Ga naar inhoud

Konijntje dat niet wil eten!


Lauwtjee

Aanbevolen berichten

Ik zit hier met een konijntje dat niet wil meer wil eten!

Vanmorgen viel het mij op, toen ik haar iets voorhield. Altijd stormt ze eropaf, en nu niet meer! Nouja, ik ging shoppen en ik had ze nog hooi gegeven en ging toen weg.

Toen ik terugkwam (rond 5 uur) ben ik er meteen naartoe gegaan. Ze was kouder dan eerst en had nog steeds niet gegeten.

Heb alle 2 de nijntjes naar binnen gehaald en ik een hok gezet.

(Geen zorgen, we hebben al contact met de DA.)

Maar ik vroeg me af wat handig is om te geven. Heb wel eens gehoord dat peterselie helpt om een nijntje weer te laten eten, maar helaas hebben we dat niet en de winkels gaan al bijna dicht.

Ik heb haar wat hele dunne brinta met water gegeven en ze likte er wat van op.

Maar wat kan ik haar het beste geven?

Alsjeblieft, help!

Heb ik er wel goed aan gedaan om ze samen binnen te halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja zou ik ook doen. olvariet worteltjes met een spuitje toedienen kan of biks natmaken en geven. probeer hem/haar iets te laten eten!! en anders als je niet naar de DA gaan wat ik echt echt echt van harte aanraad dan om de 3 uur even gaan kijken en eten en drinken toedienen!! probeer dr ook warm te houden met warme flessen voor de zkerheid! zijn er nog wel keutels en plas? voorderest gedrag normaal? want een konijn moet binnen 24 uur weer gaan eten. ik wens je heel veel succes en laat het even weten hoe het gaat!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het om het konijntje met de bult?

Jaa, dat is Chokkie ja.

Ik heb nog aan de bult gevoeld, en ik kon zo mijn handen eromheen leggen. Hij is niet geknapt, en hij is niet gegroeid (gemeten).

Ik ga zeker langs de DA :)

Ik heb steeds aan zitten dringen dat ze toch wat eet en ineens eet ze weer hooi, net een korreltje biks en wat van het biks prutje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze wat eet is goed!

Misschien dat ze toch last van de bult heeft? Ze stoppen nogal eens met eten als ze pijn hebben. Is er toevallig naar haar kiesjes gekeken toen je bij de DA was?

Nee, dat niet, daar zat ik ookal aan te denken.

Ze drinkt veel water en prutjes en appel maar echt biksjes wil ze nog niet hebben...

Ga er zeker morgen naar laten kijken!

Bedankt voor alle reacties!

Ik schrok wel echt heel erg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd wat Trovet herstelvoeding in huis. Als mijn nijn zelfs zijn lekkerste hapjes links laat liggen en ik merk dat hij kouder wordt, dan geef ik hem een paar ml van dit papje. (inspuiten in mond). Alleen geven als dier zelf niet of nauwelijks eet. En uiteraard gelijk naar de DA gaan. Ook na de narcose voor zijn gebitje wilde Ruuf niet meer eten. Na één keer trovet (4mg) ging hij in een keer uit zichzelf weer eten.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel met zo'n kleine heoveelheid waarschijnlijk niet veel mis kan gaan, is dwangvoeren wel iets om mee op te passen. Je mag niet in alle gevallen dwangvoeren. Het is dus eigenlijk wel belangrijk om te weten wat het konijn heeft, voor je gaat dwangvoeren. Maar met een paar ml zul je niet gauw in de problemen komen hoor, terwijl het wel voldoende kan zijn om ze weer zelf te laten eten en in elk geval genoeg om de darmen op gang te houden.

Maar dan ook echt maar een paar ml geven, meer dan 4 ml zou ik idd niet gauw doen zoals Docentje al zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .