Ga naar inhoud

haaruitval tips


knelsina

Aanbevolen berichten

een tijdje geleden is hier een konijn gebracht

door iemand die er niet meer voor wilde zorgen.

doordat het konijn erg schrikkerig was heb ik het eerst maar even paar dagen met rust gelaten.

maar nu ik vandaag even goed wilde kijken zag ik dat het konijn wat kaal is op de rug en ook schilfers had. kon ook zo een plek haar er uit trekken.

nu ben ik niet iemand die gelijk naar de DA vliegt (het is ook niet een geval van leven of dood natuurlijk)

weet iemand misschien wat dit is en kan ik dit zelf oplossen met een middel of met kammen betere voeding?

het is trouwens een dwerghangoor van denk ik al een aantal jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, even naar de dierenarts gaan. En denk niet gelijk dat je dan gigantisch duurder uit bent hoor, of je nu eerst met verkeerde middeltjes aan de slag gaat of gelijk even laat onderzoeken of het inderdaad vachtmijt is (of misschien juist een schimmel of weet ik het) en dan gericht behandeld.. Het zal op hetzelfde uitkomen met als grote verschil dat het konijn er gelijk vanaf is in plaats van eerst nog met allerlei toch niet al te gezonde middelen behandeld te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt mij ook als vachtmijt in de oren.

Ik heb zelf afgelopen jaar 2 konijnen met vachtmijt gehad. Beiden zaten ze onder de schilfers en bij 1 van de 2 kon ik ook hele plukken haar uit haar vacht trekken, die dan ook vol met schilfers zaten. Ik zou inderdaad even de dierenarts laten kijken. Hij haalt een kammetje door de vacht en legt dat onder de microscoop. Binnen no-time kan hij je vertellen, of het vachtmijt is. Zo ja, dan zal je waarschijnlijk Stronghold krijgen voor de behandeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .