze zaten niet apart omdat ze ruzie hebben gehad, de vorige keer kon ik Tao nl vangen door de anderen in het hok te zetten en de ren open te laten, dus probeerde ik dat deze keer weer. Ik had er niet bij nagedacht dat ze in een andere omgeving opnieuw rangen gaan bepalen (in het hok is Gini de baas, in de ren Tao) en had Tao gewoon bij Gini en Leonidas gekwakt, maar ze hadden al meer dan een maand niet meer in dat hok gezeten, dus er werd waarschijnlijk volop gereden.

ik ben zonet nog eens gaan kijken, het ziet er stukken beter uit. Veel minder gezwollen, en niet ontstoken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .